Muno TeleGram: Deeplomatik

Wywiad
deeplomatik

Deeplomatik aka Seb Skalski to jedna z najbardziej zasłużonych postaci dla polskiej sceny tanecznej. DJ i producent nie znający gatunkowych granic: nagrywa techno, dub, reggae. W cyklu MUNO TeleGram rozmawiamy z nim o najnowszych przedsięwzięciach, old-schoolowych samplach, sukcesach EP-ki Deep Drop, 10-leciu labelu SpekuLLa oraz współpracy z zagranicznymi wokalistami i producentami.

Muno TeleGram: Deeplomatik – wywiad

Radio Spacja / nowa Radiostacja?

Artur Wojtczak: Okres pandemii dobiega końca i możemy porozmawiać o kilku najważniejszych wydarzeniach z twojego artystycznego życia z ostatnich tygodni. Zacznijmy od Radio Spacji. Czy jest szansa, by to medium odegrało podobną rolę jak kultowa Radiostacja,w  której prowadziłeś Houserkę?

Deeplomatik: Radio Spacja  to póki co bardzo świeży projekt. Trudno przewidzieć jak się rozwinie, pamiętajmy, że obecne czasy dają słuchaczom nieskończone spectrum platform i stacji radiowych i dostępu do muzyki w domenie cyfrowej. W czasach Radiostacji, DJ-ów na naszej scenie było – powiedzmy szczerze zaledwie kilkudziesięciu, a połowa z nich miała jakieś mega super płyty winylowe promo, których nikt inny nie miał – bądź jeszcze nie miał – słuchacze dawnej Rozgłośni Harcerskiej  dostawali co tydzień prawdziwy muzyczny miód na uszy, nagrywali te audycje na kasety, bo nigdzie takiej muzy po prostu nie było. To był ten niepowtarzalny sukces tej stacji. Wierzę i mocno trzymam kciuki za to ze Radio Spacja też taki sukces odniesie w nowym wymiarze i w nowych czasach , ale z tamtym duchem.

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Jakiś czas temu miał też premierę album Night In Warsaw prezentujący twoje mocniejsze, techniczne oblicze. Czy te wycieczki w stronę techno są dla ciebie oderwaniem  od klasycznych i tak charakterystycznych dla Ciebie produkcji?

Deeplomatik: Nie nazwałbym tego oderwaniem – ja nigdy nie przestanę eksplorować stylów muzycznych, które uwielbiam, to dla mnie czysta przyjemność. Przed albumem Night in Warsaw, oddałem słuchaczom  na platformie Soundcloud za darmo mój album Polish Cuts (20 produkcji i remiksów tylko w polskim języku), a już jest gotowy kolejny album, w klimacie elektroniki downtempo i chill out. Myślę, że te wszystkie style gdzieś zawsze się przenikają od lat: od disco z elektro , house z hip-hop dub z techno itd. i chyba każdy wrażliwy artysta nigdy by nie zamykał się tylko w jednym gatunku muzycznym.

Dużo nowej muzyki z czasu pandemii

Czy czas zamknięcia klubów był dla Ciebie trudny czy uciekłeś w kreatywność i czeka nas masę dobrej muzyki od Deeplomatik / Seba Skalskiego?

Deeplomatik: Tak, będzie zdecydowanie dużo nowej muzyki. Pod tymi dwoma szyldami będzie dużo ciekawych wydań. Na pewno to trudny okres dla wszystkich artystów, ale mam nadzieję, że wielu wykorzystało to w kreatywny sposób obracając tę energię w pozytywną stronę i przełoży się to na świetną muzykę.

Sukcesy Deep Drop EP

Traxsource pokazał niedawno filmik, gdzie Alan Parker gra twój – już chyba hymn – Deep Drop na wiatraku. Wygląda to bardzo frapująco i jeszcze przysparza popularności temu trackowi. Sam utwór radzi sobie znakomicie lądując w czołówkach list  z muzyką deep house. Opowiedz coś więcej o historii tej piosenki, wydanej przez Salted.

Deeplomatik: Moimi największymi guru i mentorami  byli: Alfred Azzetto, Jamie Lewis, Sandy Rivera( Kings of Tomorrow)  i Miguel Migs. To jest piękne, że udało mi się z nimi pracować muzycznie i także cały czas przyjaźnić. Natomiast jedynie z Miguelem Migsem nigdy nie poznałem się osobiście. Legenda z San Francisco –  właściciel wytwórni Salted Music – mistrz klimatu deep-house, ma tak świetne ucho i wyczucie, że zawsze z kilku utworów demo, które mu podsyłam, wybiera jakieś perełki i to już chyba było moje szóste wydanie z Salted, które doszło do TOP 10, a trzecie do 1-go miejsca w TOP 100. Czekam na ten dzień, kiedy razem zagramy na jednej imprezie – już 2 razy było bardzo blisko ale jakoś niestety się nie udało. Utwór Deep Drop – to sesja sprzed trzech lat… Przeszukując projekty na starym dysku znalazłem i odświeżyłem ją – dodając w tle krótką frazę z Technotronic.

Właśnie – skąd pomysł na te sample m.in. z klasyka Technotronic Pump Up The Jam i kilka typowo old-skoolowych próbek wokalnych tam użytych?

Deeplomatik: Jeśli dobrze przysłuchasz się każdej EP -ce  z kolekcji Drop (przypomnę, że  było ich do dziś 4 – Next Drop, Space Drop, Dub Drop i Deep Drop), znajdziesz wiele ciekawych wątków i old- schoolowych sampli. Taki był zamysł, by stworzyć coś a’la ciekawy kolaż dźwięków na solidnym, deep-house’owym groove’ie. Poza tym ja jestem chodzącą encyklopedią sampli i pasjonuje się kreatywnym samplingiem od lat! (śmiech).

10-ty jubileusz SpekuLLa Records

Twój label SpekuLLa Records świętuje 10-lecie. Przyjmij serdeczne gratulacje i pochwal się jak zamierzasz ten jubileusz celebrować? W nowe 10-lecie wszedłeś EPką Way To Party – co dalej?

Deeplomatik: Dziękuję, nawet nie wiem jak to tak szybko zleciało. Właśnie ukazało się 161-sze wydanie, a przez te 10 lat na łamach wytwórni pojawiło się ponad 60 polskich artystów i prawie 50 zagranicznych.

Bardzo się cieszę, że mogłem wypromować i wesprzeć wielu młodych utalentowanych producentów, którzy i potem odnieśli wiele dalszych sukcesów. Zawsze prowadzenie labelu traktowałem jako czystą pasję, ale niestety wymaga to też energii i czasu, które, jako jednoosobowa instytucja, muszę zawsze gdzie wygospodarować. Jest kilka nowych ciekawych pozycji w przygotowaniu oraz seria komplikacji od soulful- house, deep, reggae i techno z katalogu SpekuLLa. No i oczywiście tez bardzo bym chciał podziękować wszystkim artystom, którzy wydali swoje piękne dźwięki na łamach SpekuLLa Records.

O jakich wydawniczych planach możesz nam jeszcze opowiedzieć?

Deeplomatik: Jak wspominałem – dużo nowych wydań nadchodzi, m.in. EP-ka dla nowojorskiej wytwórni Little Helpers, wybranej wg Resident Advisor za jedną z top 50 wytwórni klubowych ostatniej dekady. Natomiast jako Seb Skalski podpisałem kontrakt na drugie wydanie z prawdziwą legendą kultury house – DJ-em Spenem i jego labelem Quantize Records. To będzie EP-ka na trzy utwory z moimi ukochanymi czarnoskórymi wokalistami Michelle Weeks z Detroit, L.T Brown z Nowego Jorku i Nickiem Sincklerem. Jest też w przygotowaniu duży projekt, ale nie mogę jeszcze zdradzić więcej szczegółów oprócz tego, że trzy sesje nagraniowe wokali odbyły się już w Chicago, a więcej szczegółów za jakieś kilka tygodni.

3 taneczne klasyki, jakie Deeplomatik zagra zaraz po odmrożeniu klubów, to…

Deeplomatik: BLAZE – Lovelee Dae

Jamie Lewis ft. Michelle Weeks – The Light

Seb Skalski ft Donna Hidalgo – In Too Deep (Sandy Rivera’s Back2Blackwiz Remix)



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →