Kobalt Music usuwa ponad 700 000 utworów z Facebooka i Instagrama

Kobalt Music Publishing usunął cały swój katalog z Instagrama i Facebooka, powołując się na nierozwiązywalne "fundamentalne różnice" między Kobaltem a firmą macierzystą platform mediów społecznościowych, Metą.
Kobalt Music Publishing zabiera swoje zabawki
Niezależna firma zarządzająca prawami autorskimi Kobalt Music Publishing ogłosiła, że usuwa swój katalog z Facebooka i Instagrama w USA po tym, jak nie udało się osiągnąć nowego porozumienia z ich firmą macierzystą Meta. Dotychczasowa umowa licencyjna firmy i Meta wygasła 23 lipca.
W ciągu kilku miesięcy pracowaliśmy pilnie i w dobrej wierze, aby dojść do porozumienia obejmującego nową licencję na repertuar Kobalt. Niestety, pozostały fundamentalne różnice, których nie byliśmy w stanie rozwiązać w waszym najlepszym interesie, a w rezultacie nasz repertuar jest w trakcie usuwania z usług Meta, w tym Facebook i Instagram, w Stanach Zjednoczonych
– czytamy w liście otwartym Kobalt Music.

Artyści będą mieli duży problem?
Jak zauważają amerykańskie media, ruch ten następuje zaledwie kilka dni po tym, jak inny znaczący posiadacz praw do muzyki – szwedzka firma Epidemic Sound – złożyła w USA pozew o wartości aż 142 milionów dolarów przeciwko firmie Meta, twierdząc, że „nieautoryzowane użycie” jej utworów na Facebooku i Instagramie „jest powszechne”.
Music Business Worldwide szacuje, że Kobalt jest wydawcą artystów odpowiedzialnych za ponad 40% utworów i albumów z Top 100 w każdym typowym tygodniu, zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i USA. Oznacza to, że usunięcie jego katalogu może mieć duży wpływ na dystrybucję muzyki przez artystów w trzech głównych wytwórniach, a także tych podpisanych z niezależnymi dystrybutorami i wytwórniami na całym świecie.
Sprawdź także
Facebook, Twitter, Instagram – rząd chce nowych regulacji dotyczących portali społecznościowych

Rave w metaversum – najgorszy event jaki możecie sobie wyobrazić

Sprawdź także

Facebook, Twitter, Instagram – rząd chce nowych regulacji dotyczących portali społecznościowych
