Ponad milion subskrypcji muzycznych anulowanych w UK z powodu wysokich kosztów życia

Najszybszy spadek subskrypcji odnotowano wśród osób poniżej 35 roku życia.
Inflacja a Spotify
Co łączy cię z twoją sąsiadką emerytką i dowolnym studentem matematyki? Wszyscy narzekacie na wysoką inflację. Problem ten nie dotyczy jedynie naszego kraju. Wskutek wojny podwyżki niemal wszystkich produktów i usług nawiedziły praktycznie cały świat. Nie inaczej jest z Wielką Brytanią, gdzie z powodu kryzysu związanego z kosztami utrzymania anulowano ponad milion abonamentów na strumieniowe przesyłanie muzyki, ponieważ gospodarstwa domowe są zmuszone do poświęceń, aby związać koniec z końcem.
Najnowsze wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Kantar, zajmującą się badaniem rynku w UK, wykazały, że odsetek osób w Wielkiej Brytanii, które mają wykupioną przynajmniej jedną usługę streamingowego przesyłania muzyki (typu Tidal czy Spotify), wynosi obecnie tylko 39,5%, co oznacza spadek z 43,6% na początku 2020 roku. Jako że istnieją alternatywy dla usług abonamentowych, takie jak YouTube czy Soundcloud, wielu młodych ludzi odsuwa się od wydawania pieniędzy na płatne usługi muzyczne i subskrypcje, aby środki mogły zostać wykorzystane gdzie indziej.
Rosnący wskaźnik rezygnacji z subskrypcji muzycznych jest dowodem na to, że brytyjskie gospodarstwa domowe zaczynają traktować priorytetowo wydawanie swoich dochodów rozporządzalnych
– komentuje Kantar.

Kto rezygnuje ze subskrypcji?
37% klientów, którzy zrezygnowali z subskrypcji muzyki lub usług strumieniowych, jako główny powód podało „oszczędność pieniędzy”. Najbardziej spadł odsetek osób w wieku poniżej 35 lat, które posiadają członkostwo – z 57% do 53,5%. Tendencję tę odzwierciedlają studenci – ich odsetek spadł z 67% do 59%.
Kantar podkreślił również, że spadek liczby subskrybentów usług wśród młodszej populacji nie dotyczy wyłącznie Wielkiej Brytanii, ponieważ liczba subskrybentów w kategorii poniżej 35 lat zmniejszyła się o 6% w Stanach Zjednoczonych – spadając z 63% do 69%.
Sprawdź także
Amerykański Związek Muzyków i Pracowników Branżowych rozpoczyna kampanię Justice at Spotify

Apple Music wyłoży 50 mln dolarów na branżę muzyczną

Analizuje muzykę, ocenia klimat, klasyfikuje kluby. Poznajcie Cyanite

Sprawdź także

Amerykański Związek Muzyków i Pracowników Branżowych rozpoczyna kampanię Justice at Spotify

Apple Music wyłoży 50 mln dolarów na branżę muzyczną
