„No Photos on the Dance Floor!” – poznaj pierwszą kompilację o historii techno z Berlina

Fot. Tilman Brembs / Zeitmaschine.org
News
kompilacja berlińskie techno

Berlin, jak mało które miejsce na mapie Europy, miał wpływ na obecny kształt dzisiejszej sceny techno. Wydawać by się mogło, że powstałe artykuły i filmy, wyczerpały temat do ostatniego wątku, jednak za sprawą Heiko Hoffmanna mamy okazję ponownie przenieść się w obręby muzycznej historii. Będąca spuścizną wystawy fotografii, sztuki wideo i książki o tym samym tytule nowopowstała kompilacja, jak żadna inna podsumowuje historię berlińskiego techno począwszy od 1992 roku do czasów współczesnych.

No Photos on the Dance Floor! to pierwsza kompilacja biorąca na tapet historię techno w Berlinie w ciągu ostatnich trzech dekad. Zarówno tytuł, jak i cały konspekt, odnosi się do specyfiki berlińskiej sceny klubowej. Zasada no photo policy obowiązuje niemal we wszystkich tamtejszych klubach, stąd zatracenie się w muzyce połączone z poczuciem swobody i bezpieczeństwa w trakcie imprezowania bez fotograficznej otoczki, jest jedną z najistotniejszych kwestii imprezowego techno światka u naszych zachodnich sąsiadów.

Oczy skierowane na europejskie Detroit

Po upadku muru berlińskiego w 1989 roku, opuszczone przestrzenie i budynki tylko czekały by tchnąć w nie nowe życie. Berlin stał się epicentrum nowej kultury życia nocnego. W relatywnie krótkim czasie oczy całej Europy były zwrócone w stronę stolicy Niemiec. Zauważalnym gołym okiem postęp kulturowy zaczął z czasem odbijać się szerokim echem na całym świecie. Nic dziwnego, w końcu tamtejsza scena była pod silnym wpływem pionierskich dźwięków Detroit tworzonych przez afroamerykańskich producentów takich jak Juan Atkins, Kevin Saunderson i Underground Resistance.

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Berlin, No Photos On The Dancefloor

Dobór klasyków i ukrytych perełek, które pomogły ukształtować brzmienie Berlina od wczesnych lat 90. służą jako kontynuacja wystawy fotografii i sztuki wideo o tym samym tytule. Jej autorem był Heiko Hoffmann, były redaktor magazynu Groove, który do współpracy zaprosił fotografów i artystów wizualnych: Wolfganga Tillmansa, Romuala Karmakara, Svena Marquardta i Camille’a Blake’a. W 2020 roku ukazała się książka o tej samej nazwie, w której zebrano najbardziej niezwykłe obrazy z wystawy wraz z wywiadami i osobistymi esejami.

Chronologia w dwóch częściach

Photos on the Dance Floor!, która będzie dostępna również w formatach digital i CD z dodatkowymi utworami Rødhada, Efdemina i Ricardo Villalobosa, podzielona jest chronologicznie na dwie części. Vol. 1 Vinyl: 1992–2006 zawiera utwory z początku lat 90. autorstwa Thomasa Fehlmanna i projektu 3MB współtworzonego przez Moritza von Oswalda i Juana Atkinsa. W dalszej kolejności mamy berlińskiego pioniera techno, DJ Tanith i Mijka van Dijka jako projekt 9-10-Boy, duet MMM – Fiedel (Michael Fiedler) i Errorsmith (Erik Wiegand) oraz Alec Empire, który później założył wpływowy noise/industrialny zespół Atari Teenage Riot. Kolejne kluczowe utwory z pierwszej połowy lat 90. pochodzą z wytwórni Elektro Music Department: Mo Loscheldera i Klausa Kotai, Sleeparchive oraz Roberta Henke aka Monolake, programisty Ableton Live.

Ellen Allien – Go (Marcell Dettmann remix)

Druga część, poświęcona utworom powstałym od 2007 roku dotyczy czasów, gdy Berlin stawał się centrum nowej kreatywnej społeczności międzynarodowych artystów, DJ-ów i producentów, którzy często preferowali minimalistyczną estetykę i style muzyczne klubów takich jak Berghain, Bar25 i Watergate, jednak pozostali w nim ze względu na „lepsze żucie”. Zaczynając od remiksu autorstwa Plastikmana aka Richie Hawtin, jego sygnowanego przez wytwórnię Minus utworu Heartthrob, na reszcie krążków znalazły się utwory m.in. Bena Klocka (jako Klockworks), Avalon Emerson, Ancient Methods czy Modeselektora.

Vol. 1 Vinyl: 1992–2006

A1. 3MB feat Juan AtkinsThe 4th Quarter
A2. 9-10-Boy Robocop
A3. Alec EmpireSuEcide
B1. FuturhythmPhuture
B2. VainqueurLyot (Maurizio Mix)
C1. MMMDonna
C2. Kotai + Mo Black Acid (Pt. 1)
D1. SleeparchiveElephant Island
D2. MonolakeAlaska (Substance Remix II)

Vol. 2 Vinyl: 2007–Today

A1. HeartthrobBaby Kate (Plastikman Remix)
A2. Ellen AllienGo (Marcel Dettmann Remix)
B1. KlockworksSean
B2. WaxUntitled (Wax No 30003 B)
C1. Ancient MethodsElse
C2. Dasha RushOuter Space
C3. Avalon EmersonThe Frontier
D1. BarkerCascade Effect
D2. ModeselektorKalif Storch
D3. FJAAKBreathe

Premiera albumu w wersji cyfrowej przypada na 25 czerwca, natomiast winylowa w okolicach 11 czerwca.

Kup Bilet Otwarty na dowolny koncert lub imprezę

Biletomat.pl
50 PLN

Jak kupić bilet?

Po kliknięciu "Kup bilet" przeniesiesz się do strony internetowej oficjalnego dystrybutora biletów i na jego stronie dokonasz zakupu.

Bezpieczne zakupy u oficjalnych dystrybutorów

Zakup biletu odbywa się na stronie oficjalnego dystrybutora biletów. Pamiętaj o tym, że jeżeli miejsca są numerowane, a bilety sprzedaje kilka firm, to każda z nich udostępnia inną pulę miejsc do wyboru.

Polub muno.pl na Facebooku:

Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →