Black Artist Database będzie uczyć obsługi Abletona
Black Artist Database (znane wcześniej jako Black Bandcamp) ogłosiło nabór na zaawansowane kursy obsługi Abletona. Aplikować mogą na nie czarnoskórzy początkujący producenci. Nie jest jednak wymagane duże doświadczenie. Projekt ma celu wsparcie artystów, którzy ze względu na brak przywilejów rasowych i finansowych, mają trudności z rozwojem kariery muzycznej.
Emancypacja poprzez muzykę
Rejestracja jest otwarta do 16 września, a lista kursantów zostanie ogłoszona 22 września. Same kursy prowadzone będą przez Zooma i przewidują 300 miejsc w każdej z czterech klas. Pierwsze zajęcia odbędą się 24 września. Projekt z kolei trwać będzie przez cały rok. Godzinne lekcje prowadzone będą przez: Russela E.L. Butlera (obróbka dźwięku), rRoxymore i Loraine James (live act) oraz artystę eksperymentalnego Kmru (nagrania terenowe).
Russel E.L. Butler x Boiler Room
Organizacja B.A.D., powstała na fali Black Lives Matter i zrzesza obecnie ponad 3,500 twórców. Ich liczba jednak stale rośnie.
Ableton ma zaszczyt wspierać Black Artist Database Masterclass. Zespół pracował niestrudzenie, aby wynieść producentów i należące do czarnoskórych artystów wytwórnie płytowe na czoło społeczności muzyki elektronicznej i nie tylko. Skorzystaliśmy z okazji, aby pomóc B.A.D w dalszym wywieraniu silnego wpływu i skupianiu się na różnorodność w przemyśle muzycznym — Shona MacMillan, Brand Manager Abletona w Wielkiej Brytanii.
Black Lives Matter — walka trwa
RaEazy jest przedstawicielem mało znanego w Polsce gatunku Philly Club (odmiany ghettotechu), którego utwór znalazł się właśnie w top 100 na portalu Beatport. Jego zdaniem walka BLM cały czas trwa.
Walka musi trwać, ponieważ społeczeństwo ciągle zakłada, że jesteśmy tylko raperami albo piosenkarzami, nie mamy za dużego wsparcia finansowego i większość naszej kultury jest zawłaszczana bez żadnego dla niej szacunku. Kiedyś scena techno była czarna, z biegiem czasu zmieniała strony, teraz jest głównie biała. Obecnie jest dosłownie kilku czarnoskórych artystów o których czasem się usłyszy na scenie. Ponieważ jest ona zdominowana przez białych, czujemy, że naprawdę jesteśmy pozbawieni naszego własnego głosu.
RaEazy — Baltimore Is Hot (140 BPM)