Audioriver bez barier – promocja kultury dla wszystkich

Festiwale News
Audioriver bez barier

Audioriver poważnie angażuje się w budowanie swojej społeczności. Poprzez akcje ekologiczne oraz społeczne skutecznie wzmacnia festiwalowego ducha i podkreśla swoją obecność na scenie przez cały rok. Tym razem, organizatorzy otwierają kampanię edukacyjną poświęconą osobom z niepełnosprawnością.

Audioriver bez barier

Elektroniczny festiwal to jedna z tych imprez, która prócz o muzykę, naprawdę dba również o człowieka. Satysfakcjonujące jest obserwowanie ich rozwoju oraz powodzenie każdej kolejnej społecznej inicjatywy. Z takich udanych akcji, kiełkują kolejne, a razem z nimi pomysły, jak uczynić Audioriver jeszcze bardziej przystępnym, jeszcze bardziej ludzkim, jeszcze bardziej naszym. Po serii udanych kampanii z serii Audioriver Goes Green, impreza startuje z następnym projektem.

Tym razem organizatorzy podejmują dialog na temat dostępności festiwali dla osób z niepełnosprawnościami słuchowymi, ruchowymi lub osób niewidomych. We współpracy z Fundacją Kultury Bez Barier przeprowadzono wywiady, dzięki którym zarówno organizatorzy, jak i uczestnicy będą mogli lepiej zrozumieć ich potrzeby. Akcja jest częścią edukacyjnego projektu Audiohome #jesteśwdomu.

Audioriver jest dla wszystkich

Nierzadko bywa tak, że osoby z niepełnosprawnościami są wykluczane – nie tylko z życia festiwalowego, lecz szerzej, kulturalnego. Nie wszystkie sale koncertowe są przystosowane do goszczenia w nich osób na wózku, nie wszyscy wiedzą, jak się zachować, gdy obok bawi się osoba niewidoma. To trudne – zachować beztroskę w stresowej sytuacji. Kampania Audioriver dąży do tego, by uświadomić uczestników festiwali, jak należy się zachowywać i czego nie robić, by osoby z niepełnosprawnościami mogły bawić się i brać udział we wszystkich takich wydarzeniach zupełnie swobodnie.

Audioriver bez barier – muzyka i ludzie

W wydarzeniach muzycznych oczywiście ważne jest odbieranie muzyki, jednak nie tylko fizycznie, mechanicznie. Prócz czystego dźwięku, potrzeb jest więcej, przede wszystkim – potrzeba komfortu oraz poczucia bezpieczeństwa.

Na początku w ogóle bałem się jechać na Audioriver, bo przecież tam jest plaża, piasek, jakbym sobie poradził? To tak naprawdę moi przyjaciele namówili mnie do tego i okazało się, że dałem radę […]. Wychodzę z takiego założenia, że jeśli coś jest nie tak, to trzeba pokazać to organizatorowi,
bo on najczęściej nie zdaje sobie z tego sprawy. Tak było w przypadku Audioriver i chodników, których na początku nie było, a które umożliwiłyby mi podjazd wózkiem do sceny. No i faktycznie podczas kolejnej edycji takie chodniczki się pojawiły, a ja mogłem być bliżej muzyki i bliżej ludzi. To było coś rewelacyjnego

– Mariusz Korzeniecki, uczestnik Audioriver.

Audioriver we współpracy z Fundacją Kultury Bez Barier

Fundacja Kultury Bez Barier działa prężnie i dąży do włączenia osób z niepełnosprawnościami w życie kulturalne i społeczne. Jej podstawowym celem jest dbanie o jego dostępność – tak, by każdy, niezależnie od sytuacji materialnej, rodzinnej, czy stopnia niepełnosprawności, mógł regularnie uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych. Wspólnie z Audioriver, fundacja zorganizowała wywiady ze swymi podopiecznymi, a te – pomogą przybliżyć festiwalowiczom sytuację osób niepełnosprawnych podczas imprez masowych.


Jesteś w domu

Akcja Audiohome: #jesteśwdomu to kampania edukacyjna Audioriver, w ramach której organizatorzy wydarzenia poświęcają uwagę kwestiom bezpieczeństwa, tolerancji, praw człowieka, wykluczeń czy społecznej roli festiwali. Od grudnia 2020 r. w mediach społecznościowych Audioriver pojawiają się m.in. edukacyjne materiały video i wywiady. W projekcie biorą udział  artyści i przedstawiciele festiwalu, ale także organizacje pozarządowe i eksperci. Na temat bezpieczeństwa wypowiedzieli się m.in. tacy artyści, jak Novika, Kamp!, AGIM, Aksamit oraz Avtomat. Partnerami akcji są m.in. After Party FES (Fundacja Edukacji Społecznej), Fundacja Kultura Bez Barier i Helsińska Fundacja Praw Człowieka.

Polub muno.pl na Facebooku:

Sprawdź także


Audioriver i jego zielona inicjatywa. Startuje seria ekologicznych podcastów

18 lutego 2021
Audioriver bez barier – promocja kultury dla wszystkich

Czy Audioriver 2021 odbędzie się? Mamy oświadczenie organizatorów

11 lutego 2021
Audioriver bez barier – promocja kultury dla wszystkich

Kup Bilet Otwarty na dowolny koncert lub imprezę

Biletomat.pl
50 PLN

Jak kupić bilet?

Po kliknięciu "Kup bilet" przeniesiesz się do strony internetowej oficjalnego dystrybutora biletów i na jego stronie dokonasz zakupu.

Bezpieczne zakupy u oficjalnych dystrybutorów

Zakup biletu odbywa się na stronie oficjalnego dystrybutora biletów. Pamiętaj o tym, że jeżeli miejsca są numerowane, a bilety sprzedaje kilka firm, to każda z nich udostępnia inną pulę miejsc do wyboru.