Selector Festival 2009

Festiwale

Piątek, 05 czerwca 2009
godz: 19:00

Krakowskie Błonia

, Kraków

Pokaż na mapie Pokaż na mapie

SELECTOR FESTIVAL 2009

 

 

NEWSY:

 

26 MAJA 2009 Selector Festival 2009. Światowi VJ’e i polscy DJ’e.

 

Jak informują organizatorzy Selector Festival będzie również miejscem prezentacji najlepszych międzynarodowych twórców sztuki multimedialnej i vj’ingu. Znamy też polskich dj’ów którzy wystapią w Krakowie.

 

„Jak zapowiadaliśmy od samego początku: Selector Festival będzie również miejscem prezentacji najlepszych międzynarodowych twórców działających na styku muzyki oraz sztuki multimedialnej. W tym roku będziemy gościć trzy projekty, w tym światowe gwiazdy VJ`ingu: Inside-Us-All.” – Mikołaj Ziółkowski, Alter Art

1.Inside-Us-All

To jeden z najwyżej cenionych brytyjskich kolektywów zajmujących się wizualizacjami. Dwa lata z rzędu znaleźli się na pierwszym miejscu DJ Mag Top 20 VJs. Jak napisał jeden ze specjalistycznych serwisów: ”Zobacz prace tych gości, a zobaczysz przyszłość”.

Biorąc udział w najważniejszych wydarzeniach muzycznych na świecie, wykreowali wyjątkowy styl video-instalacji w obrębie minimalistycznej architektury miejsca, w którym występują. IUA angażują się w akcje charytatywne pracując np. z Greenpeace.

2. Vj Dubassy

VJ i artysta video z Londynu. Obecnie mieszka w Barcelonie. W październiku 2007 i 2008 roku DJ Magazyn sklasyfikował go na 7 miejscu spośród vj`ów na świecie. W ciągu 8 lat kariery VJ Dubassy brał udział w wielu festiwalach, wydarzeniach muzycznych i klubowych.

Przez rok był rezydentem w londyńskim Ministry Of Sound. Współpracował także z MTV oraz innymi znanymi klubami w Londynie. Występował z takimi artystami jak: Roni Size, Quantic Soul Orchestra, Zero7, Andy C, London Electricity, Plump DJs, Coldcut, Asian Dub Foundation i wieloma innymi.

3. Vj Azz

Pochodzi z Tajwanu – od 2004 rezyduje w Wiedniu. Jej przygoda z wizualizacjami zaczęła się od rysowania komiksu na łamach stron dotyczących kultury i literatury dla wiodącej tajwańskiej gazety. Słynie ze swoich mrocznych wizualizacji, które finalnie emanują szeroką paletą barw, a jej z jednej strony „grzeczne” ale zadziorne obrazki – wywołują wśród publiczności dodatkowe wrażenia estetyczne.

Znamy także polskich DJ`ów, którzy wystąpią na trzeciej scenie BURN ENERGENCY ZONE. Będą to:

Sorry Ghettoblaster; SLG; Supra1; Beats Friendly; Eltron John; Pompon Team; B.A.R.T.O; Lucjan & Thomas Langner.

ALTER kART

Jedynym sposobem płatności na Selector Festival jest ALTER kART – co-brandingowa karta (zbliżeniowa) Paypass Mastercard. Dzięki bezstykowym terminalom eService transakcja trwa 2-3 sekundy, a przy kwocie do 50 PLN nie wymaga ani PIN’u, ani podpisu – wszystko odbywa się nowocześnie, szybko i wygodnie.

Bezpłatne karty są do odbioru w kasach na terenie festiwalu. Karty można na miejscu zasilić nominałami 50 i 100 PLN (uwaga: dla Waszej wygody na terenie festiwalu jest bankomat, z którego możecie wypłacić gotówkę, by zasilić ALTER kART).

ALTER kART będzie obowiązywać na wszystkich festiwalach Alter Art w tym i w następnym sezonie. ALTER kART można używać poza festiwalami jako normalną kartę płatniczą (również do transakcji w internecie).

Wcześniej ogłoszeni artyści to: Franz Ferdinand, Orbital, Röyksopp, CSS, Fischerspooner, Dizzee Rascal, Digitalism (dj set), New Young Pony Club, Deadmau5, Erol Alkan, Busy P, Dj Mehdi i Agoria oraz Öszibarack, Loco Star, Modfunk, Miloopa, Skinny Patrini, Mentalcut i Kamp!.

 


 

12 MAJA 2009 – 20 LAT ORBITAL

 

Duet Orbital obchodzi 20 lecie istnienia i specjalnie z tej okazji wydana zostanie dwupłytowa kompilacja „20 Orbital”

 

Z całą pewnością Orbital będzie mógł zaliczyć rok 2009 do niezwykle udanych. Brytyjski duet ma przed sobą występy na wielu znaczących festiwalach jak: Planet Festival w Tabor, Selector Festival w Krakowie, Rock Ness Festival w Inverness, Sonar 2009 w Barcelonie, Global Gathering w Istanbule, Monegros Desert Festival 2009, Global Gathering w Stratford, The Big Chill Festival, Get Loaded In The Park Festival w Londynie, Electric Picnic Festival. Co więcej Orbital zapowiedział także turnee po Wielkiej Brytanii we wrześniu tego roku.

 

Orbital – rok 1990

 

Już 8 czerwca 2009 roku ukaże się dwupłytowa kompilacja Orbital, na którą składać się będzie 20 utworów. Większość z nich będzie doskonale znanych fanom brytyjskiego duetu. Jednak na „20 Orbital” pojawią się także dwie ekskluzywne pozycjie – remix Toma Middletona utworu „Halcyon” oraz remix Herve’a utworu „Lush”.

 

„Ta kompilacja jest ostatecznym podsumowaniem naszej pracy, od czasu gdy wydaliśmy „Chime” w 1989 roku. Te dwie płyty to wspaniałe wprowadzenie lub wręcz przypomnienie naszej historii…”Paul Hartnoll

 


CD1
1. Chime (Live Style Mix)
2. Bbelfast
3. Satan
4. Halcyon (Tom Middleton Re-model)
5. Lush 3
6. Impact (Live From Royal Albert Hall)
7. Are We Here (Who Are They)
8. The Box
9. Nothing Left (Much Ado About Nothing Left)
10. One Perfect Sunrise (Radio Edit)

 

CD2
1. Omen
2. Choice
3. The Naked And The Dead
4. Sad But True
5. Style
6. Funny Break (One Is Enough)
7. Tthe Girl With The Sun In Her Head
8. Remind (Live From New York)
9. Lush (Herve’s ‘Tree And Leaf’ Remix)
10. Impact

 


 

28 KWIETNIA 2009 Erol Alkan na Selector Festival

Lista artystów występujących podczas pierwszej edycji Selector Festival została zamknięta. Ostatnim ogłoszonym artystą zagranicznym jest Erol Alkan.

 

Znamy też listę polskich wykonawców. Są to obecnie najciekawsi przedstawiciele rodzimej sceny elektronicznej i tanecznej: Öszibarack, Loco Star, Modfunk, Miloopa, Skinny Patrini, Mentalcut oraz Kamp!.

Erol Alkan

Jak nikt inny potrafi połączyć rock z muzyką taneczną. Jest niezwykle wpływowym didżejem, twórcą remiksów, a także producentem płyt popularnych zespołów rockowych. To dzięki niemu na tanecznych parkietach całego świata spotykają się fani muzyki gitarowej i klubowej.

 

Już jako dwudziestolatek zorganizował jeden z najpopularniejszych londyńskich cyklów imprezowych – „Trash” stawiając na jak największy eklektyzm i eksperymenty. Jego zdolności didżejskie zostały docenione przez takich artystów jak Madonna i Daft Punk, którzy zaprosili go do otwierania ich koncertów oraz przez branżę muzyczną, dzięki czemu zdobył prestiżową nagrodę magazynu Mixmag – „DJ Of The Year”.

 

Ważnym elementem setów didżejskich Alkana stały się mash-upy – nieprawdopodobne połączenia utworów, które na pierwszy rzut oka wydają się niemożliwe. Najpopularniejszym z nich okazał się miks utworu Kylie Minogue „Can’t Get You Out Of My Head” z kultowym „Blue Monday” New Order. Tym ostatnim tak spodobał się ten pomysł, że zespół wykonuje czasem kompozycję w formie wymyślonej przez Alkana.

 

 

Jest on również cenionym remikserem, z którego usług korzystali m.in. Bloc Party, Franz Ferdinand, Justice, The Chemical Brothers, Yeah Yeah Yeahs i Hot Chip. Ostatnio Erol Alkan angażuje się w produkcję studyjną. Współpracował z Klaxons, Late Of The Pier, The Mystery Jets i The Long Blondes. Ten znakomity didżej i producent dzięki pozycji w świecie muzycznym i swojemu znakomitemu gustowi świetnie wpisuje się w profil muzyczny Selector Festival.

Wcześniej ogłoszeni artyści to: Franz Ferdinand, Orbital, Röyksopp, CSS, Fischerspooner, Dizzee Rascal, Digitalism (dj set), New Young Pony Club, Deadmau5, Busy P, Dj Mehdi i Agoria.

 


 

8 KWIETNIA 2009

 

Napierwszej edycji Selector Festival chcemy zaprezentować najlepszych z najlepszych oraz najważniejsze i najciekawsze trendy w muzyce tanecznej i elektronicznej. Udało się. Do już ogłoszonych artystów dołączają: niesamowity Digitalism w swoim secie didżejskim na dużej scenie festiwalu, a na drugiej scenie: szef najpopularniejszej obecnie tanecznej wytwórni Ed Banger – Busy P oraz jeden z jej czołowych artystów – DJ Mehdi, a także najlepsi i najciekawsi w tej chwili przedstawiciele sceny techno – Deadmau5 i Agoria.” – Mikołaj Ziółkowski, Alter Art

Niemiecki duet Digitalism, dzięki swojemu unikalnemu stylowi wniósł powiew świeżości na światową scenę taneczną. Związani z prestiżową francuską wytwórnią Kitsuné artyści nadali muzyce klubowej rockową zadziorność, a utwory takie jak „Zdarlight”, czy „Idealistic” przeszły do klubowego kanonu. Wydawać by się mogło, że Jens Moelle i İsmail Tüfekçi przewidzieli w 2004 roku falę nowej muzyki spod znaku innej francuskiej wytwórni – Ed Banger, która już wkrótce miała zalać parkiety na całym świecie. Jednak brzmienie Digitalism jest unikalne i poukładane z przysłowiową niemiecką precyzją.

 

Wydany w roku 2007 album pt. „Idealism” zadziwił wszystkich spójnością wizji młodych artystów oraz konsekwencją, do tej pory bowiem nie pojawiało się zbyt wiele tak interesujących albumów twórców związanych ze sceną klubową. Moelle i Tüfekçi przedstawili swój pełnowymiarowy materiał studyjny w sposób zrozumiały dla publiczności klubowej, ale też świetnie nadający się do słuchania w domowym zaciszu. W oczekiwaniu na ich nową płytę zobaczymy ich na Selector Festival.

 

 


 

Kanadyjski producent Deadmau5 w niezwykle szybkim tempie stał się jedną z najważniejszych postaci na scenie klubowej. Jego produkcje od razu zyskały fanów wśród najbardziej wpływowych didżejów, takich jak: Sasha, Tiesto, Carl Cox, Eric Prydz i Laurent Garnier. Essential Mix nagrany dla Radio 1 zalicza się do najpopularniejszych w historii tej audycji, a debiutancki album Deadmau5 pt. „Random Album Title” szybko stał się jednym z najlepiej sprzedających się wydawnictw Ministry Of Sound, zdobywając również prestiżową nagrodę JUNO Dance Recording of the Year. Deadmau5 wygrał też w czterech kategoriach Beatport 2008 Awards.

 

 

W wywiadach nominowany do nagrody Grammy producent wielokrotnie krytykował didżejów, którzy jedynie miksują ze sobą kolejne utwory. Ma do tego pełne prawo, bo aby otrzymać nową jakość w swoich setach wykorzystuje najnowsze technologie, dlatego właśnie jego występy cieszą się tak olbrzymią popularnością, a Deadmau5 pojawił się po raz pierwszy na DJ Mag Top 100 od razu na 11 miejscu.

 


 

Busy P to nie tylko były menadżer grupy Daft Punk, doskonały producent i didżej, to przede wszystkim najważniejsza ostatnimi czasy postać na scenie elektronicznej. Nie ma wątpliwości, że to właśnie wytwórnia, na której czele stoi Pedro Winter jest odpowiedzialna za trwającą od pewnego czasu rewolucję w muzyce klubowej. To w Ed Banger nagrywa fenomenalny duet Justice, to właśnie francuska wytwórnia wprowadziła pełne brudu oraz rockowej energii nowe brzmienia i postawiła na takich artystów jak Dj Mehdi, Krazy Baldhead, SebastiAN i Uffie.

 

 

Dzięki muzyce wychodzącej w Ed Banger, muzyka klubowa na świecie odżyła – pojawili się nowi producenci, nowi didżeje, nowe kluby, nowe imprezy i nowy entuzjazm, tak dziennikarzy jak i klubowiczów. Kto może mieć lepszy dostęp do nowych, świetnych utworów, niż ojciec nowej rewolucji klubowej Busy P? Podczas jego występu publiczność będzie na pewno miała okazję posłuchać tego, co już wkrótce może rządzić na parkietach.

 


 

Jeżeli Justice są najpopularniejszym wykonawcą z Ed Banger, to DJ Mehdi w pełni zasłużył sobie na miano najlepszego didżeja tej wytwórni. Jego umiejętności wynoszą pod niebiosa m.in. sam Busy P oraz inni mistrzowie konsolety z A-Trakiem na czele. Oprócz umiejętności didżejskich, Mehdi znakomicie radzi sobie w studiu. Jego produkcje łączą w sobie taneczne rytmy, rap i porywające do tańca basy, scalając się w parkietowe bomby. Egzystując pomiędzy dwoma światami muzycznymi ten francuski producent jest w stanie z takim samym powodzeniem nagrać utwór z członkiem hiphopowego Wu-Tang Clan, jak i zrobić remiks dla New Young Pony Club, będąc zrozumiałym dla fanów i jednej i drugiej grupy. Łącząc doświadczenia producenta i didżeja Mehdi wie, jak rozruszać każdą publiczność.

 

 


 

Sébastien Devaud ukrywający się pod pseudonimem Agoria to zdecydowanie najciekawszy obecnie reprezentant sceny techno. Jeżeli istnieje ambitna muzyka taneczna, to właśnie Devaud ją tworzy. Wychowany w artystycznej rodzinie, syn śpiewaczki operowej i architekta już za młodu zafascynował się muzyką techno. Jako didżej szybko osiągnął poziom, który pozwolił mu na wspólne występy z takimi legendami jak Jeff Mills, Joey Beltram, DJ Hell, Kevin Saunderson, Carl Cox, Richie Hawtin i Christian Vogel. Zauroczony brzmieniem Detroit rozpoczął prace nad swoim własnym materiałem. W 2000 roku został pierwszym w historii didżejem objętym rządowym stypendium FAIR, wspierającym młodych utalentowanych muzyków francuskich.

 

Unikalne brzmienie Devaud zostało szybko zauważone przez prasę muzyczną i klubową publiczność. Muzyce podszytej motoryką techno nadał delikatność, z której znani są francuscy artyści. Devaud jest otwarty na inne style, dlatego na jego płytach pojawiają się tacy goście jak Tricky czy Neneh Cherry. Agoria ma jasną wizję kariery, odrzucił m.in. ofertę zremiksowania Pet Shop Boys – to, co inni wzięliby za zaszczyt, on zignorował, bo nie podobał mu się oryginał piosenki. O Devaud często mówi się, że to nowy Laurent Garnier, ale znając jego potencjał i obraną drogę można założyć, że wkrótce osiągnie on porównywalny status.

 


 

18 LUTY 2009 Royksopp na Selectorze!

 

„Wielu polskich fanów długo czekało na ten koncert i ja też. Tym większa radość, że udało nam się zaprosić tę zjawiskową formację na festiwal i że koncert odbędzie się zaraz po wydaniu nowej płyty. Röyksopp kolejną gwiazdą Selectora.” – Mikołaj Ziółkowski, Alter Art

Röyksopp to jedna z najważniejszych formacji elektronicznych na świecie. Już ich debiutancki album rozszedł się w ponad milionie egzemplarzy, a dzięki unikalnemu połączeniu melodyjności z charakterystycznym stylem od razu trafili do grona największych wykonawców nowoczesnych brzmień.

Röyksopp tworzy dwóch muzyków: Torbjørn Brundtland i Svein Berge. Zespół zadebiutował w 2001 roku wydając album pt. „Melody A.M.”. Pojawienie się norweskiego duetu było dla tanecznej elektroniki niczym ożywczy wiatr ze Skandynawii – do tej pory nie było w tej muzyce tak ciepło brzmiących dźwięków.

Utwory takie jak „Eple”, „Poor Leno”, czy „Remind Me” wyznaczyły nowe standardy muzyczne, a na fali ogólnej fascynacji delikatnymi klubowymi brzmieniami teledyski formacji trafiły do muzycznych stacji telewizyjnych na najwyższe rotacje. Intrygującym brzmieniom towarzyszyły niebanalne animacje, dzięki czemu Röyksopp zdobyli m.in. MTV Europe Music Award, a płyta osiągnęła wielki międzynarodowy sukces.

Charyzmatyczni Norwegowie zostali entuzjastycznie przyjęci przez prasę muzyczną, zjednując sobie sympatię tak różnych tytułów jak Rolling Stone, Q Magazine, czy Mixmag. Potwierdzeniem ich statusu były też wspólne trasy z Basement Jaxx i Mobym.

W 2005 roku wydali kolejny album pt. „The Understanding”, z którego pochodzą takie przeboje jak „Only This Moment” i „49 Percent”. W ciągu czterech lat brzmienie Röyksopp zmieniło się, ujawniając pasję ciągłego rozwoju. Drugą płytę zdominowała zimna, przestrzenna elektronika. Brundtland i Berge kolejny raz udowodnili, że potrafią malować dźwiękiem urokliwe liryczne pejzaże jak nikt inny, nie tracąc jednocześnie kontaktu z klubową publicznością.

Nie zabrakło również gościnnych występów wokalistów, o ile na „Melody A.M.” wystąpił Erlend Øye z Kings of Convenience, to na „The Understanding” w utworze „What Else Is There?” można usłyszeć zjawiskową wokalistkę formacji The Knife – Karin Dreijer Andersson.

W 2006 roku zespół wydał album pt. „Röyksopp’s Night Out” będący zapisem występów na żywo. Do tej pory jednak polskim fanom nie dane było zobaczyć tej formacji na koncercie w Polsce, występ na Selector Festival będzie ich pierwszym w historii. Dobrych wiadomości dla polskich fanów nie koniec – Röyksopp przyjadą ze swoim nowym materiałem, albowiem 23 marca 2009 roku premierę będzie miał niecierpliwie oczekiwany, trzeci album studyjny pt. „Junior”. Pierwszym singlem jest „Happy Up Here” i już ten utwór zapowiada niezapomnianą ucztę muzyczną.

 


 

Kilka tygodni oczekiwań i dzisiaj rozpoczyna się właściwa historia festiwalu. Sześć zespołów, które pokazują, jakie ma to być wydarzenie, jakie są nasze ambicje. Legendy  muzyki elektronicznej i tanecznej, a także jej najświeższe i najbardziej pożądane odkrycia, zróżnicowana stylistyka i  dominacja „żywych” brzmień. Jestem pewien, że legendarny Orbital, taneczny Franz Ferdinand, zjawiskowy CSS, widowiskowy Fischerspooner, energetyczny Dizzee Rascal i przebojowy New Young Pony Club rozpoczynają dla fanów muzyki wielką  przygodę o nazwie Selector Festival! A to jeszcze nie koniec muzycznych atrakcji…” – Mikołaj Ziółkowski, Alter Art

 

Franz Ferdinand

Franz Ferdinand to obecnie jeden z najbardziej popularnych zespołów na świecie. Właśnie wydali swój najnowszy, najbardziej taneczny i być może najlepszy, już znakomicie przyjęty przez fanów i media album „Tonight”. Na nowej płycie gitarowa energia została połączona z elektronicznymi brzmieniami, a rytm skierował się na parkiet. Franz Ferdinand uwielbiani są za świetne koncerty i przebojowe albumy. Są też zdobywcami tak prestiżowych nagród jak Mercury Prize, NME Awards, MTV Awards, Q Awards oraz Brit Awards.

W skład grupy wchodzą Alex Kapranos, Nick McCarthy, Bob Hardy i Paul Thompson. Zespół wydał swój debiut w wytwórni Domino w 2004 roku trafiając od razu na trzecie miejsce na liście sprzedaży. Singiel promujący płytę pt. „Let Me Out” również szturmem wdarł się na listy przebojów zapewniając grupie na stałe miejsce w rockowym panteonie sław. Drugi album pt. „You Could Have It So Much Better” wydany w 2005 roku trafił od razu na pierwsze miejsce UK Album Charts. Od tego momentu zespół niemal nieprzerwanie koncertuje wyprzedając koncerty na całym świecie.

Jednak na szczęście dla swoich fanów muzycy od pewnego czasu pracowali nad nowym materiałem i dzięki temu 26 stycznia 2009 światło dzienne ujrzał najnowszy album Franz Ferdinand pt. „Tonight”. Przed wydaniem płyty do prasy muzycznej dochodziły głosy o niezwykłych współpracownikach dobranych na potrzeby sesji nagraniowej. Raz miał to być wybitny didżej Erol Alkan, innym razem kompozytorzy współpracujący z Girls Aloud, mówiło się też o afrykańskich wpływach na brzmienie szkockiej formacji, aż w końcu oficjalnym producentem płyty został Dan Carey znany ze współpracy z takimi artystami jak Kylie Minogue, Roisin Murphy, czy Hot Chip. Dzięki eksperymentom z brzmieniami oraz flirtowi z disco „Tonight” udowadnia, że Franz Ferdinand potrafią tworzyć tanecznego rocka jak nikt inny. Przygotowywany w specjalnie znalezionym na potrzeby sesji nagraniowej wiktoriańskim budynku concept album odtwarza atmosferę klubowych nocy. Płytę promuje singiel „Ulysses”.

 


 

Orbital
Orbital to obok Underworld jeden z najważniejszych zespołów w muzyce elektronicznej. To oni wyznaczyli szlaki dla takich formacji jak Daft Punk, czy The Chemical Brothers, to dzięki nim zespoły grające muzykę taneczną występują na wielkich festiwalach muzycznych na równych prawach z gwiazdami rocka. Tworząc swoje własne niepowtarzalne brzmienie stali się inspiracją dla kilku pokoleń producentów.

Orbital założyło dwóch braci – Phil i Paul Hartnoll. Dorastając w hrabstwie Kent słuchali takich zespołów jak Crass, czy Dead Kennedys, ale nieobcy był im wczesny hip hop. Wtedy też rozpoczęli pierwsze przygody z muzyką. Przełomowym momentem stało się wydanie kultowego już dzisiaj singla „Chime” (1989). Pierwszy nakład wyprzedał się natychmiast, a już wkrótce „Chime” stało się tanecznym przebojem na Wyspach. Popularność singla wprowadziła Orbital nawet do programu Top Of The Pops. Na początku lat 90-tych, kiedy elektroniczna muzyka taneczna dopiero się formowała i oparta była głównie na singlach, Orbital z konsekwencją pionierów postanowili wydać album długogrający, który z braku tytułu zapisał się w historii jako „Green Album”. Kolejną płytę wydali dwa lata później (1993).

To, co jednak jest najważniejszym wyróżnikiem Orbital, to ich pasja dotycząca występów na żywo. Nowy materiał prezentowany był po obu stronach Atlantyku, a takie koncerty jak wyprzedane dwa dni z rzędu Brixton Academy nie należały do rzadkości. Najbardziej pamiętnym występem braci Hartnoll był koncert podczas festiwalu Glastonbury w 1994 roku, który przeszedł do legendy i jest jednym z kluczowych momentów w historii muzyki tanecznej. Od tego koncertu Orbital zapraszani byli na wszystkie ważniejsze festiwale muzyczne, potwierdzając że dla Phila i Paula występy na żywo są równie ważne co albumy studyjne. W 2004 roku panowie powrócili, aby znów tryumfować podczas Glastonbury.

Płyty takie jak „The Middle Of Nowhere” (1999), „The Altogether” (2001), czy “Blue Album” (2004) mimo kolejnych fal następców nadal stanowią klasę same dla siebie. Jako twórcy o szerokich horyzontach muzycznych Orbital, nie ograniczali się  jedynie do tworzenia muzyki tanecznej, ale dali się również poznać jako twórcy muzyki filmowej. Najbardziej znany przykład to ich własna wersja motywu przewodniego do filmu „Święty”.

28 lipca 2004 roku Orbital zagrali w audycji u Johna Peela swój ostatni występ i zawiesili działalność, a każdy z braci zajął się produkcją muzyki na własną rękę. Wiadomość o ich powrocie zelektryzowała fanów zdobywanych od ponad 20 lat kariery. Najpierw ogłoszono zapowiedź ich występu na kultowym dla odbiorców muzyki elektronicznej festiwalu The Big Chill. Chwilę potem zespół mógł poszczycić się kolejnymi wyprzedanymi koncertami, co ciekawe zaplanowanymi dopiero na wrzesień 2009 roku. Taka legenda musiała pojawić się na Selector Festival, gdzie Orbital zagrają w Polsce po raz pierwszy.

 


 

CSS

To właśnie dzięki takim zespołom muzyka elektroniczna jest ciekawa i ciągle żywa. Brazylijska formacja wraz z New Young Pony Club stoi na czele nowej fali łączącej electro z indie rockiem i popem. CSS są także złotymi dziećmi epoki blogów. Umieszczane w internecie zdjęcia i utwory zbudowały im liczną bazę fanów jeszcze przed wydaniem debiutanckiej płyty.

 

 

Żeby ich wizerunek był jeszcze bardziej barwny, międzynarodowy kontrakt płytowy CSS podpisali z legendarną wytwórnią Sub Pop – to dzięki niej świat poznał Nirvanę i Soundgarden. Do tej pory CSS wydali dwa albumy: „Cansei de Ser Sexy” i „Donkey”. Obydwa zawierają dużą dawkę pozytywnej energii i nie brak na nich chwytliwych melodii. To, co przykuwa też uwagę to bezkompromisowe, prowokujące teksty często krążące wokół seksu. Najbardziej znane utwory formacji to: „Let’s Make Love And Listen To The Death From Above” i “Music Is My Hot Hot Sex”. CSS są również wysoko cenieni jako twórcy remiksów, na koncie mają prace dla m.in. Kylie Minogue, Bloc Party i The Cribs. Są ulubieńcami europejskiej publiczności festiwalowej. Warto ich także zobaczyć na żywo tylko dlatego, żeby podziwiać urodę i kolorowe stroje wokalistki Lovefoxxx.

 


 

Fischerspooner

 

Fischerspooner to nowojorski projekt artystyczny, znany przede wszystkim z rewelacyjnych występów łączących muzykę z olśniewającymi efektami scenicznymi, czego potwierdzeniem był niezwykły występ formacji na Heineken Open’er Festival. Nazwa zespołu pochodzi od nazwisk jego założycieli: Warrena Fischera i Casey’a Spoonera. Fischer i Spooner poznali się na uczelni artystycznej, gdzie obaj zgłębiali tajniki sztuki. Spełnieniem pasji stał się wspólny projekt wybiegający poza formułę zwykłego zespołu muzycznego, łączący wizualizacje oraz elementy teatralne w jedno. Zainteresowanie mediów przyniosło im wydanie drugiego albumu pt. „Odyssey”. Płyta zawierała zdecydowanie bardziej piosenkowy repertuar, dzięki któremu Fischerspooner zagościli w telewizjach muzycznych i radiostacjach. Największym hitem zespołu jest singiel „Never Win”, który w pełni pokazuje muzyczne możliwości tej formacji. Jak nikt inny potrafią oni połączyć chwytliwe melodie z chłodem elektroniki i żywym brzmieniem instrumentów. Dzięki nowojorczykom z Fischerspooner i LCD Soundsystem muzyka disco odżyła na nowo.

Osobnym rozdziałem są występy Fischerspooner, będące multimedialnym przedstawieniem muzycznym, podczas którego muzyka łączy się z oprawą wizualną, sztuką aktorską, tańcem i barwnymi kostiumami. Podczas występów skład grupy potrafi dochodzić niemal do 20 osób na scenie.
Formacja angażuje się z chęcią w projekty artystyczne, instalacje i wystawy. Równocześnie Casey Spooner występuje w inscenizacji „Hamleta” z The Wooster Group. Przedstawienie zawiera dwa utwory Fischerspoonera wykorzystujące teksty Shakespeare’a.

Fenomen Fischerspooner polega na łączeniu w swojej twórczości przystępności muzyki klubowej, rockowej zadziorności oraz popowej melodyki z teatralnym rozmachem, dzięki czemu świetnie odnajdują się tak na scenie festiwalowej, jak i w galeriach. Nowa płyta zespołu ukaże się na wiosnę tego roku, zatem koncert zapowiada się niezwykle intrygująco.

 


 

Dizzee Rascal

 

Dizzee Rascal mimo swojego młodego wieku to jedna z najważniejszych postaci brytyjskiej muzyki urban i hip hop. Jego przygoda z muzyką zaczęła się w szkolnej pracowni komputerowej, gdzie Dizzee poznawał tajniki produkcji muzycznej. W roku 2004 w wieku 18 lat wydał swoją pierwszą płytę pt. „Boy In Da Corner”, świetnie przyjętą przez krytyków i publiczność. Dizzee stał się dzięki popularności albumu czołową postacią rodzącego się wtedy gatunku muzyki nazwanego grime. Ostra uliczna muzyka, ostre teksty i specyficzny sposób rymowania spotkały się z dużym zainteresowaniem mediów, a Dizzee szybko stał się popularny. Świetnie przyjęto też kolejny album pt. „Showtime”, a single takie jak „Stand Up Tall”, czy „Dream” trafiły na wysokie miejsca list przebojów. Rascal był wielokrotnie nominowany do Brit Awards, był też zdobywcą nagrody NME, a także pierwszym artystą rapowym, który zdobył prestiżową Mercury Prize.

 

Swoje nowe oblicze Rascal pokazał albumem pt. „Maths and English”. Nie tracąc nic z ulicznej wiarygodności nagrał jak do tej pory najbardziej przystępny materiał, który połączył fanów grime, hiphopu i drum’n’bassu, a single „Sirens” i „Flex” świetnie poradziły sobie w telewizjach muzycznych. Kontynuując dobrą passę, Dizzee podjął współpracę z jednym z najbardziej popularnych ostatnimi czasy producentów muzyki elektronicznej – Calvinem Harrisem. Efektem jest utwór „Dance Wiv Me”, który stał się jednym z większych przebojów 2008 roku. Obecnie Dizzee pracuje nad nową płytą. Zgodnie z zapowiedziami będzie ona utrzymana w klimatach klubowych.

 


 

New Young Pony Club

Muzyki NYPC nie da się określić jednym słowem. „Indie” i „dance” mogą być użyte tylko w takim kontekście, w jakim używało się ich opisując twórczość takich artystów jak Talking Heads, czy Blondie. Skoro jedyny do tej pory wydany album, od pierwszego do ostatniego utworu, wypełniony jest nieskrępowaną młodzieńczą energią, to spokojnie można powiedzieć, że głównym celem formacji jest zmuszenie wszystkich do radosnego tańca. New Young Pony Club robią muzykę poruszającą umysły, serca i stopy.

 

Zespół powstał najpierw jako wspólny projekt Tahity Bulmer i Andy’ego Spence’a. Zadebiutowali singlem „Ice Cream” wydanym w 500 egzemplarzach. Odbiór fanów i mediów przerósł ich oczekiwania. Natychmiast podpisali kontrakt z wytwórnią Modular znaną ze współpracy z takimi artystami jak The Avalanches i Cut Copy. Muzyka NYPC świetnie sprawdza się na koncertach. Wspólne trasy z CSS i Klaxons tylko zaostrzyły apetyt na ich debiutancki album. „Fantastic Playroom” zebrał znakomite recenzje oraz przyniósł zespołowi nominację do Mercury Prize. Nic dziwnego, skoro zawierał zróżnicowany stylistycznie i muzycznie ciekawy materiał pełen pulsujących linii basowych i niebanalnych tanecznych rytmów. Ktoś kiedyś napisał o NYPC, że są jak Lily Allen, z tym wyjątkiem, że wyglądają lepiej i mają lepsze utwory.

 

 


 

SELECTOR FESTIVAL

Naszym celem jest stworzenie dużego, nowoczesnego festiwalu muzyki elektronicznej i tanecznej, który na przestrzeni kilku lat stanie się największym tego typu wydarzeniem w Polsce, a także ważnym punktem w kalendarzu imprez europejskich. Pojawią się najwięksi i najciekawsi wykonawcy, a także nowe odkrycia i nowe nurty muzyczne. Festiwal będzie również miejscem prezentacji działań na styku muzyki oraz sztuki multimedialnej.

Przypominamy, że trwa konkurs na oprawę wizualną Selector Festival. To niepowtarzalna okazja na zaprezentowanie prac graficznych w przestrzeni festiwalu muzycznego. Brief do pobrania na www.selectorfestival.pl

               
DATA: 5-6 czerwca 2009
MIEJSCE: KRAKÓW, Krakowskie Błonia (przestrzeń namiotowa)
CENY BILETÓW:
(w sprzedaży od 04.02.2009)

Karnet 2 dni (5-6.06.2009) – 200 PLN
Bilet jednodniowy – 135 PLN
BILETY DO NABYCIA: www.alterart.pl oraz w punktach sprzedaży sieci
www.ticketpro.pl i www.eventim.pl 
Więcej informacji na stronie: www.selectorfestival.pl



Sprawdź inne wydarzenia @ Kraków

Selector Festival 2009 Kraków

Another One x Prozak 2.0

Nd, 20 października 2019
godz: 22:30

Selector Festival 2009 Kraków

Swiernalis / Luneta Nocą / Kraków

Nd, 20 października 2019
godz: 20:00

Selector Festival 2009 Kraków

Open Deck Contest x Prozak 2.0

Pn, 21 października 2019
godz: 22:30

Selector Festival 2009 Kraków

GET LOST x where2B list

Wt, 22 października 2019
godz: 22:30

Selector Festival 2009 Kraków

Realities Patchlab Digital Art Festival 2019

Cz, 24 października 2019
godz: 18:00