Najpopularniejsi DJ-e proszą o pieniądze dla… swoich tour managerów

1 877
Artykuł

Jedni z najbogatszych DJ-ów na świecie, których stan kont bankowych dawno przekroczyły 6 zer, śpieszą z apelem. Artyści na czele z Carlem Coxem, Josephem Capriatim i Dubfire wystosowali prośbę skierowaną do fanów o wpłaty na swoich tour managerów. Sprawa w świecie medialnym odbiła się szerokim echem.

W dobie pandemii każdy orze jak może. Jedni robią charytatywne zbiórki dla lokalnej sceny, drudzy siedzą w zaciszu domowym w oczekiwaniu na zmianę panującej sytuacji, trzeci streamują i bawią się przy tym wyśmienicie. Jest jednak grupa – nazwijmy ich – supergwiazd, która postanowiła wydeptać swoją własną ścieżkę i zarządziła dość odważną jak na dzisiejsze czasy inicjatywę.

Tour Managers Not Touring, czyli o co tyle hałasu

Pod koniec kwietnia 10 supergwiazd muzyki tanecznej i ich tour managerowie zainicjowali inicjatywę o nazwie Tour Managers Not Touring (TNT). Celem akcji jest zebranie funduszy dla tour managerów, którzy z powody kryzysu i pandemii COVID-19, zostali pozbawieni ciągłości finansowej. Zadaniem tour managera było nagranie własnego mixu z ekskluzywnymi piosenkami każdego z DJ-ów, z którego wszystkie dochody ze sprzedaży, miały zostać rozdysponowane pomiędzy resztę managerów. W rezultacie otrzymaliśmy składankę o nazwie The Sofa Sessions.

Okładka The Sofa Session

Artystami, którzy wzięli udział w serii The Sofa Sessions są: Alan Fitzpatrick, Carnage, Carl Cox, Dubfire, Hito, Joseph Capriati, Nicole Moudaber, Seth Troxler, Paco Osuna, The Martinez Brothers. Pierwsza część ukazała się 27 kwietnia i składała się z 27 podcastów o łącznej długości ponad 31 godzin. Fani, którzy przekazali darowiznę wynoszącą minimum 5 euro, mieli dostęp do wszystkich nagrań na platformie Bandcamp. Do czasu.

„Jesteśmy rodziną”

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. W momencie publikacji omawianej serii nikt z biorących w niej udział artystów nie brał pod uwagi późniejszych głosów krytyki. Trzeba dodać – w pełni uzasadnionych. Zanim światło dzienne ujrzała pierwsza odsłona The Sofa Session, głos w sprawie zabrał Dubfire, jeden z głównym inicjatorów:

Menedżerowie wycieczek na naszej scenie są jak jedna wielka rodzina. Wielu z nich świetnie się przy tym bawi i ma świetny gust muzyczny. Pomyśleliśmy więc, że to świetny sposób i pomysł na ocenę brzmienia tour managerów. W porównaniu z brzmieniem DJ-ów, z którymi współpracujemy, projekt uważamy za bardzo udany. Naszym celem jest udostępnienie nowych i interesujących treści, które pomogą w inicjatywie #StayHome. Pomoże nam to również uzyskać wsparcie finansowe dla naszych tour managerów w tym niefortunnym czasie. Niestety większość z nas, jeśli nie wszyscy, nie otrzymuje pensji. Ten projekt powstaje z miłości do muzyki, naszej sceny i zaangażowanych w nią ludzi.

John Askew i jego głos w sprawie

Opisując omawiany temat nie wypada chociaż na chwilę nie pochylić się nad Johnem Askewem i jego filmem, który rozpętał prawdziwą burzę medialną. Brytyjski DJ i producent w opublikowanym na swoim Instagramie materiale wideo w bezpośredni sposób punktuje, pokazuje hipokryzję, brak skrupułów i wyczucia czasu osób biorących udział w całej akcji.

Najbogatsi DJ-e na świecie, mający miliony funtów, euro i dolarów na koncie, proszą ludzi o zakup muzyki swoich tour menedżerów? Dlaczego Wy nie pokryjecie kosztów swoich tour managerów? Dlaczego nie rozdacie tych miksów za darmo, nie przekażecie tych pieniędzy na służbę zdrowia albo NHS (National Health Service)? Niektórzy z tych DJ-ów byli dla mnie bohaterami, jednak teraz straciłem do nich szacunek. Jeśli jesteś jednym z tour managerów którzy pracują dla DJ-ów w tym filmie, jest mi bardzo przykro. Jestem naprawdę zszokowany i trochę smutny. Szkoda menadżerów, którzy doradzili tym DJ-om, że to dobry pomysł

Film Askewa zdobył prawie 40 000 wyświetleń i 600 udostępnień, zanim został usunięty. Instagramowe konto TNT, podobnie jak strona Bandcamp, na której były hostowane miksy, nie są już dostępne. Na chwilę obecną publiczne oświadczenia w tej sprawie wydali Alan Fitzpatrick, Joseph Capriati czy Carl Cox.

Kup voucher na dowolny koncert

Biletomat.pl
50-500 PLN

Jak kupić bilet?

Po kliknięciu "Kup bilet" przeniesiesz się do strony internetowej oficjalnego dystrybutora biletów i na jego stronie dokonasz zakupu.

Bezpieczne zakupy u oficjalnych dystrybutorów

Zakup biletu odbywa się na stronie oficjalnego dystrybutora biletów. Pamiętaj o tym, że jeżeli miejsca są numerowane, a bilety sprzedaje kilka firm, to każda z nich udostępnia inną pulę miejsc do wyboru.