Elektronika prosto z Kanady: Mike Shannon WYWIAD

Wywiad

DJ, producent, właściciel znanych wytwórni. Prezentujemy Wam ekskluzywny wywiad z jedną z najjaśniejszych postaci kanadyjskiej sceny muzycznej - Mike'iem Shannonen.

Gdybyśmy chcieli napisać książkę o historii muzyki elektronicznej w Kanadzie, Mike Shannon byłby postacią, która pojawiłaby się w jednym z pierwszych jej rozdziałów. Mike działa na scenie muzycznej nieprzerwanie już od ponad 15 lat. W tym czasie wydał trzy albumy i całkiem pokaźną ilość singli. Pierwsza płyta długogrająca ukazała się nakładem legendarnej wytwórni powstałej we wczesnych latach ’90 – Force Inc. Music Works.

Oprócz tego wraz z Jeffem Milliganem, artysta współtworzy label Revolver Canada Recordings, a od 1999 roku prowadzi także własną wytwórnię – Cynosure Records, dla której nagrywają m.in. takie gwiazdy jak: Mark Henning, Deadbeat, Ernesto Ferreyra czy też Brett Johnson.

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Z okazji sobotniej wizyty Mike’a Shannona w Poznaniu postanowiliśmy porozmawiać z artystą i zadać mu kilka pytań m.in.: dotyczących jego współpracy z Richie Hawtinem i Mathhew Jonsonem oraz muzycznych planów na przyszłość.

WYWIAD: Mike Shannon

Pochodzisz z Kanady, podobnie jak wielu innych znanych artystów jak choćby Richie Hawtin, Matthew Jonson czy też Jeff Milligan. Wydaje się, że scena muzyki elektronicznej zawdzięcza całkiem sporo Kanadyjczykom?

Myślę, że wielki wpływ muzyki tworzonej przez artystów z Kanady można              zaobserwować po tym jak bardzo pozytywnie wpływa ona na to co robisz lub jak wpłynie na to co zrobisz w przyszłości. Czasami kontakt z muzyką jest na tyle silny, że popycha nasze życie w nowym kierunku. Przesłuchaj na przykład Leonarda Cohena i sam zobacz jak to działa.

Zostańmy chwilę, przy artystach z Twojego rodzinnego kraju. W 2006 roku rozpocząłeś współpracę z labelem Mathew Jonsona – Wagon Repair, a dwa lata później pojawiłeś się na wytwórni Richie Hawtina. Czy wspołpraca z tymi labelami miała duży wpływ na Twoją karierę?

Praca z tymi labelami była głównym elementem rozwoju mojej kariery. Zarówno Matthew jak Richie są moimi starymi przyjaciółmi, dlatego nie miałem większych problemów, aby zacząć współpracę z nimi. Plus 8 to dla mnie bardzo ważna wytwórnia, jest to jeden z najstarszych labeli w Kanadzie. Moim marzeniem było nagranie płyty dla tej wtwórni. Wagon Repair powstał oczywiście w późniejszym czasie ale szybko stał się bardzo ważnym labelem w naszym kraju i na całym świecie. Wagon Repair tworzy grupa niezwykle utalentowanych przyjaciół, którzy chętnie współpracują przy wspólnych sesjach i to właśnie czyni ten label wyjątkowym. Plus 8 działało podobnie to bardzo sprawdzona formuła.

Produkujesz i grasz muzykę od ponad dekady. Które miejsce na świecie przypadło Tobie najbardziej do gustu?

Ciężko powiedzieć, gdzie było najlepiej, ale pojechałbym jeszcze raz do Yellow Space w Tokio. Klub był niesamowity, jak do tej pory z najlepszym nagłośnieniem i najlepsza obsługą na ziemi. Grałem tyle razy w ciągu ostatnich trzech lat. Tak szczerze to mógłbym cały dzień siedzieć i opowiadać o klubach. Jeśli chodzi o te europejskie, jak do tej pory najbardziej podobało mi się w Panorama Bar, Watergate i Renate w Berlinie. Dobrze też było w Ego Club w Hamburgu i Frida’s w Zurychu.

Jakiej muzyki słucha Mike Shannon, między występami w klubach ?

W tej chwili słucham Hugo Fattoruso i Tomohiro Tahiro. Hugo to pianista z Monte Video i uważam, że jest to prawdziwy zawodnik. Tomohiro zaś to perkusista z Tokyo. Latynoska muzyka z Urugwaju to prawdziwy Hyper Active Jazz i jest naprawdę fantastyczna. Lubię rzeczy takich gości jak Patrick Watson, Leonard Coen czy takie zespoły jak Radiohead i Spaceman 3. Oczywiście słucham też dużo techno w studio, domu i klubie.

Czy poza muzyką jest w Twoim życiu coś równie istotnego, masz jakieś pasje ?

Lubie palić i pić. Kocham wino i kocham palić. Właśnie teraz odpowiadam na ten wywiad i mieszam ze sobą te 2 rzeczy i jest całkiem dobrze.

Dzięki Twoim labelmom Cynosure i Revolver Recordings można powiedzieć, że pomogłeś wypłynąć na scenę takim artystom jak Deadbeat czy też Akufen. W jakiej kondycji są dziś oba labele ?

Wydaje mi się, że te wytwórnie pomogły na początku kariery kilku artystom. Marc LeClair aka Akufen wydawał już co prawda wcześniej swoje produkcje, ale pod innymi aliasami. Jednak, gdy produkował jako Akufen bardzo mu pomogliśmy na początku. Gdy powstał Revolver wiele osób zwróciło na niego uwagę, nawet przedstawiciele całkiem dużych wytwórni. Niestety w Revolver od 2 lat już nic nie wydajemy, katalog jest jeszcze ciągle dostępny, ale jeśli chodzi o nowy materiał to definitywnie nigdy już nic się nie ukaże nakładem tego labelu. W Cynosure natomiast, cięgle kontynuujemy misję wydawania wysokiej jakoś materiału techno i house.

Czy w najbliższym czasie planujesz wydać jakiś nowy materiał?

Właśnie skończyłem mastering naszego nowego projektu „Blue Fields”, który tworzę wraz z gitarzystą Takeshi Nishimoto. Będziemy go wydawać w czerwcu nakładem Wagon Repair. Będą to minimalowo-house’owe eksploracje mocno zainspirowane jazzem, z zachowaniem klasycznego stylu. Oczywiście cały czas będziemy słyszeli analogowe syntezatory modularne. Brzmi dobrze, koniecznie kup, jak tylko się ukaże, to tak apropos autopromocji (śmiech)

W Polsce miałeś okazje zagrać w Warszawie. Co pamiętasz z tej wizyty ?

Ohh mam wiele dobrych wspomnień z tej nocy. Graliśmy razem z SLG i Catz n’ Dogz. W klubie było dużo ludzi i  zrobiło się ciepło jak w wannie. Do dziś gdy opowiadam o tej nocy ludzie mi nie wierzą!

Dzięki za rozmowę!

Zobacz:

02.04 (sobota) Mike Shannon @ IQ, Poznań


Mike Shannon Live @ Watergate, Berlin – 08-05-2010 by R_co

Mike Shannon Live @ Club Planetarium, Vienna – 18-06-2010 by R_co



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →