3URO1500

Clubbing

Piątek, 09 listopada 2012
godz: 21:00

1500m2

ul. Emilii Plater 29, Warszawa

Pokaż na mapie Pokaż na mapie

ZOBACZ RÓWNIEŻ – 3URO1500DAY1 PRES. ELLEN ALLIEN | LEON VYNEHALL | OSSIE | BLCKSHP

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ – 3URO1500DAY2 PRES. KAMP! | REBEKA | TWILITE | DJ TLR

DZIEŃ 1

 

ELLEN ALLIEN (naprawdę nazywa się Ellen Fraatz) jest artystką wszechstronną. Realizuje się w świecie mody, ćwiczyła akrobatykę, grała na saksofonie, ale przede wszystkim jest pionierką berlińskiej sceny techno, którą współtworzy od początku lat 90.

Ellen Allien zaczęła swoją przygodę z muzyką podczas pobytu w Londynie we wczesnych latach 90-tych, kiedy to acid house wyznaczał najnowsze trendy w muzyce elektronicznej. Wkrótce, po powrocie do Berlina spróbowała swoich sił jako dj i już w 1993 roku grała w najbardziej znaczących klubach jak Tresor czy Fischlabor. Zaczęła organizować imprezy, które nazwała BPitch Control, a następnie założyła label o tej samej nazwie. Pod szyldem Bpitch ukazują się najlepsze produkcje zaliczane do współczesnej elektroniki, a wytwórnia –obok kolońskiego Kompaktu – uważana jest za najważniejszą w Niemczech. To właśnie dzięki Bpitch świat dowiedział się o istnieniu Modeselektor, Moderat czy Paula Kalkbrennera.

Jako didżejka, zawsze stara się grać muzykę ponad podziałami na gatunki, style i nurty. Jej celem jest dzielić się dobrym brzmieniem i zarażać nim słuchaczy niezależnie od gatunkowych klasyfikacji. Jak sama mówi: „muzyka zawsze była dla mnie jedyną drogą do przekraczania światów równoległych, doświadczenia spełnienia i odnalezienia siebie. Muzyka jest tym, co mnie napędza, a zarazem miejscem, do którego mogę uciec”.

W swoich produkcjach artystka daje ujście nastrojom i emocjom, które wywabia z siebie za pomocą elektroniki. – „Muzyka jest moją kroniką, a albumy muzycznym pamiętnikiem” – mówi Ellen o swojej twórczości.

Jej pierwszy album „Stadkind” (2001) jest ściśle związany z Berlinem, odzwierciedla relacje z rodzinnym miastem. Następny krążek „Berlinette” (2003) jest muzyczną kontynuacją berlińskich opowieści. Natomiast trzecia płyta „Thrills” (2005) jest powrotem artystki do wieku dorastania, kiedy jako nastolatka eksperymentowała na analogowych instrumentach muzycznych. Nowym doświadczeniem dla Ellen było nagranie albumu w duecie z Apparatem. Materiał zarejestrowany na płycie „Orchestra of bubbles” z 2006 roku jest wypadkową ich odrębnego, acz dającego się pogodzić stylu.

W 2008 z kolei ukazał się czwarty solowy album „Sool” oraz miała swoją premierę linią odzieży **Puls**, sygnowana przez artystkę. W 2009 label B Pitch Cotrol świętował 10. rocznicę istnienia, natomiast w maju 2010 ukazał się jej piąty album autorski, „Dust”

Oprócz 5 autorskich albumów, niezliczonej ilości EP’ek i remiksów, Ellen jest autorką prestiżowych kompilacji : Fabric 34, Watergate 05 czy Boogybytes 04.

OSSIE

Ten pochodzący z Wielkiej Brytanii artysta ma na swoim koncie zaledwie kilka EPek, ale każda jego kolejna produkcja może tylko upewniać w przekonaniu, że „będzie o nim głośno”. Zeszłoroczne wydawnictwo Ossiego w owianym

sławą Hyperdub’ie potwierdziło tylko tezę, że Kode9 błędów nie popełnia. Rewelacyjne Set The Tone rozbujało niejedną imprezę. Oscylując cały czas gdzieś pomiędzy house’m a garagem Ossie dał światu kolejny prezent – Supercali EP. Wytłoczona w sub labelu 2020Vision, pokazuję że muzyka taneczna może być piękna i delikatna. Do tego wszystkiego dochodzą wokale od utalentowanego Black Orange Juice’a. Jeśli Hyperdub pochyla się nad housem wiadomo, że jest coś na rzeczy.

LEON VYNEHALL

Leon Vynehall jest esencją tego czym jest mieszanka uk bass z housem. Jego ojcec chrzestnym mógłby być Scubą i chodzić do klasy mógłby z Georgem FitzGeraldem. Mając na koncie zaledwie dwie EPki już teraz można powiedzieć, że czeka go wielka przyszłość porównywalna z karierą wcześniej wymienionych. Jego przepełnione basem kompozycje nie są proste na pierwszy rzut ucha, dopiero po chwili można się doszukać głęboko zakorzenionej taneczności, która bije z każdego kicka i podkręca słuchaczy każdym clapem. Po jego występie w Boiler Roomie na punkcie Leona oszalało całe UK. Teraz kolej na Polskę

DZIEŃ 2

 

KAMP! to prawdziwy fenomen na polskiej scenie. Ich debiutancki album jest jedną z najbardziej oczekiwanych polskich płyt ostatnich lat. Bez cienia przesady nazywani są najlepszym zespołem grającym elektronikę. „Breaking A Ghost’s Heart”, „Heats”, „Distance Of The Modern Hearts”, to tylko część ich repertuaru i fragment twórczości wydawanej przez własny netlabel Brennnessel. Ich ubiegłoroczny singiel – „Cairo”, ukazał się nakładem portugalskiej wytwórni Discotexas, co zaowocowało także współpracą przy kolejnych wydawnictwach tego labelu, w tym remixem dla Appaloosy. Nowe interpretacje dla innych artystów są zresztą ważnym elementem muzycznej działalności Kamp!. Szerokim echem odbiły się ostatnio dwie produkcje dla polskich wykonawców – folkowego duetu Twilite i Brodki, która zdecydowała, że „Dancing Shoes” w remixie chłopaków, będzie kolejnym singlem promującym jej EP’kę „LAX”. Do dziś, na portalu You Tube, liczba odsłuchów wspomnianego remixu wynois ponad milion!

Kamp! kończą pracę nad pierwszym albumem i z całą pewnością będą odpowiadali za nowe otwarcie na krajowej scenie muzycznej, która musi przyzwyczaić się, że elektronika to już nie tylko Dj, ale także świetne live acty i rock’n’rollowa popularność. Premiera albumu jeszcze w tym roku!

Wydanie debiutu będzie wsparte ogólnopolską trasą koncertową, w czasie której Kamp! przedstawią całkowicie premierowy zestaw utworów, w większości nie słyszany wcześniej na żywo.

Choć Tomek, Michał i Radek kiedyś na odczepne mówili, że ich muzyka to klasyczne tech-duby, po pierwszym kontakcie z Kamp! jest jasne, że inspiracji jest wiele. Bowie, francuski house, szwedzka elektronika spod znaku Studio czy The Field, dreampop Beach House i Wild Nothing czy wreszcie najbardziej oczywiste zamiłowanie do dokonań wytwórni DFA.

REBEKA to polski duet tworzący muzykę elektroniczną. Początkowo był to solowy projekt Iwony Skwarek. W 2008 roku jej założenia były proste: tworzenie elektronicznych, minimalistycznych i brudnych lecz bardzo emocjonalnych utworów z pomocą keyboardu Casio i komputera. W 2010 roku Iwona postanowiła zaproponować współpracę Bartoszowi Szczęsnemu, który miał spełniać funkcję producenta, osoby katalizującej pomysły, ale także kompana na scenie. Ta kombinacja osobowiści okazała się strzałem w dziesiątkę.

Ich pierwszy singiel “Fail” (wydany przez Brennnessel) po chwili stał się piosenką tygodnia w radiowej Trójce. Pojawili się na stronie MTV IGGY oraz na większości portali muzycznych oraz mniejszych i większych blogach. W kwietniu 2012 wydali kolejny singiel – “Stars”, tym razem już w zagranicznym labelu Discotexas, z którym związani są tacy artyści jak Moullinex, Xinobi czy Kamp!. Na wydawnictwie znalazły się remiksy stworzone przez wyżej wymienionego Moullinexa i Xinobi`ego a także wersje stworzone przez Punks Jump Up czy Mirror People. Wraz z singlem pojawił się pierwszy teledysk zespołu, który został wyświetlony ponad 20 tysięcy razy w przeciągu niecałych 48 godzin po publikacji. W ciągu kilku miesiący klip “Stars” odtwarzany był ponad 100 tysięcy razy.

Muzyka Rebeki to mieszanka eksperymentalnego popu i szeroko pojętej elektroniki. Za tymi określeniami kryją się różnorodne kompozycje: dynamiczne, czasem liryczne, zawsze zadziorne. Artyści starają się połączyć zabawkowe brzmienia klawisza Casio analogowymi syntezatorami. Rebeka to przede wszystkim niesamowity głos i naturalna sceniczna charyzma.

Tylko w 2011 roku dostałi zaproszenia na festiwal The Great Escape w Brighton (UK), Selector Festival w Krakowie, Open’er Festival w Gdyni, Free Form Festival w Warszawie, NoBorder w Rzeszowie, TAKK w Katowicach oraz Moonride w Koszycach (Słowacja). Oprócz tych festiwali grali w różnych klubach w Polsce

 

 



Sprawdź inne wydarzenia @ Warszawa

3URO1500 Warszawa

HVOB Concert Tour • Warsaw

Wt, 23 kwietnia 2019
godz: 20:00

od 85 PLN
3URO1500 Warszawa

Shortparis

Cz, 25 kwietnia 2019
godz: 20:00

od 59 PLN
3URO1500 Warszawa

Poets Of The Fall – Warszawa

Sb, 27 kwietnia 2019
godz: 19:00

od 79 PLN
3URO1500 Warszawa

Before Eklektik Session 2019

Sb, 27 kwietnia 2019
godz: 20:00