Kliknij 'Dołącz’ tylko wtedy, gdy…

Artykuł

... masz zamiar wziąć udział w wydarzeniu. Jakie znaczenie mają statystyki na Facebooku dla organizatorów imprez? Ogromne, o czym przekonała się ostatnio ekipa Innervisions!

Zastanawialiście się kiedyś jakie konsekwencje może nieść za sobą Wasze kliknięcie w przycisk ’Dołącz’/’Wezmę udział’ w wydarzeniu na Facebooku? Pewnie nie, a informacje ile osób potwierdzi obecność na „fejsie” są bardzo cenne dla organizatorów imprez, czasem wręcz kluczowe dla całego przedsięwzięcia. To jasne, że mała ilość zapisanych osób to koszmar każdego promotora, a co się stanie jeśli kliknięć jest więcej niż się spodziewano?
Jak się okazuje, w skrajnych przypadkach może prowadzić do… odwołania całego wydarzenia, czasem bardzo interesującego! Taka sytuacja przydarzyła się właśnie ekipie Innervisions (Ame, Dixon, Henrik Schwarz), która wraz z Geráldem van der Kaapem szykowała darmowy event w Stedelijk Museum w Amsterdamie. Na planowane na 9 września wydarzenie zapisało się ponad 6 tys. osób. Organizatorzy uznali, że tłum będzie zbyt duży jak tamtejsze warunki przestrzenne, przez co zapewnienie bezpieczeństwa podczas imprezy stanie się niemożliwe.
Szkoda, można powiedzieć, że to wydarzenie stało się ofiarą własnego sukcesu. Nie spodziewaliśmy się takiego entuzjazmu wśród ludzi. Musimy być realistami: bardzo możliwe, że faktycznie uczestniczyłoby 6 tys. osób, które zwykle przychodzą z przyjaciółmi. Takie sygnały cały czas napływają, niekoniecznie przez Facebooka. To zbyt wiele osób, aby zagwarantować bezpieczeństwo – mówi Hendrik Folkerts z Stedelijk Museum.
Jaki z tego wniosek? Rozważnie obchodźcie się z wydarzeniami na fejsie, bo potwierdzanie obecności na każdym evencie, na który zostaniecie zaproszeni, a którym wcale nie jesteście zainteresowani fałszuje statystyki organizatorów! Chyba nie chcecie, żeby impreza której wyczekujecie powtórzyła los tej Innervisions? 😉


Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →