Transvizualia 012

Festiwale

Środa, 03 października 2012
godz: 19:00

Gdynia

, Gdynia

Pokaż na mapie Pokaż na mapie

Update 5.10.2012
Zmiany w line up!

Zmiany w piątkowym line upie
20:00 Intangible States live A/V
21:40 Odaibe live A/V
22:40 P / E & OZG live A/V
23:40 oOoOO live A/V
01:00 Monolake live A/V
02:00 Vladislav Delay live


Update 27.09.2012
TRANSCINEMA: kino poza kinem

Czas: 4 I 7.10.2012 | czwartek i niedziela | godz. 19.00-22.00
Miejsce: Gdynia | Zabytkowy Bank Polski | Róg ul. 10 lutego i 3 maja
Wstęp WOLNY!

TRANSCINEMA: kino poza kinem to prezentacja filmowych eksperymentów i sztuki video w nietypowych lokalizacjach, poza oczywistymi miejscami projekcji jak kino, galeria sztuki czy klub. Filmy zostaną pokazane w film roomach w niedostępnym na co dzień Zabytkowym Banku Polskim w Gdyni, m.in. w bankowym skarbcu oraz imponującej sali obsługi klienta.

W programie: krótkie formy | teledyski | animacje | eksperymenty wizualne | kino awangardowe | sztuka video w formie wybranych programy z festiwalu onedotzero 2011 | projekcje filmu “Czwarty wymiar”

PLAN PROJEKCJI w Zabytkowym Banku Polskim?symultaniczne projekcje w trzech film roomach:
4.10 | czwartek | godz. 19.00-22.00 | Film Room 1-3
FILM ROOM 1-2 ?onedotzero: wow+flutter?| nightfall
FILM ROOM 3  Czwarty wymiar

7.10 | niedziela | godz. 19.00-22.00 | Film Room 1-3
FILM ROOM 1 onedotzero: wavelength
FILM ROOM 2 Czwarty wymiar
FILM ROOM 3 onedotzero: future cities

Onedotzero to organizacja zajmująca się współczesną sztuką cyfrową i promująca innowacyjne formy ruchomego obrazu. Onedotzero zdobyło uznanie krytyków za produkcję corocznego wędrującego festiwalu sztuk audiowizualnych onedotzero_adventures in motion, na który składają się najnowsze animacje, teledyski, fabularne sekwencje gier komputerowych, video oraz filmy, fabularne krótkometrażówki i dokumenty wyróżniające się oryginalną formą graficzną. prezentowane prace przekraczają ograniczenia gatunkowe i łączą rozmaite dziedziny: film, wideo, design, modę i architekturę. www.onedotzero.com

OPISY BLOKÓW FILOWYCH:

future cities 11 | 80 min. To wyraz nieustannej fascynacji onedotzero motywem miasta. W programie znajduje się eklektyczny zestaw filmowych eksploracji przestrzeni współczesnej metropolii, odzwierciedlając intensywność i szybkość jej życia. Wyidealizowana idea super-miasta jako utopii miesza się tu z koszmarnymi dystopiami – a wszystko to ukazane w futurystycznej perspektywie, gdzie nadzieje i obawy mieszają się ze sobą.
future cities 11 – https://vimeo.com/32667060

wow + flutter 11 |80 min. Wiodąca siła programu onedotzero od początku istnienia organizacji, wow+flutter od zawsze poszukuje i prezentuje najbardziej innowacyjne i zaskakujące prace. To gra ruchomych obrazów wszelkiego rodzaju łącząca grafikę, typografię, animację, eksperymenty wizualne w wydaniu młodych talnetów i uznanych mistrzów. Wow + flutter sięga tam gdzie zaczyna się przyszłość sztuk wizualnych.
wow+flutter 11 – https://vimeo.com/31595501

nightfall 11 | 80 min. Selekcja najbardziej ekstremalnych, przekraczających wszelkie granice, a czasem wręcz rzucających zły urok na widza filmów zgłoszonych na zeszłoroczną edycję onedotzero. Przegięte horrory, dziwaczne science fiction, psychodeliczne odjazdy wprowadzają widza w filmowe szaleństwo.
nightfall 11 – https://vimeo.com/31894624

wavelength 11 | 80 min. Oto radykalne podejście do teledysków jako formy wyrazu, która pozwala przekraczać granice i jawi się jako plac zabaw dla oryginalnych i szalonych reżyserów, którzy nieustannie poszukują nowych narzędzi wizualnych do przekładania swojej niezwykłej wyobraźni.
W zestawie zarówno dzieła uznanych mistrzów, jak i perełki wschodzących gwiazd I debiutantów.
wavelength 11 – https://vimeo.com/31783737

„Czwarty wymiar” | „The Fourth Dimension”
Koprodukcja Vice Films, Grolsch Film Works i polskiej firmy produkcyjnej Akson Studio.

„The Fourth Dimension” składa się z trzech części, każda wyreżyserowana jest przez innego reżysera, eksplorującego w swoim projekcie tytułowy „czwarty wymiar”. Wybrani przez producentów twórcy z trzech krajów – Stanów Zjednoczonych, Polski i Rosji – musieli w swoich scenariuszach zawrzeć
filmowe elementy wskazane przez producentów. Autorem pomysłu projektu jest Eddy Moretti (producent Vice Films i reżyser dokumentu „Heavy Metal in Baghdad”), a zaproponowany przez niego zestaw reguł rozciąga się od motywujących („To musi być najlepszy film, jaki kiedykolwiek stworzyłeś”) przez ironiczne („Bezdomne psy są dobre. One mogą naprawdę dużo wnieść”) po
ekscentryczne („Ktoś musi nosić buty do stepowania”). Składająca się z czterdziestu dwóch reguł lista została rozesłana reżyserom na etapie pisania scenariusza, równocześnie otwierając przed nimi pole inspiracji, oraz narzucając istotne ograniczenia.

Wynikiem tego artystycznego eskperymentu jest mieszanka trzech różnych filmów, które łączy jednak wspólne źródło inspiracji, powtarzające się elementy i tytułowy „czwarty wymiar”. W pierwszej części filmu, zatytułowanej „Lotus Community Workshop”, Harmony Korine – jeden z
najważniejszych przedstawicieli amerykańskiego kina niezależnego, twórca takich filmów jak „Gummo”, „Julien Donkey-Boy” i „Mister Lonely” – opowiada historię szalonego newage’owego mówcy motywacyjnego, brawurowo granego przez Vala Kilmera. W „Lotus Community Workshop” Kilmerowi towarzyszy Rachel Korine, aktorka znana z poprzednich filmów Harmony Korine’a, prywatnie żona reżysera. Rosyjski reżyser Aleksij Fedorchenko, nagrodzony na Festiwalu w
Wenecji za film „Milczące dusze”, w swojej części „The Fourth Dimension” zatytułowanej „Chronoeye” przedstawia intymną historię introwertycznego wynalazcy, pracującym nad maszyną do podróżowania w czasie. Utrzymana w spokojnym tonie historia stanowi doskonałe preludium do ostatniej części filmu, wybuchowych „Jelonków” Janka Kwiecińskiego. Akcja filmu Kwiecińskiego
toczy się w małym opuszczonym polskim miasteczku, ewakuowanym przed zbliżającą się falą powodziową. Do miasteczka wkracza ekscentryczna grupa przyjaciół (Paweł Smagała, Tomasz Tyndyk, Paweł Tomaszewski, Justyna Wasilewska), spragniona przygody i połączona niejasnymi relacjami. Pozornie beztroskie buszowanie po miasteczku przerywane jest jednak co chwilę przez
sygnały  zbliżającego się kataklizmu.

Międzynarodowa premiera „The Fourth Dimension” miała miejsce podczas San Francisco International Film Festival. Polska premiera filmu odbyła się w ramach festiwalu Off Plus Camera, film został również zaprezentowany na Tribeca Film Festival w Nowym Jorku. „The Fourth Dimension” został doceniony przez recenzentów w Stanach Zjednoczonych, którzy podkreślają jego eksperymentalny charakter i niezwykłą atmosferę, zwłaszcza wyreżyserowanych przez Kwiecińskiego „Jelonków”. Jak napisał jeden z recenentów „Variety” ten młody polski reżyser „zachwyca widzów emocjonalną szczerością”.

O producentach:

Grolsch Film Works inwestuje w niezależne kino, jego celem jest kształcenie i promowanie dobrze zapowiadających się filmowców, aktorów, reżyserów oraz finansowanie projektów i prezentowanie tychże dzieł na całym świecie.  O efektach współpracy można przeczytać na specjalnym dedykowanym  blogu filmowym VICE dla marki Grolsch:
http://grolschfilmworks.com/pl/home

Fundusz Grolsch Film Works sponsoruje reżyserów na całym świecie. W chwili obecnej o finansowanie projektów mogą starać się polscy i rosyjscy reżyserzy. Organizuje także warsztaty filmowe dla utalentowanych filmowców. Reżyserzy, scenarzyści, operatorzy filmowi i kompozytorzy prowadzą na nich zajęcia edukacyjne, które mają prowadzić do powstania nowatorskich form filmowych.
VICE to bezpłatny magazyn oraz największa niezależna platforma mediowa na świecie, powiązana z agencją reklamową, która od wielu lat obsługuje największych klientów biznesowych. Vice działa w 34 krajach. Na polskim rynku ukazuję się od dwóch lat.

Nasze serwisy:
www.transvizualia.com
www.twitter.com/transvizualia
www.vimeo.com/transvizualia

ORGNIZATOR: Stowarzyszenie A KuKu Sztuka
WSPÓŁORGANIZATOR: Agencja Mediascream!



Update 19.09.2012
Zmiana miejsca koncertów podczas Transvizualia 012 Gdynia w dniach 5 i 6.10.2012!

W związku z dużym zainteresowaniem koncertami podczas TV 012 Gdynia w dniach 5 i 6.10.2012 oraz z uwagi na bezpieczeństwo, ograniczoną ilość miejsc w budynku Zabytkowego Banku Polskiego nieprzystosowanego do przyjęcia dużej liczby gości organizatorzy zadecydowali o przeniesieniu koncertów na gdyńską Plażę Śródmieście do Specjalnej Strefy Festiwalowej [vis a vis Contrast Cafe].
Strefa będzie złożona z zadaszonej i ogrzewanej przestrzeni koncertowej, strefy gastronomicznej i sanitarnej – całość zostanie w odpowiedni sposób przystosowana wizualnie i dźwiękowo, aby zapewnić jak nawyższą jakość odbioru oraz komfort przebywania w przestrzeni.
Informujemy, że bilety zakupione do Banku obowiązują w przypadku nowej lokalizacji.
W Zabytkowym Banku Polskim odbędą się, jak w zeszłym roku projekcje filmowe i multimedialne w dniach 4 i 7.10.2012.

Na wszystkie projekcje wstęp wolny!



Update 12.09.2012

Ogłaszamy line up TV 012!

Tegoroczna edycja Festiwalu Transvizualia odbędzie się w dniach 3-7 października 2012 głównie w Gdyni. W tym roku stawiamy na wydarzenia muzyczne i audio-wizualne odbywające w pomieszczeniach Zabytkowego Banku Polskiego oraz gdyńskiego Dworca PKP. Zagrają artyści cieszący się od lat uznaniem  w świecie muzyki elektronicznej – m.in. Venetian Snares, Vladislav Delay i Monolake – oraz ci, którzy są jej nadzieją, czyli Ital Tek, Benjamin Damage i Doc Daneeka, oraz oOoOO. Oprócz nich wystąpią również reprezentanci polskiej ambitnej elektroniki – m.in. Stefan Wesołowski & Pussykrew, Odaibe, Napszykłat, Michał Mierzwa & Piotr Bejnar, a w programie znajdzie się także seria warsztatów oraz seanse filmowe w bankowym skarbcu i innych zakamarkach na co dzień niedostępnego banku.
Line up:
03.10.2012 | Dworzec PKP Gdynia Główna | Otwarcie Festiwalu | WSTĘP WOLNY!
20:00 Michał Mierzwa & Piotr Bejnar: Graphical Landscapes vol. 2 [live A/V]
21:00 Stefan Wesołowski & Pussykrew: Liebestod [live A/V]
05.10.2012 | Gdynia | Zabytkowy Bank Polski ul. 10 lutego | WSTĘP: 30 PLN
20:00 Odaibe [live A/V]
21:00 P / E & OZG [live A/V]
22:15 Intangible States [live A/V]
23:30 oOoOO [live]
00:30 Monolake [live A/V]
01:30 Vladislav Delay [live]
06.10.2012 | Gdynia | Zabytkowy Bank Polski ul. 10 lutego | WSTĘP: 30 PLN
20:00 Ebo La Ape + Hertzshmertz [live AV]
21:00 Napszykłat [live]
22:00 Ital Tek [live]
23:00 King Midas Soundsystem [dj set]
00:00 Benjamin Damage & Doc Daneeka with Abigail Wyles [live]
01:00 Venetian Snares [live]
W programie także:
FILMY + WARSZTATY + AKCJE MIEJSKIE
Więcej informacji już wkrótce!
www.transvizualia.com
www.twitter.com/transvizualia
www.vimeo.com/transvizualia


TRANSVIZUALIA 012 GDYNIA

6. Festiwal Form Multimedialnych
3-7.10.2012 | GDYNIA + Sopot + Gdańsk
Tegoroczna edycja Festiwalu Transvizualia odbędzie się w dniach 3-7 października 2012 głównie w Gdyni. W tym roku stawiamy na wydarzenia muzyczne i audio-wizualne odbywające w pomieszczeniach Zabytkowego Banku Polskiego oraz gdyńskiego Dworca PKP. Zagrają artyści cieszący się od lat uznaniem  w świecie muzyki elektronicznej – m.in. Venetian Snares, Vladislav Delay i Monolake – oraz ci, którzy są jej nadzieją, czyli Ital Tek, Benjamin Damage i Doc Daneeka, oraz oOoOO. Oprócz nich wystąpią również reprezentanci polskiej ambitnej elektroniki – m.in. Stefan Wesołowski & Pussykrew, Odaibe, Napszykłat, Michał Mierzwa & Piotr Bejnar, a w programie znajdzie się także seria warsztatów oraz seanse filmowe w bankowym skarbcu i innych zakamarkach na co dzień niedostępnego banku.
KING MIDAS SOUNDSYSTEM (DJ Set)
Tym razem Kevin Martin jako KMSS bierze na warsztat muzykę innych artystów, tworząc unikalne remiksy. Ich utwory, zawierające wokale Kiki Hitomi oraz Rogera Robinsona, zabierają słuchaczy w niespieszną podroż po dnie oceanu. Bogata w basy i drone’y  muzyka KMSS wciąga pod powierzchnię, zatapia i zadziwia. Podczas występu na Transvizualiach możemy się spodziewać seta pełnego ekskluzywnych remiksów i niewydanych wcześniej utworów.
www.kingmidassoundmusic.com
BENJAMIN DAMAGE & DOC DANEEKA + ABIGAIL WYLES (Live Act – Polska Premiera)
Po ukazaniu się singla „Creeper / Infamous”, szefowie labelu 50Weapons – czyli  Modeselektor we własnej osobie – niezwłocznie wysyłali Benjamina Damage & Doc Daneeka do ich osobistego studia w Berlinie, aby powstał pełny album. Płyta „They!Live” jest fuzją energetycznych, brytyjskich rytmów z berlińskim techno w tle. Całość dopełnia przejmujący wokal Abigail Wyles. Krążek wywołał prawdziwe poruszenie i został okrzyknięty albumem miesiąca przez wiele prestiżowych mediów. Resident Advisor opisał „They!Live” jako „piękny sposób na uwolnienie muzyki house z cięższych brzmień i zmienienie ich na lekkie i łatwo przyswajalne”.
50weapons.com/artists/view/11/benjamin-damage-doc-daneeka
ITAL TEK (Live Act)
Po szyldem Ital Tek, kryje się 25-letni, angielski producent Alan Myson. 0d wydania w 2007 roku przez legendarną wytwórnię Planet Mu epki „Blood Line”, Ital Tek się sukcesywnie rozwija, stając się niepowtarzalną osobowością w muzyce elektronicznej. Anglik wyrzeźbił własna niszę w spectrum szeroko pojętej muzyki basowej, tworząc sugestywną i inteligentną muzykę taneczną, odnoszącą się do klasycznej elektroniki czy hip-hopu. 22 października ukaże się nowy krążek Mysona, więc zapewne podczas Transvizualiów usłyszycie jego kilka nowych kawałków.
soundcloud.com/ital-tek
VENETIAN SNARES (Live Act)
Aaron Funk a.k.a. Venetian Snares pochodzi z Kanady. Od momentu wydania dwunastocalowej epki przez małą wytwórnię Minneapolis jego kariera potoczyła się gładko. Wspomniany krążek wpadł w ręce właściciela legendarnej Planet Mu i od tamtej pory płyty Aarona ukazują się nakładem tejże wytwórni. Venetian Snares dzięki swoim unikalnym eksperymentom z muzyką elektroniczną jest wymieniany jednym tchem obok takich artystów jak Squarepusher, Aphex Twin czy Boards Of Canada. Przez 10 lat współpracy z Planet Mu oraz ze swoją własną wytwórnią Timesig ugruntował sobie pozycję nieprzewidywalnego producenta.
www.venetiansnares.com
oOoOO (Live Act – Polska Premiera)
Czerpiąc inspirację z twórczości takich artystów jak Ludacris, Broadcast czy choćby Britney Spears, oOoOO zaślubia hip-hop z popowymi melodiami, nadając im eksperymentalne brzmienie. Fact Magazine napisał o nim: „Jeśli Burial jest zachwycający, to oOoOO nie ustępuje jemu nawet o krok. Te piosenki są jak rytuał – łączą w sobie ducha romansu z upiorami seksu.”  W czasie Festiwalu Transvizualia oOoOO wystąpi w Polsce po raz pierwszy i zaprezentuje materiał z nowej płyty „Our Love is Hurting Us”.
www.myspace.com/wkwkwkwkwkwkwkwk
VLADISLAV DELAY (Live Act)
Sasu Ripatti a.k.a. Vladislav Delay tworzy muzykę i wydaje płyty dla różnych wytwórni od  1997 roku. Motywem przewodnim w twórczości Delaya jest eksperymentowanie z różnymi rodzajami dźwięków i rytmów. Artysta wykorzystuje każdą przestrzeń dźwiękową, każdą nutę i nadaje im nowe brzmienia, nie pozwalając sobie na rutynę. Chociaż Vladislav stosuje wiele elektronicznych manipulacji w swojej muzyce, to pozostaje ona przyjazna człowiekowi. Jego utwory oscylują pomiędzy postindustrialną szarością, a kameralną atmosferą fińskiego krajobrazu. Fin przyjedzie do Gdyni z  tegoroczną epką „Espoo”, wydaną w kultowej wytwórni Raster-Noton.
www.vladislavdelay.com
MONOLAKE (Live Act A/V)
Robert Henke urodził się w 1969 w Monachium. Jest kompozytorem, producentem, autorem instalacji oraz performerem audiowizualnym. Jego muzyczne poszukiwania opierają się na akademickich dźwiękach, muzyce komputerowej oraz współczesnej kulturze klubowej. Występy Henke rozwijają się bardzo powoli i kuszą odbiorców do kompletnego zatapiania się w mglistej czasoprzestrzeni. Monolake jest częścią znanej i niezwykle cenionej na całym świecie berlińskiej sceny techno. Podczas Transvizualiów polska publiczność będzie miała po raz pierwszy możliwość usłyszenia materiału z nowej płyty Niemca pt. „Ghosts”.
www.monolake.de
INTANGIBLE STATES (Live Act A/V – Polska Premiera)
Intangible States przywołuje świat miejskiego nomady. To seria sennych, dźwiękowo-wizualnych stanów, w których wspomnienia mieszają się z rzeczywistością i wyobrażeniami. Ten audiowizualny performance jest wynikiem bardzo owocnej kolaboracji pomiędzy belgijskim postrockowym i elektronicznym duetem – Stray Dogs oraz szwajcarskim artystą video – Yannickiem Jacquet’em aka Legomanem – znanym ze współpracy z labelem AntiVJ.
intangible-states.stray-dogs.net
STEFAN WESOŁOWSKI & PUSSYKREW: „LIEBESTOD” (Live Act A/V – Polska Premiera)
„Liebestod” Stefana Wesołowskiego jest wyrazem zachwytu nad nieprzemijalnością muzyki klasycznej i tkwiącego w niej potencjału inspiracji. To zbiór prostych miniatur na fortepian, smyczki i instrumenty dęte, w których pobrzmiewają w podobnym stopniu echa renesansu i dokonania kompozytorów XX wieku. Na koncercie usłyszymy fortepian, skrzypce, wiolonczelę, puzon i tubę, dopełnieniem koncertu będą natomiast piękne wizualizacje uznanego kolektywu Pussykrew. Występ na Transvizualiach będzie oficjalną premierą tego materiału.
www.myspace.com/stefanwesolowski
vimeo.com/pussykrew
EBO LA APE + HERTZSHMERTZ (Live Act A/V)
BOLP to audio-wizualny projekt stworzony przez goryla o imieniu Ebo. Ten producent muzyki elektronicznej od roku mieszka i tworzy w Trójmieście. Jego muzyka oparta jest w dużej mierze na samplach, silnie przetworzonych partiach wokalnych i rozmytych teksturach. Stylistycznie to kolaż gatunków, przerysowana popkulturowa wycinanka. Podczas występów ?BOL^ ^P? używa samplera, na którym rekonstruuje swoje kompozycje, bawiąc się tonącą w efektach kolekcja sampli. Występom towarzyszą tworzone na żywo wizualizacje Agaty „Hertzshmertz” Królak. Wspólnie proponują niezwykła podróż do mrocznego świata magii, gdzie wszystko staje się możliwe. Występ Ebo La Ape na Festiwalu Transvizualiach będzie jednocześnie premierą jego nowej płyty pt. „Humanity”.
ebolaape.blogspot.com
agatakrolak.pl/
ODAIBE (Live Act A/V)
Odaibe to projekt Bartka Szlachcica, wrocławskiego artysty działającego w obszarze sztuki nowych mediów. Jego muzyka to wynik eksperymentowania z nagraniami terenowymi, resamplingu perkusyjnego i niekończących się przetworzeń analogowo-cyfrowych. Czerpiąc inspirację z obserwacji środowiska naturalnego i miejskiego, w muzyce przekazuje ślady pamięci, przeobrażone zmysłowymi powidokami.  Wizualizacje Odaibe przedstawiają trójwymiarowe, ekspresjonistyczne struktury nerwowe i formy organiczne, których ruch jest odbiciem dynamiki dźwięków, a faktura i oświetlenie emocjonalnym dopełnieniem klimatu występu. Projekt obecnie występuje jako trio w składzie: Bartek Szlachcic (perkusja elektroniczna), Elżbieta Leszczyńska (wizualizacje) i Karol Jaśkowiak (syntezatory).
www.odaibe.com
P/E & OZG (Live Act A/V)
P/E to duet muzyków od lat związanych z polską sceną elektroniczną, eksperymentalną i okołohiphopową. W jego skład wchodzą wokalista i producent grupy Napszykłat, Robert Piernikowski, oraz Przemysław Etamski (znany głównie ze swoich solowych dokonań oraz współpracy m.in. z Kristen). P/E to naturalne połączenie dwóch postaci, które na przestrzeni lat konsekwentnie wypracowały swój charakterystyczny styl i język muzyczny. Zarówno Piernikowski jak i Etamski nie boją się przełamywać schematów, form i barier. Występowi w Gdyni będą towarzyszyć specjalnie stworzone na tę okazję wizualizacje autorstwa Oskara Zamek-Gliszczyńskiego.
piernikowskietamski.bandcamp.com
MICHAŁ MIERZWA & PIOTR BEJNAR: GRAPHICAL LANDSCAPES VOL. 2 (Live Act A/V – Polska Premiera)
2012 rok to rok przełomowy dla kooperacji Piotra Bejnara z Michałem Mierzwa. Wieloletnia współpraca polegająca na łączeniu obrazu z dźwiękiem przy rozmaitych okazjach, zaowocowała podjęciem decyzji, aby stworzyć razem jeden projekt. Premierowy audiowizualny live act, który zaprezentują na Transvizualiach,  jest kontynuacja i rozwinięciem projektu Graphical Landscapes. Punktem wyjścia ponownie będzie fascynacja obu twórców zjawiskami występującymi w przyrodzie, takimi jak dynamika, przestrzeń, oddziaływanie sił na obiekty. Prostota krajobrazu będzie konfrontowana z graficznymi i abstrakcyjnymi formami, typografią, a dźwięki natury z elektronicznymi, tanecznymi brzmieniami.
www.myspace.com/x_mierzwa
soundcloud.com/piotr_bejnar
NAPSZYKŁAT (Live Act)
Napszyklat to mieszkający w Poznaniu duet, który tworzą Robert Piernikowski oraz Marek Karolczyk. Razem tworzą muzykę eksperymentalną, znajdującą się na pograniczu elektroniki i akustyki. W muzyce Napszykłat można doszukać się źródeł hiphopowych, współczesnej muzyki elektronicznej oraz noise’u, gdzie puls i chropowata tekstura dźwięku spotykają się z głosem Piernikowskiego, który jest autorem tekstów.
napszyklat.com
Czym są Transvizualia…
TRANSVIZUALIA 012 Gdynia czyli 6. Festiwal Form Multimedialnych to unikatowy w skali Polski projekt artystyczny prezentujący szeroki przekrój przez formy audiowizualne. Istnieje od 2007 roku. Idea wydarzenia oparta jest na łączeniu wielu sztuk – m.in. muzyki, filmu, video artu, działań performerskich, wystawienniczych, interwencji w tkankę miejskią. Festiwal anektuje przede wszystkim przestrzenie na terenie Gdyni. Dodatkowe wydarzenia odbywają się w pozostałych miastach Trójmiasta – Gdańsku i Sopocie. TRANSVIZUALIA to nie tylko muzyka, ale liczne projekty audio/video, działania wystawiennicze i warsztatowe, spotkania z twórcami oraz projekty specjalne. Festiwal nie maja jednej, z góry przyjętej struktury. Co roku organizatorzy modyfikują poszczególne moduły. Festiwal jest w nieustannej konstrukcji.
W trakcie ostatnich trzech edycji na TV Festival wystąpili m.in. Mount Kimbie + James Blake, Jimmy Edgar,  Luke Vibert, Pinch, Principles of Geometry + AntiVJ, Chris Clark, Africa Hitech , Chicks on Speed, Otto Von Schirach + Vj Motomichi, Mira Calix, Frank Bretschneider, Kangding Ray,  Fennesz, Dj Krush, Addictive TV, Hexstatic, Gaslamp Killer, Dat Politics, Daedelus, Planningtorock, Bibio, Oval, Felix Kubin, Boxcutter, Marsen Jules Trio, Jacaszek, Sylvain Chauveau, i wielu innych.
www.transvizualia.com
www.twitter.com/transvizualia
www.vimeo.com/transvizualia


Sprawdź inne wydarzenia @ Gdynia

Transvizualia 012 Gdynia

New Model Army – Gdynia

Wt, 15 października 2019
godz: 20:00

od 79 PLN
Transvizualia 012 Gdynia

Kortez Przedpremierowo / Gdynia

Pn, 27 stycznia 2020
godz: 20:00

Transvizualia 012 Gdynia

Open’er Festival 2020

Śr, 01 lipca 2020
godz: 15:00