Brytyjski rave przeciwko molestowaniu kobiet na eventach muzycznych

Fot. Unilad
Kultura
molestowanie w branży muzycznej

W Wielkiej Brytanii rusza kampania społeczna przeciwko molestowaniu kobiet w branży muzycznej. Kiedy analogiczne działania pojawią się w Polsce?

Ruszają kampanie na rzecz safe space’ów na wydarzeniach muzycznych

Change The Lineup to nowa kampania plakatowa zainicjowana przez dwóch absolwentów marketingu i reklamy, Toma Snella i Dylana Hartigana. Plakaty są tak zaprojektowane, aby przypominały klasyczne flyery rave’owe. Użyli jasnych neonowych kolorów i kwaśnych emotikon, które są odwrócone, aby wyglądały na smutne. Tam, gdzie normalnie można znaleźć skład, znajdziesz tekst taki jak: „Non-consensual presents: Persistent Male (5 hour set),” „Room Two: Same Shit,” and „For 4 in 5 women, this night out is a reality.”

change the lineup

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Inicjatywy te powstały paralelnie do luzowania restrykcji wobec night life’u w UK. UN Women walczy o zwiększanie bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dla kobiet w przestrzeniach klubowych i na koncertach. Jest to szczególnie ważne, ponieważ większość ofiar nigdy nie zgłosi takiej sytuacji. Organizacja chce w takim wypadku udzielić ofierze wsparcia. Jeśli zaś chodzi o kobiety czynnie działające w branży muzycznej, UN Women UK donosi, że ponad połowa z nich mierzy się z przypadkami molestowania w pracy.

Ponieważ wydarzenia na żywo powracają po pandemii COVID, kobiety i zmarginalizowani ludzie na całym świecie nie tylko myślą o ochronie przed wirusem – chcą móc cieszyć się swoim prawem do muzyki, sztuki i kultury bez ciągłych obaw przed przemocą i nękaniem. Mamy wyjątkową okazję, gdy wracamy z zamknięcia, aby ponownie przemyśleć sposób, w jaki budujemy i wykorzystujemy nasze przestrzenie publiczne, aby były bezpieczniejsze na dłuższą metę

Smutne statystyki

Według ostatnich statystyk podanych przez UN Women, 7 na 10 kobiet w UK doświadczyło molestowania. 40% kobiet poniżej 40 roku życia spotkało to na evencie muzycznym. Wciąż jest wiele do zrobienia na polu społecznego postrzegania wizerunku kobiety. Na drastyczne przekraczanie granic osobistych, narażone są szczególnie osoby udzielające się w branży rozrywkowej. Ich wizerunek jest często mylony z przyzwoleniem na dotykanie, czy werbalne molestowanie.

Rave przeciwko molestowaniu

Bilety na letnie wydarzenia elektroniczne

Biletomat.pl
20 PLN

Jak kupić bilet?

Po kliknięciu "Kup bilet" przeniesiesz się do strony internetowej oficjalnego dystrybutora biletów i na jego stronie dokonasz zakupu.

Bezpieczne zakupy u oficjalnych dystrybutorów

Zakup biletu odbywa się na stronie oficjalnego dystrybutora biletów. Pamiętaj o tym, że jeżeli miejsca są numerowane, a bilety sprzedaje kilka firm, to każda z nich udostępnia inną pulę miejsc do wyboru.

Polub muno.pl na Facebooku:

Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →