Instytut pres: Kaiserdisco

Clubbing
Tech House Techno

Piątek, 12 lutego 2016
godz: 23:00

Nowa Jerozolima

Al. Jerozolimskie 57, Warszawa

Pokaż na mapie Pokaż na mapie

Kolejna impreza w Instytucie zbliża się wielkimi krokami, jednak nie chcemy rozstawać się z Wami na cały ten czas. Dlatego zdecydowaliśmy, że pomiędzy kolejnymi wydarzeniami w Hali Najwyższych Napięć, będziemy zapraszać Was również do różnych klubów w Polsce. Pierwsze z cyklu takich wydarzeń odbędzie się już 12 lutego w Nowej Jerozolimie. Wspólnie z artystami, którzy pojawili się na poprzednim Instytucie oraz silnym lokalnym supportem, będziecie mieli okazję przypomnieć sobie atmosferę, która panowała w trakcie październikowej imprezy.

Z olbrzymią radością w końcu możemy ogłosić występ Kaiserdisco tym razem w murach Nowej Jerozolimy:

Main Stage:

KAISERDISCO (Drumcode / DE)

https://soundcloud.com/kaiserdisco
https://www.facebook.com/kaiserdiscoMusic
http://www.residentadvisor.net/dj/kaiserdisco
http://www.kaiserdisco.net

Duet Kaiserdisco tworzą pochodzący z Hamburga Frederic Berger oraz Patrick Buck. I choć panowie mają już za sobą ponad 10-letnie solowe kariery, to ich wspólny projekt narodził się dopiero w 2008 roku. Wszystko zaczęło się od remixu utworu stworzonego dla Phunklarique (połowy duetu Piemont) & Pierc, który znalazł się w czołówce najlepiej sprzedających się numerów Minimal w internetowym sklepie Beatport w 2008 roku. Po tym ogromnym sukcesie przyszła pora na wydawnictwa dla takich renomowanych wytwórni jak: My Best Friend, Kling Klong, Drumcode czy też Terminal M.

Niemal każdy z wyprodukowanych przez Kasierdiso utworów staje się wielkim hitem i sięgają po nie największe gwiazdy muzyki elektronicznej jak: Richie Hawtin, Laurent Garnier, Stephan Bodzin, Dubfire, Tiefschwarz, Format:B, Len Faki, Technasia czy też Joseph Capriati.

Kolejnym krokiem w muzycznej karierze Kasierdisco było wydanie debiutanckiego albumu dla labelu My Best Friend, który ujrzał światło dzienne pod koniec października 2010. Krążek zatytułowany „In No One’s Shadow” składa się z 10 ekskluzywnych produkcji, oraz 2 już dobrze znanych utworów – „Aguja” oraz „Carachillo”.

GERHARD DERKSEN (Groove Control / NL)

https://www.facebook.com/korfmaker.nl/?fref=ts
http://gerhardderksen.com
https://www.mixcloud.com/korfmaker/

Jego MUZYKA może być najlepiej opisana jako podróż między soulful techno a deep, uplifting house’m…”

Gerhard z pochodzenia jest Holendrem. Jego pierwsza wizyta w Polsce miała miejsce w 1995 roku i była wynikiem „wymiany” studentów holenderskiej i polskiej Akademii Sztuk Pięknych.
Polska tak bardzo przypadała mu do gustu, iż zaczął ją regularnie odwiedzać. Wraz ze swoim przyjacielem, Dj Rimco dużo podróżowali po Polsce i szerzyli swoje muzyczne PRZESŁANIE.

Gerhard należy do tych nielicznych dj’ów, którzy grywali w legendarnym klubie „Pub Amsterdam”. Niedługo potem miejsce to było znane wszystkim jako Blue Velvet. Na przełomie ’95 i ’96 roku Gerhard odwiedził niezliczoną ilość klubów w całej Polsce i poznał najbardziej zasłużonych dla polskiej sceny muzycznej DJ’ow: Dreddy’ego, Sesis’a, Extase. Czując się bardzo mile widziany w ich towarzystwie, spędzał z nimi dużo czasu prywatnie aż w efekcie zdecydował się przeprowadzić do Polski na dłużej.

Blue Velvet był pierwszym warszawskim klubem, w którym Gerhard został rezydentem. Otoczony trance’owymi brzmieniami Dreddy’ego czy Sesis’a a także techno w wydaniu Extasy’ego i Słowika, Gerhard postanowił w swoich setach przemycić trochę sexy i funky rytmów.

„Zawsze czułem potrzebę odróżnienia się poprzez granie tego czego inni nie grali. Poniekąd chciałem też ofiarować ludziom coś, czego wcześniej nie doświadczyli. Mimo, iż niektóre kawałki były za miękkie i zbyt komercyjne ale wkomponowane w otoczenie cięższego brzmienia, całkiem akceptowalne a wszystko razem dawało oryginalny i charakterystyczny styl Gerharda”.

Po roku grywania we wszystkich zakątkach Polski w tak fantastycznych klubach jak Forty, Krzysztofory, Sfinks, Von Beethoven (Trend), Hybrydy i Sarp, uwagę Gerharda zaczęła przyciągać działalność niejakiego DJ’a Górnika.

Mimo iż jego imprezy, ludzie, których wokół siebie skupiał znacznie się różnili jednak muzyka jaką promował była bardzo zbliżona do tej, którą grywał Gerhard, oczywiście za wyjątkiem tych mocniejszych Blue Velvet brzmień. Początkowo Górnik nie był zbyt entuzjastycznie nastawiony do współpracy z rezydentem Blue Velvet. Jednak w miarę upływu czasu współpraca się zacieśniała a dzięki wielu organizowanym przez Górnika imprezom w najdziwniejszych miejscach począwszy od sauny a skończywszy na regularnych nocach klubowych w Stereo, Gerhard zaczął być coraz bardziej identyfikowany z funky, uplifting stylem. Mieszał kawałki wokalne z brzmieniem funky, dodawał seksowne bity a wszystko oczywiście w undergroundowym wydaniu było coraz bardziej akceptowane pośród nocnych szaleństw w klubach całej Polski.

Rok 1998 rozpoczął się serią imprez „Groove Republic” w warszawskim klubie „Tam Tam” oraz na szczycie Pałacu Kultury. Oragnizacja ta próbowała podnieść poziom organizowanych imprez. Chcąc podnieść poziom ulotek klubowych i wykorzystując swoje umiejętności jako graphic designer, Gerhard, zaczął angażować się w ich projektowanie.

„Do tej pory ulotki jako takie były na bardzo niskim poziomie i zazwyczaj drukowane w ostatniej chwili przed imprezą. My dawaliśmy ludziom dobrze wyglądające zaproszenia, które lepiej oddawały klimat imprezy a przede wszystkim informowały z dużym wyprzedzeniem. DJ’e wiedzieli znacznie wcześniej gdzie grają a ludzie wiedzieli czego mogą się spodziewać i zdecydowanie nie były to zwykłe imprezy”.

Kiedy jednak funky house zaczął dominować nocne życie klubowe, Gerhard zaczął się czuć nieswojo otoczony DJ’ami grającymi ten sam rodzaj muzyki i te same płyty. Jednocześnie muzyka ta zaczęła przyciągać inne grono ludzi a atmosfera już nie była ta sama. Jako że niektóre kawałki house’owe zaczęły być regularnie grane w radio i telewizji i „muzyka disco” była powoli zastępowana przez „funky house” Gerhard pochodząc z bardziej underground’owej sceny muzycznej, zaczął odsuwać się od komercyjnych rytmów koncentrując na deep-, techno brzmieniach. Rozczarowując niektórych swoimi mniej komercyjnymi setami Gerhard jednak czuł się dobrze, przyciągając innych ludzi i odwiedzając mniej przewidywalne imprezy.

Wraz z początkiem 1999 roku powstaje Groove Control, narodziny nowej ery imprez.

Już pierwsze imprezy zorganizowane pod znakiem GC w warszawskiej Piekarni czy sopockim Sfinksie zostały bardzo ciepło przyjęte przez klubowiczów ale to właśnie Instytut Energetyki definitywnie umieścił Groove Control na klubowej mapie Polski. Ogromne nagłośnienie, masywne oświetlenie oraz najlepsi DJ’e z całego świata powoduje, że Groove Control przyciąga za każdym razem ogromną liczbę osób. Niezwykła atmosfera miejsca, ogromne wieże i metalowe konstrukcje zainspirowały Gerharda do grania w Instytucie wyłącznie techno, pokazując swoją całkiem inną stronę. Dlatego dziś jego muzykę można określić najlepiej jako podróż między soulful techno a deep, uplifting house’m. Mocno zaangażowany w pracę w Groove Control, odpowiedzialny za „graficzny” wizerunek firmy stara się stworzyć imprezy o wyższym standardzie, koncentrując się na najlepszym nagłośnieniu, najlepszym oświetleniu i najlepszych dj’ach.

start: 23:00
entry: 25, 30, 35 zł

bilety dostępne w przedsprzedaży
https://www.biletomat.pl/imprezy/instytut-pres-kaiserdisco-nowa-jerozolima-3352/



Sprawdź inne wydarzenia @ Warszawa

Instytut pres: Kaiserdisco Warszawa

ARMIA summer FEST 2019

Sb, 24 sierpnia 2019
godz: 12:00

Instytut pres: Kaiserdisco Warszawa

J1 | VTSS & Przyjaciele #1 Dyktando

Sb, 24 sierpnia 2019
godz: 23:00

Instytut pres: Kaiserdisco Warszawa

Smolna: nd_baumecker, Eltron, MKO

Sb, 24 sierpnia 2019
godz: 23:30

Instytut pres: Kaiserdisco Warszawa

TechnOgródek

Sb, 24 sierpnia 2019
godz: 21:00

Instytut pres: Kaiserdisco Warszawa

Pysh’s bday bash: Precursor / NL

Sb, 24 sierpnia 2019
godz: 23:59

Instytut pres: Kaiserdisco Warszawa

Czwórka w Wacie Cukrowej

Sb, 24 sierpnia 2019
godz: 22:00