REGGAE DUB SESSION – Openair / Ras Bass, Dreadsquad, Fatty Fatty, Dusza, Bass is Fundamental & more

godz: 21:00
Piotrkowska 29, Łódź
Zapraszamy 6.05 do P29 na wyjątkową sesję w klimacie jamajskim, która odbędzie się pod gołym niebem!
Gramy od early reggae przez roots na dubowych nowościach nie kończąc.
Za sterami:
Ras Bass (Łódź / Teneryfa)
Dreadsquad (Łódż)
Fatty Fatty (Warszawa)
Dusza (Trójstyk)
Bass is fundamental (Szczecin)
Daddy Bozo (Pabianice)
Mad Generation (Łódź)
start: 21.00
wjazd: 30 zł
miejsce: P29 / Łódź (Piotrkowska 29 – wejscie od ul Wieckowskiego)
—————————————-
Ras Ba
Naprawdę nazywa się Bartosz Ressel i pochodzi z Łodzi. Jest selektorem, dystrybutorem, organizatorem, promotorem i kolekcjonerem ciężkich basowych brzmień z Jamajki. W 2001 roku pod pseudonimem Ras Ba zaczął grać pierwsze imprezy. Rok później powstał Ras Bass Sound System. Do 2009 Ras Ba zagrał i zorganizował wiele imprez na terenie Polski. Współtworzył scenę reggae w słynnym łódzkim klubie Forum Fabricum i jazzowym klubie Jazzga. W Krakowie działał m.in. z Krzysztoforami, Kawiarnią Naukową, Roentgenem. Miał przyjemność współpracy z czołówką polskich artystów reggae. Organizował trasę U-Brown’a w Polsce. Obecnie grywa głównie poza granicami kraju. Na jego setach można było potańczyć w Kingston, Londynie, Kopenhadze czy Leicester. W 2005 roku otworzył internetowy sklep z płytami winylowymi Rasbass.com. Od 2004 regularnie jeździ na Jamajkę, dzięki czemu poznał wielu miejscowych artystów i zgromadził największą w Polsce kolekcję pierwszych wydań jamajskich winyli. Autor pomysłu i główny bohater pierwszego polskiego dokumentu o Jamajce zrealizowanego w 2008 roku przez TVP Kultura, „Śladami Marleya”. Uczestnik wielu audycji radiowych, autor artykułów prasowych oraz prelekcji poświęconych Jamajce.
—————————————-
Fatty Fatty – warszawski kolektyw selektorski, który tworzą manfas i xyh. Weterani forum dyskusyjnego Reggae w Polsce, dali się poznać jako redaktorzy portalu reggaenet.pl i magazynu Free Colours, a przy tym wielbiciele klasycznego jamajskiego reggae. O wspólnym graniu z winylowych płyt zaczęli myśleć latem 2007. Za cel postawili sobie propagowanie korzeni muzyki jamajskiej ze szczególnym uwzględnieniem roots reggae lat 70., nie unikając przy tym wplatania w sety brzmień spod znaku ska, early reggae, rub-a-dub, modern roots czy UK dub.
Ekipa Fatty Fatty zadebiutowała za deckami w listopadzie 2007, odwiedzając na zaproszenie Olah & Bandulu Squad Szczecin. Od tego czasu swoją stale rosnącą kolekcję winylowych singli prezentowali na największych festiwalach reggae w Polsce: Ostróda Reggae Festiwal, Reggaeland, Regałowisko Bielawa oraz licznych wydarzeniach klubowych i plenerowych. Zwycięzcy NorthWest 45 Shooter Sound Clash (październik 2009), trzeciej (grudzień 2009) oraz czwartej (kwiecień 2014) edycji Roots Clashu. Współgospodarze cyklów Reggae Addicts, Rootsmen Corner, Selector’s Choice.
Od grudnia 2008 prezentują miksy edukacyjne poświęcone historii muzyki jamajskiej – m.in. dwie części przedstawiającego dokonania Dennisa Bovella 'Blackbeard At The Controls 1976-1980′, 'Rockers Galore – Channel One Productions 1975-1979′, 'It Sipple Out Deh! Soundtrack of the Tribal War 1975-1983′ oraz „Vintage UK Roots Mix” – serię miksów prezentujących muzykę roots lat 70. i 80. z UK.
—————————————-
Dusza to pochodzący z Trójstyku współzałożyciej netlabelu Paproota.org oraz selektor, konstruktor i operator sound systemu spod tego szyldu, powstałego w myśl idei 'zrób to sam’. Od ponad 10 lat zajmuje się promowaniem muzyki dubowej, obecnie koncentrując się na organizowaniu cyklicznych wydarzeń Tripoint Vibez w swoim regionie. Na corocznym festiwalu w Wolimierzu odpowiada za scenę sound systemową, tzw. Dubovą Bićkę, podobnie jak i na Festiwalu Fokus w Görlitz, gdzie tworzy tzw. Paproota Stage. Jego profil producencki odznaczył się dwiema raczkującymi EPkami, dostępnymi do darmowego pobrania ze strony – paproota.org – a profil selektorski, w zależności od godziny grania, charakteryzuje rootsowa rozgrzewka, rubadubowa rozkretka, bądź steppersowy szturm.
paproota.org
www.facebook.com/paproota.org.official
www.youtube.com/@paproota
—————————————-
Za marką Bass Is Fundamental kryje się dwójka szczecińskich selektorów – Olah i Teoem, którzy przez ostatnie lata dopracowywali formułę imprezy, ażeby finalnie zagrać w tym formacie w macierzy. Mowa tutaj o mieszance rytmów z Jamajki ze szczególnym uwzględnieniem jej klubowych odmian.
Poza klasycznymi gatunkami jak dancehall czy reggae, w ich selekcji nigdy nie brakuje ghetto funków czy starego hip-hopu. Najwytrwalsi doczekują się podkrętki poza granicę 170BPM, gdzie parkiet wydeptywany jest w rytm raggajungle i DnB. Pomieszane, ale wszystko ze wspólnym mianownikiem. A, i jeszcze jedno – wszystko idzie z winyla, bez wyjątku. Nikt nie przygotowuje setów, grają tak, żeby się podobało.
Kanał BiF: vimeo.com/user137334228
OlaH – zawodowo spełnia się jako twórca niespotykanych farb i barw, dzięki czemu weekendowo może pozwalać sobie na imprezy z głębokim basem w tle. Muzyczna pasjonatka, szukająca wrażeń bardziej w starociach, niż w nowościach reggae. Fanka soundsystemowych brytyjskich, basowych brzmień, reggae-jungli oraz wykręconych d’n’b! Regularnie publikuje eklektyczne, jedyne w swoim rodzaju mixtape’y – zawsze 100% winyl!
soundcloud.com/olahselecta
TEOEM – pochodzący ze Szczecina dj, mc, promotor, a przede wszystkim kolekcjoner winyli. Za adapterami debiutował w 2008 roku, jednak swoją przygodę z muzyką rozpoczął już 10 lat wcześniej zaczynając od hip-hop’u. Jego sety to eklektyczna mieszanka muzyki reggae, dancehall, hip-hop, drum and bass i jungle.
—————————————-
MadGeneration to dwóch braci jednego miksera czyli MadMaszin i K-one selekta, chłopaki z szarego ŁDZ, które coraz częściej i bardziej błyszczy od chromów i wrzut oraz zaczyna być głośniejsza w reggae stylu!
Tych dwóch gości pochodzących z miasta wiecznego remontu biega z kamerami, nosi soundsystemy, nagrywa klipy, a i muzę do nich. Obaj przesiąknięci dobrym bassem i pysznym słodkim rub-a-dubem. MadMaszin kocha wszystkie mikrofony i tworzy swój własny PrawdaMuffin, a K-One to selekta zakochany w czarnym złocie. Chłopaki grają numery co ruszają parkiet, skłaniają do medytacji i zaskakują wszystkich swoimi skokami stylów. Kochają numery z dobrą nawijką i często puszczają wersje dla zakręconych w koło MCs. Wszystko co z reggae związane może polecieć podczas ich selekcji
MadGeneration czyli Mad selekcja – Never You know what will be next!
—————————————-
Dreadsquad to projekt, który umieścił Polskę na mapie twórców tanecznych riddimów o mocnych basowych brzmieniach. Łódzkie Superfly Studio wydaje muzykę łączącą jamajskie brzmienia reggae, dubu, dancehallu, ska i rocksteady z nowoczesnym breakbeatem, jungle, dubstepem i garage.
Dreadsquad powstał w 2001 roku. Lata działalności przynosiły niezliczoną ilość mixtape’ów, remixów, mashapów i kooperacji. Po setkach występów w Polsce nadeszły wyjazdy europejskie, a obecnie Dreadsquad ma na swoim koncie występy w USA, Kanadzie, Brazylii, Indiach, Australii, Nowej Zelandii czy Japonii. Współpracował z czołówką polskiej sceny reggae i hip hop. Na instrumentalach Dreadsquad’u nagrywali m.in Marika, East West Rockers, Ras Luta, Junior Stress, Kacezet, Natural Dread Killaz, O.S.T.R., Pablopavo, Reggaenerator, Tede, Numer Raz, Grubson i wielu innych. Dreadsquad współpracował również z wieloma topowymi jamajskimi i europejskimi artystami, takimi jak m.in. Ward 21, Tenor Fly, Top Cat, General Levy, U Brown, Milion Stylez, Lady Chann, Tipa Irie, Jah Mason, Perfect Giddimani, Dr Ring Ding, Jman i wielu innych. Jak do tej pory Dreadsquad wydał 4 mixtape’y, 7 albumów producenckich i krocie singli, które stały się bestsellerami w sklepach muzycznych w całej Europie i trafiły na playlisty topowych DJów. Sporo zamieszania narobiły jego remixy Damiana Jr Gonga Marley’a ze Skrillexem i największej jamajskiej sensacji ostatnich lat, Koffee. Dreadsquad jest soundem na światową skalę. Jego inspiracją są ścieżki życia, spoiwem jamajska kultura soundsystemowa i współczesna muzyka basowa.
„Potężny i wszechstronny Dreadsquad i jego produkcje są żywym dowodem na to, jak wielką, bogatą i zróżnicowaną wylęgarnią jest polska scena reggae. Zarówno stworzone przez niego riddimy, jak i wokaliści, których wybrał do zaśpiewania na nich, zasługują na najwyższy szacunek i wzbogacą każdą imprezę, czy to roots, dub, dancehall czy jungle.” Reggaeville.com
—————————————-