LifeLive.io – rusza interaktywna platforma streamingowa start-upu z Berlina
W czasie postpandemicznym, gdy już nic nie wydaje się być pewne, gdy branża rozrywkowa zamartwia się swoją przyszłością i rozmyśla nad coraz to nowymi rozwiązaniami, pojawia się kolejny pomysł mający przybliżać muzykę słuchaczom streamingową. Kluby i sale koncertowe są zamknięte - ale nadchodzi platforma LifeLive.io.
Start-up z Berlina realizuje przyszłościowe rozwiązanie dla branży eventowej
LifeLive.io z Berlina jest jednym z najbardziej ekscytujących i obiecujących start-upów w branży technologicznej. Innowacyjna koncepcja opiera się na interaktywnej platformie streamingowej, która pozwala użytkownikom uczestniczyć w transmitowanym na żywo wydarzeniu. A co oprócz tego? Za jej pośrednictwem będzie można komunikować się indywidualnie z innymi użytkownikami za pośrednictwem transmisji wideo na żywo. Umożliwia również czatowanie z pozostałymi użytkownikami.
Jak to działa?
Użytkownicy, którzy widzą się nawzajem, są stale gromadzeni w odstępach czasowych. LifeLive.io oferuje również możliwość przełączania się pomiędzy różnymi „piętrami”, tak, jakbyś przechodził z jednej sceny festiwalowej na drugą. Szczególnie ten aspekt komunikacji i interaktywnego uczestnictwa oferuje tak ważną wartość dodaną dla wszystkich, którym tak bardzo jej brakuje, zwłaszcza podczas pandemii.
LifeLive.io otwiera możliwość przeżywania koncertów i występów razem z innymi i spontanicznego poznawania ludzi z całego świata w interaktywny sposób. Szczególnie dla branży eventowej, LifeLive.io jako partner b2b oferuje nowe i ekscytujące możliwości generowania przychodów. Wydarzenia na LifeLive.io mogą być refinansowane poprzez sprzedaż biletów, które jednocześnie reaktywują cykl ekonomiczny. Jest to rozsądny sposób, dzięki któremu również artyści i muzycy będą sprawiedliwe wynagradzani.
źródło
Sami jesteśmy muzykami. Widzimy i czujemy, jak ciężki stał się ten czas wokół nas. Wielu naszych przyjaciół z branży eventowej zostało dotkniętych pandemią. Wspólnie z LifeLive.io chcemy przyczynić się do poprawy tej sytuacji – wyjaśniają Daniel Breyer i Felix Reiter, założyciele platformy
Pierwsze próbne wydarzenia wypadły bardzo obiecująco
Sale koncertowe, kluby i festiwale mogą transmitować swoje wydarzenia na żywo za pośrednictwem platformy, podczas gdy użytkownicy mogą uczestniczyć i integrować się ze sobą z domu. Pierwsze wydarzenia w wersji beta, jeszcze bez przedsprzedaży biletów, wypadły bardzo obiecująco.
Jesteśmy już w trakcie rozmów z różnymi promotorami festiwali – zapotrzebowanie na rozwiązanie podczas obecnej sytuacji covidowej ze strony branży eventowej jest absolutnie ogromne. LifeLive.io jest właściwą odpowiedzią – informuje Lars Kaemmerer (Head of PR & Business Development LifeLive.io).
W celu wdrożenia zaawansowanej technologii założyciele firmy zatrudnili WRD Labs, która z powodzeniem realizowała projekty dla największych klientów z branży IT, takich jak Telekom i Vodafone. LifeLive.io może już obsługiwać równolegle kilka tysięcy widzów, komunikujących się ze sobą interaktywnie.
Obecnie prowadzimy negocjacje z pierwszymi zainteresowanymi inwestorami, a także mamy jeszcze wiele pomysłów na to, jak wyposażyć platformę w dodatkowe funkcje – mówi Daniel Breyer.
źródło
Przyszłość koncertowania i clubbingu
Wszyscy jesteśmy świadomi, że chodzenie na koncerty i do klubów już nigdy nie będzie takie samo. Okres dostosowawczy, przejściowy z pewnością pokaże nam, w jaką stronę pójdą te trendy. Interaktywna platforma streamingowa wydaje się pomysłem chwili, a kilka lat temu, postrzegalibyśmy ja jako pomysł rodem z XXII wieku…