Boogie Brain – Dzień 1

Clubbing

Piątek, 17 lipca 2009
godz: 20:00

Teatr Letni

ul. Juliana Fałata 2, Szczecin

Pokaż na mapie Pokaż na mapie

SABBIA (ROS) & J. MAZURKIEWICZ LIVE

Historia rosa, którego często określa się współtwórcą sceny drumandbass w Polsce ma swoje źródło we Włoszech. tam na przełomie lat 80. i 90. totalnie zainfekował się muzyką klubową. Po powrocie w 1995, nawiązał współpracę z legendarnym warszawskim klubem Blue Velvet. W tym samym czasie działał też w pierwszym w Polsce sklepie winylowym Analog Record Shop. Potem sam otworzył sklep z czarnymi plackami – nieistniejący już Addiction w Gdyni.

 

W 1999 roku powołał do życia projekt o nazwie Sabbia Kru – występował razem z Mc Rdw, scratcherem Centem i Dominikiem Trębskim (trąbka). Od 2004 roku Sabbia jest już tylko projektem producenckim współpracującym z muzykami i wokalistami.

 

W 2001 roku Ros zagral trasę koncertową z sesyjnymi muzykami jazzowymi – Janem Plutą (perkusja) i Krzysztofem Ścierańskim (bas), która promowała DrumandBass i jazzy breaks pośród innej grupy odbiorców, zarazem miała na celu stworzenie mostu porozumienia miedzy żywą sceną muzyczną a klubową.

 

Rok 2008 był dla Rosa przełomowy. Przede wszystkim ruszył ze swoim labelem, który nazwał podobnie jak kiedyś sklep z płytami Addiction. Pierwszy singel to „By the Sea”, nagrany w współpracy z NasQ, Sierakiem i Sqbassem, gdzie poza oryginałem znajduje się też remix samego Ray’a Keitha. W drodze są kolejne przysmaki – drugi singiel to „Harmony”, stworzony w kolaboracji z Envee’m i australijskim producentem Operonem, oraz „Rhythms Blows My Mind” w kolaboracji z NasQ, zremiksowany przez Nookiego.

 

Ros organizuje również cykliczne imprezy, m.in.: Addiction Night, w ramach którego wystąpili juz LTJ Bukem z Mc Conradem, a także Makoto z Deeizm, cyantific, Nookie, A.I., Peshay, Sabre czy John B.

 

Podczas „Boogie Brain” wystąpi wraz z Jackiem Mazurkiewiczem.

 

J. Mazurkiewicz jest kontrabasistą, kompozytorem, producentem. Urodził się w Inowrocławiu, od 2 lat rezyduje w Gdyni. Interesuje się szeroko pojętą muzyką improwizowaną, jazzową, elektroniczną, folklorem. Swoje dźwięki składa w całość bazując na wrażeniach emocjonalnych i pulsie, a nie na typowej dla kontrabasistów jazzowej wirtuozerii. Lubi łączyć akustykę z elektroniką, wciąż poszukując nowego brzmienia. Tworzy głównie projekty autorskie, jednak często udziela się jako muzyk sesyjny podczas koncertów i nagrań. Jest współtwórcą niezależnej grupy producenckiej „Frank Chillman”.

 

Sprawdź również:
www.myspace.com/rossabbia
www.myspace.com/jacekbobass

 

EASTWEST ROCKERS

Jedna z czołowych krajowych ekip infekująca sceny pomiędzy Odrą a Bugiem rasowym karaibskim brzmieniem. Istnieją już pięć lat, na koncie mają dwa albumy (Ciężkie czasy – 2006) i (Jedyna broń – 2008) oraz setki koncertów, w tym na największych festiwalach w Polsce i za granicami naszego pięknego kraju. W projekt EWR zaangażowane są trzy osoby: Cheeba, Grizzli i Ras Luta.

 

Na co dzień można spotkać ich przede wszystkim w Opolu, Wrocławiu i Krakowie, gdzie poza wspólnym graniem zaangażowani są w promocję karaibskiej muzyki (koncerty z Jamalem, udział w hip hopowych projektach, organizacja imprez ragga jungle).

 

Ich sceniczne występy to erupcja charyzmy, indywidualizmu i szczerości. Od świeżego dancehallu i klasycznego reggae po hip hop i r’n’b w ulicznym, jamajsko-polskim stylu. Krótko mówiąc: straight slavic flavour inna reggae music! Na scenie szczecińskiego Teatru Letniego EWR wystąpią wyjątkowo w dziesięcioosobowej ekipie wraz z sekcją dętą i oprawą instrumentalną.

 

Sprawdź również:
www.eastwestrockers.com
www.myspace.com/eastwestrockers

 

ROBERT OWENS

Nadużywanie terminu „legenda muzyki” w odniesieniu do niektórych wykonawców często oznacza próbę maskowania braku ich dokonań poprzez eksponowanie liczby lat, które spędzili na scenie. Jednak z zasługami Roberta Owensa dla muzyki house trudno dyskutować. Legenda, współtwórca, najlepszy męski wokal w muzyce tanecznej – lista komplementów może być tak długa, jak jego dyskografia. Od lat tak samo aktywny, wszechstronny – zaskakuje, inspiruje, szuka nowych możliwości wyrażania siebie.

 

Dzięki energicznej mamie zaczął śpiewać w chórze kościelnym w Chicago, ale bardziej ciągnęło go do ulicznych gangów. Ścieżka przestępcy nie była jednak Owensowi pisana. Zakochany w muzyce odkrył, że dzięki swojej pasji może wejść na drogę cnoty. Grał imprezy w klubach, stawał się coraz bardziej popularny. Była połowa lat 80. W jego rodzinnym Chicago, dzięki takim ludziom jak Ron Hardy i Frankie Knuckles, właśnie rodził się „chicago house” – efekt eksperymentów z disco i rytmem automatów perkusyjnych.

 

Jego głos idealnie pasował jako wokalna ilustracja tych dźwięków. Z tego okresu pochodzą absolutne klasyki muzyki tanecznej – „Mystery Of Love”, czy „Can You Feel It”. Szukając nowych środków wyrazu przeprowadził się do Europy. Na kilka lat zamilkł skupiając się na pozamuzycznym biznesie.

 

Wrócił w roku 1996 utworem „Ordinary People”, zaś kołem zamachowym stała się współpraca z Photekiem na albumie „Solaris”, gdzie zaśpiewał piękne utwory „Mine To Give” oraz „Can’t Come Down”. Od tego czasu nie da się kojarzyć go wyłącznie z klubową sceną house.

 

Jego muzyka i głos dawno przekroczyły bariery jednego gatunku. Współpracował z Mr C, Total Science, zaś na albumie „Billion Dollar Gravy” London Elektricity jego głos został wykorzystany w dwóch utworach „My Dreams” oraz „Different Drum”.

 

Sprawdź również:
www.myspace.com/robertjowens

 

JAZZANOVA

Na ich temat napisano już chyba wszystko. Nic dziwnego, skoro berliński kolektyw didżejsko-producencki to obecnie prawdziwa instytucja z ogromnym muzycznym dorobkiem i wieloletnim doświadczeniem na scenie. W ostatnim roku formacja święci triumfy po wydaniu albumu „Of All The Things”, na którym współpracowali m.in. z Paulem Randolphem, Jose Jamesem, czy Benem Westbeechem. Są uwielbiani przez wszystkich, pod każdą szerokością geograficzną. Eksperymentowali z nujazzem, broken beatem, modern folkiem i soulem. Remiksowali Masters At Work, Fat Freddy’s Drop, 4hero i Ursulę Rucker. Talent sześciu facetów z Berlina, ich szerokie, muzyczne horyzonty pozwoliły też na współpracę z Lenny Kravitzem, Commonem, Azymuth, czy Calexico.

 

A wielka popularność zaczęła się 12 lat temu. Świat usłyszał Jazzanovę w roku 1997, kiedy w stacji BBC 1 Gilles Peterson zagrał jeden z pierwszych utworów niemieckiego kolektywu „Fedime’s flight”. Potem Jazzanova rozpoczęła pracę nad remiksami zebranymi na płycie „The Remixes 1997-2000”, które zdefiniowały ich brzmienie i podejście do muzyki. Stanowiły wypadkową nowoczesnej tanecznej estetyki z czerpaną garściami muzyczną tradycją lat ‘70 (disco i funk), czy ‘60 (jazz). Wszystko wsparte zostało idealnym miksem i doskonałą produkcją. Dopiero na ostatnim albumie programowane rytmy ustąpiły pola aranżacjom żywych instrumentów i studyjną współpracą z wokalistami i muzykami.

 

W efekcie fascynacji muzyków Jazzanovy renesans popularności przeżył polski jazz, a to dzięki wydawanej przez wytwórnię Jazzanova Compost Records serii „Polish Jazz” i „Vocal Jazz from Poland 1965-1975”, która zdobyła sobie wielką popularność. Poza pracą w studio i promocją muzyki z różnych części globu na licznych kompilacjach, panowie z Jazzanovy wciąż występują w roli didżejów. W Szczecinie jako reprezentant Jazzanova djs-team zagra Juergen von Knoblauch.

 

Sprawdź również:
www.jazzanova.net

 

INNER CITY DWELLERS

Sześciu muzyków – Brytyjczycy, Jamajczycy, Polacy – czyli totalne multi-kulti oraz przesłanie inspirowane „good old days” – czasami, kiedy legendarne rockowe, punkowe, czy reggae’owe kapele miały sporo do powiedzenia. To wszystko łączy chłopaków z Inner City Dwellers. Ci muzyczni „chuligani” narobią sporego hałasu i zamieszania na scenie Teatru Letniego. Choć istnieją zaledwie od trzech lat i wielkie uderzenie na muzyczne sceny dopiero przed nimi to już zwracają na siebie uwagę spontanicznymi, ale dojrzałymi konceptualnie pomysłami. Kapelę założył wokalista Patrick, urodzony w jamajskiej rodzinie 34-latek z wschodniego Londynu. Znany jest także pod pseudonimem MC Rage, udziela się w drumandbassowych projektach, m.in. jako „etatowy” nawijacz wytwórni Metalheadz, w tym do setów Goldiego.

 

Pierwszymi dźwiękami, które poznawał były oczywiście taśmy z reggae – Steel Pulse, The Abissinians oraz Bob Marley. Wielki wpływ na młodego Patricka miał wujek Smiley, jeden z pracowników legendarnego Studio One. Później przyszła fascynacja twardszymi brzmieniami – hip hopem, punkiem i metalem. Wśród muzycznych faworytów Patricka pojawili się Ice T, Rage Against The Machine, Public Enemy, Cypres Hill oraz Primal Scream i The Clash.

 

Wypadkową tych fascynacji jest muzyka ICD. Wydanie debiutanckiego albumu „Broken Britain” zapowiadają na połowę tego roku, koncert podczas Boogie Brain będzie więc doskonałą okazją, by poznać premierowy materiał reklamowany jako głos pokolenia młodych Brytyjczyków dorastających w kulturze spirali przemocy, braku autorytetów, mentalnej degrengolady, bezrobocia i jałowości życia w wielkomiejskich blokowiskach. Ilustracją poglądów poruszanych przez ICD jest niezwykle brutalny klip „Children of the Ghetto” dostępny na profilu MySpace. Teksty o funkcjonowaniu na krawędzi społeczeństwa opakowane są w agresywną muzykę, którą chłopaki z ICD sami określają jako spotkanie Rage Against The Machine i Outkast albo Rudeboy Metal Sound. Grali już na europejskich festiwalach, m.in. przed Robyn, Roisin Murphy, czy Roni Size Reprezent. W Szczecinie wystąpią w sześcioosobowym składzie. Ciekawostką jest, że dwie osoby ze składu ICD mają polskie pochodzenie. Będzie to ich pierwszy występ w Polsce.

 

Sprawdź również:
www.myspace.com/icdwellers

 

SCRATCH PERVERTS

Nieczęsto zdarza się gościć podczas imprezy mistrzów świata. Tony Vegas, Prime Cuts i Plus One ze Scratch Perverts mają na koncie dwa mistrzostwa świata w kategorii drużynowej federacji DMC oraz kilka w kategorii indywidualnej federacji DMC oraz ITF. Ale nie jeżdżą w Formule 1 ani nie robią rozwałki na zawodach monster trucków. Robią za to totalny disaster za pomocą adapterów (lub gramofonów jak kto woli) i za to właśnie uhonorowani zostali tytułami mistrzów świata turntablizmu. Ich nazwa to synonim hip hopu i didżejskich bitew – radosna celebracja wszystkich gatunków muzyki zaklęta w kilku gramofonach.

 

Jednak wykonywanie skomplikowanych tricków na konkursach to jedna strona medalu. Druga to granie imprez. I tu panowie również robią wszystko, by nie mieć sobie równych. Pełne dynamizmu, innowacji i energii sety didżejskie Scratch Perverts to podróż przez wszystkie gatunki muzyki elektronicznej, poczynając od hip hopu, poprzez breakbeat, edbangerowe electro, jungle, kończąc na drumandbass i dubstepie. Podczas ich występu możemy usłyszeć remiksowane na żywo utwory tak różnych wykonawców, jak Aphex Twin, Red Hot Chilli Peppers, czy Dillinja. Wystąpili na większości najsłynniejszych światowych festiwali, jak skupiający kilkadziesiąt tysięcy osób Creamfields, Tribal Gathering, czy Glastonbury. W Szczecinie zagrają w pełnym, trzyosobowym składzie.

 

Sprawdź również:

www.myspace.com/scratchperverts

 

Ile kosztują bilety:

 

KARNET DWUDNIOWY:
      – 50 PLN (do 16 czerwca 2009)
      – 60 PLN (do 16 lipca 2009)
      – 70 PLN (w dniu Festiwalu)
BILET JEDNODNIOWY:
      – 30 PLN (do 16 czerwca 2009)
      – 40 PLN (do 16 lipca 2009)
      – 50 PLN (w dniu Festiwalu)



Sprawdź inne wydarzenia @ Szczecin

Boogie Brain – Dzień 1 Szczecin

Bass Astral x Igo / 23.11 / Szczecin

Sb, 23 listopada 2019
godz: 19:30

od 99 PLN
Boogie Brain – Dzień 1 Szczecin

6 urodziny Tanz Baru

Sb, 23 listopada 2019
godz: 23:00

Boogie Brain – Dzień 1 Szczecin

Selectors Night vol 7

Sb, 07 grudnia 2019
godz: 23:00

Boogie Brain – Dzień 1 Szczecin

Karolina Czarnecka – Szczecin

Pt, 13 grudnia 2019
godz: 20:00

Boogie Brain – Dzień 1 Szczecin

The Dumplings – Szczecin

Nd, 15 grudnia 2019
godz: 20:00

od 70 PLN
Boogie Brain – Dzień 1 Szczecin

Kortez Przedpremierowo / Szczecin

Wt, 21 stycznia 2020
godz: 20:00