Audioriver Park 2021 – muzyka, debaty i podsumowania

Fot. materiały prasowe
Festiwale
Audioriver Park 2021 — muzyka, debaty i podsumowania

W tym roku Audioriver odbyło się w dużo mniejszej formie. Na Audioriver Park 2021 pojawili się m.in. Mind Against, Ben Böhmer, Joris Voorn, Catz’n’dogz czy Brina Knauss. Ale to nie wszystko! Organizatorzy zorganizowali też debatę na temat przyszłości branży klubowej i festiwalowej.

Przyszłość sceny klubowej i festiwalowej

Jakie wnioski wyciąga branża po roku w pandemicznej rzeczywistości? Na jakie wsparcie może liczyć branża? Na te pytania  w czasie Audioriver Park Edition odpowiedzieli: Jędrzej Dondziło – DJ, promotor,  pomysłodawca i dyrektor programowy Up To Date Festival oraz współzałożyciel białostockiego klubu FOMO; Łukasz Zieliński – pomysłodawca i współorganizator festiwalu Wisłoujście, DJ, producent oraz właściciel klubu Sfinks700; Mariusz Zych – DJ, promotor i menadżer artystyczny poznańskiego klubu Projekt Lab. Rozmowę poprowadził Paweł Klimczak.

Przyszłość sceny klubowej i festiwalowej x Audioriver 2021

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Audioriver 2021: zagraniczny czy polski line-up?

Debata rozpoczęła się od analizy, czy w obecnej sytuacji line-up festiwali opierać się ma bardziej na zagranicznych artystach czy polskich? Paneliści zwrócili uwagę, że przed pandemią stawki artystów zza granicy były bardzo wysokie i przez to niektóre bookingi były nie do zrealizowania. Jeśli budżet jest wystarczający, jest to dla polskiej sceny furtka, żeby zapraszać gości z innych krajów.

Druga opcja, to opieranie się wyłącznie na polskim line-upie. Mariusz Zych zwrócił uwagę, że Projekt Lab od kilku lat program wakacyjny opiera wyłącznie na polskich twórcach i DJ-ach. Jędrzej Dondziło z drugiej strony zwrócił uwagę na niebezpieczeństwo bookowania wiecznie tych samych nazwisk.

Relacja ze sponsorami

Up To Date Festival 2021 – Fot. MARIE MAROU

Łukasz Zieliński powiedział, że w obecnej sytuacji sponsoring praktycznie zanikł lub jest domykany na dwa tygodnie przed imprezą. Atmosfera jest niepewna i trzeba szukać innych dróg finansowania klubów i festiwali. Z kolei Up to Date praktycznie w 70% utrzymuje się ze sponsoringu i festiwal przez to stąpa po cienkim lodzie. Nie wiadomo co się stanie z dotychczasowymi źródłami dofinansowania.

Audioriver 2021: wpływ pandemii na rozwój kultury klubowej

Taste The Music prezentuje We Are One Part 2!

We are One — stream

Prowadzący Paweł Klimczak, wysnuł dystopijną wizję zaniku zainteresowania muzyką elektroniczną, clubbingiem i ambitnymi formami przez źródłowe odcięcie młodzieży od jej korzeni i materialności. Natomiast wszyscy trzej paneliści stanęli do niego w kontrze. Wspominali, że zaczynali od płytkich form, które następnie wciągnęły ich głębiej.

Przewidują, że to samo zrobi pokolenie po-Covidzie. Natomiast trzeba przyznać, że zalew muzyki, jej różnorodność i często niska jakość powodują, że ciężej jest teraz wygrzebać perełki. Łukasz jednak powiedział, że streamingi DJ-skie bardzo się w pandemii sprawdziły i przechowały ducha imprezy.



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →