Organizatorzy Audioriver podjęli decyzje w sprawie festiwalu

Znamy już oficjalną datę przyszłej edycji Audioriver. Impreza nie odbędzie się w tym roku. Otrzymaliśmy właśnie specjalne oświadczenie w tej sprawie.
Audioriver – nowa data festiwalu ujawniona
15. edycja Audioriver zostaje przełożona na przyszły rok i odbędzie się w dniach 29-31 lipca 2022 roku. W swoim komunikacie organizatorzy eventu informują, że pomimo intensywnych przygotowań i wielu starań, zmuszeni są przełożyć tegoroczną edycję festiwalu na przyszły rok.
Z przykrością informujemy, że pomimo wielu miesięcy przygotowań i oczekiwania na finalne decyzje Rządu, musimy ponownie przenieść najbliższą edycję festiwalu. Jeszcze raz chcielibyśmy poprosić Was o cierpliwość, aby poczekać kolejny rok na świętowanie 15. urodzin Audioriver w pełnym składzie. Data przyszłorocznego festiwalu to 29-31 lipca 2022 roku. Zorganizowanie festiwalu w normalnej formule nie jest w tym momencie możliwe – o czym możecie szerzej przeczytacie w dalszej części komunikatu – ale nie wyobrażamy sobie kolejnego, wypełnionego pustką weekendu w dacie festiwalu, bez widoku Waszych uśmiechniętych twarzy i roztańczonego Płocka. Staramy się o zorganizowanie dla Was mniejszego wydarzenia w innym formacie, ale wciąż zachowującego wyjątkową atmosferę Audioriver. O szczegółach i kolejnych ogłoszeniach festiwalu będziemy Was na bieżąco informować w cotygodniowych komunikatach. Na przełomie czerwca i lipca poznacie pierwszych artystów, którzy wystąpią dla Was na Audioriver 2022 – możemy przeczytać w komunikacie.
Organizatorzy przyznali także, że zakładany w rozporządzeniu rządowym limit frekwencji do 250 osób jest w przypadku Audioriver warunkiem niemożliwym do spełnienia.
Mamy świadomość, że do limitów nie wliczają się uczestnicy w pełni zaszczepieni, ale na ten moment nie jesteśmy jeszcze w stanie oszacować rzeczywistej liczby takich osób, co znacząco utrudnia planowanie wydarzenia na tak dużą skalę. Problematyczna i czasochłonna – również dla Was – w tej sytuacji byłaby także weryfikacja danych osobowych i odpowiednich certyfikatów dla tak licznej grupy publiczności. Dodatkowo, nie wyobrażamy sobie, aby ktokolwiek – szczególnie przy wysokich temperaturach – mógł swobodnie czuć się podczas festiwalu na plaży, nosząc maseczkę. W trakcie upałów mogłoby to być nie tylko męczące, ale i niebezpieczne dla zdrowia. Tym bardziej dla tych, którzy będą bawić się przy zadaszonych scenach, jak Circus, Hybrid czy Kosmos. Naszym priorytetem jest przede wszystkim zadbanie o Wasz komfort i bezpieczeństwo – czytamy w informacji wydanej przez organizatorów.
Audioriver – problemy z bookingami i przepisami
Kolejną ważną sprawą, o której informuje nas Audioriver jest fakt, że zaproszeni na imprezę wykonawcy z USA muszą odwołać swój przyjazd, a ich występy i trasy koncertowe w Europie będą przełożone na później. Z kolei przyloty artystów z bliższych krajów, ale spoza strefy Schengen, mogłyby spotkać się z problemami na lotniskach. Innym ważnym czynnikiem odwołania festiwalu jest fakt, że do Audioriver pozostało zbyt mało czasu, aby dłużej zwlekać. Z racji tego, że rozporządzenia Rządu są wydawane czasowo i mogą się zmienić, organizacja dużej imprezy powoduje jeszcze większe ryzyko.
Wyrażamy nasze całkowite poparcie względem całej branży muzycznej i wspólnych postulatów, aby ograniczyć restrykcje względem obszaru różnego rodzaju eventów, koncertów i imprez masowych. Nie możemy zrozumieć decyzji administracji Rządu, która luzuje obostrzenia w innych obszarach codziennego życia, a uniemożliwia funkcjonowanie wydarzeń na wolnym powietrzu i odbiera nam wszystkim swobodny dostęp do kultury. Są to działania sprzeczne do tych, które występują w innych państwach Unii Europejskiej. Jednak w naszym kraju wciąż obowiązują surowe zasady i nie jesteśmy w stanie ich przeskoczyć. Ta sytuacja dotyczy wszystkich promotorów, artystów, menedżerów, firm zajmujących się techniką i produkcją, a także tysięcy osób pracujących w świecie kultury oraz przy organizacji wydarzeń. Znacząca część z nich pozostaje bez możliwości pracy już od marca 2020 roku – czytamy w ogłoszeniu.
Organizatorzy przyznają, że to prawdopodobnie najtrudniejszy okres w historii Audioriver. Nawet przy najgorszych scenariuszach, nie spodziewali się tak długiej rozłąki z publicznością. Wszyscy, którzy zakupili karnety na festiwal w ciągu tygodnia otrzymają wiadomość od bileterii z konkretnymi instrukcjami.
Sprawdź także
Finalna decyzja festiwalu Audioriver

AUDIORIVER GOES GREEN – rusza kampania edukacyjna

Sprawdź także

Finalna decyzja festiwalu Audioriver
