Up To Date Festival 2015

Festiwale
Electronic Hip-Hop Techno

Piątek, 04 września 2015
godz: 20:00

Węglowa

ul. Węglowa, Białystok

Pokaż na mapie Pokaż na mapie

UP TO DATE 2015 – PROGRAM

04.09 Piątek
Technosoul stage
21:00 Olivia
23:00 Visonia live
00:00 Reckonwrong
01:00 Steve Bicknell
02:30 SHXCXCHCXSH live
03:30 Jacek Sienkiewicz live
04:30 Piotr Klejment & Gem
06:00 End
Beats. stage
20:00 Polish Juke Showcase
21:00 PRO8L3M
22:00 Charlie Traplin
23:00 Włodi / DJ B
00:00 GZA (Wu-Tang Clan)
01:00 Kenobit live
02:00 Nightwave
03:30 Mortem
04:30 Polish Juke Showcase
06:00 End
05.09 Sobota
Technosoul stage
21:00 rookas
23:00 Echoplex pres. Neuroband live
00:30 O/H live
01:15 Ulwhednar live
02:15 SNTS
04:00 Essence & Dtekk
06:00 End
Beats. stage
20:00 Du:it
21:00 Taco Hemingway
22:00 Syny
23:00 Blabbermouf
00:00 Sam Binga & Redders
01:00 Addison Groove
02:30 The Panacea
04:00 Beats. crew
06:00 End
Centralny Salon Ambientu
19:00 Netherworld live
20:00 Rapoon live
21:00 Eric Holm live
GZA (WU TANG CLAN) – 20TH ANNIVERSARY OF LIQUID SWORDS TOUR (USA)
Przygotujmy się na spotkanie z legendą, bo trudno się nie zgodzić z tym, że Wu-Tang Clan to najważniejsza
grupa rapowa wszechczasów. Ogrom wpływów, jakie wnieśli w kształtowanie kultury hiphopowej, zarówno
razem jak każdy z osobna. Unikalny wszechświat utkany z inspiracji kulturą dalekiego wschodu, religią, nauką i
codziennym życiem na Brooklynie. Wreszcie miliony albumów sprzedanych na całym świecie; wszystko to
stawia ich na najwyższym muzycznym podium. Najstarszym członkiem grupy, założycielem i jej duchowym
przywódcą jest GZA znany także jako The Genius. Pseudonim ten nie jest przypadkowy, wiąże się z jego
nieprzeciętnym talentem lirycznym pełnym wielopoziomowych metafor, kompleksowych rymów i
perfekcyjnego opanowania ich techniki. W wolnych chwilach GZA gra w szachy, prowadzi wykłady na temat
wszechświata na uniwersytecie McGill i promuje zainteresowanie nauką wśród najmłodszych. Wydany w 1995r
album „Liquid Swords”, zaliczany do najważniejszych rapowych albumów wszechczasów tylko ugruntował
pozycję GZA jako niekwestionowanego geniusza. Już kilka miesięcy po premierze osiągnęła status złotej płyty,
wciąż zadziwia i inspiruje i pozwala się odkrywać na nowo przy każdym kolejnym odsłuchaniu. Do Białegostoku
GZA przyjeżdża w ramach dwudziestolecia wydania „Liquid Swords”
http://www.wutang-corp.com
https://twitter.com/therealgza
https://www.facebook.com/theGZA
THE PANACEA (DE)
Projekt The Panacea uosabia Mathis Mootz, człowiek o dość nietypowych korzeniach muzycznych. Jako dziecko
uczył się grać na pianinie i flecie, a do tego był członkiem słynnego niemieckiego chóru chłopięcego
„Windsbacher Knabenchor”. Dopiero podczas zajęć w „School of Audio Engineering” bliżej zainteresował się
muzyką elektroniczną, a szczególnie rozkwitającym wtedy drum’n’bassem. Zadebiutował w 1997 roku
albumem „Low Profile Darkness” jako producent, który przesuwa granice d’n’b bliżej rejonów industrialu i
hardcore. Do tej pory wydał 7 albumów i kilkadziesiąt EPek m.in. nakładem sławnej rave’owej wytwórni
Kniteforce, PRSPCT, L/B Rec. i własnej oficyny Position Chrome. Jego twórczość zawsze była pomostem między
brytyjskim klasycznym brzmieniem perkusji i basu, a taneczną rave’ową estetyką – pełną wokalu, klawiszy,
oldschoolowym junglem, acidowymi naleciałościami, brutalnym belgijskim gabberem, digital-hardcore i
industrialem. Ostatni występ The Panacea w berlińskim Boiler Roomie okrzyknięty został najbardziej
hardcore’owym i bezkompromisowym w jego historii. Sami do końca nie wiemy czego spodziewać się po jego
secie na tegorocznej edycji Up To Date Festival, oprócz tego, że na pewno nie będziecie spokojnie stać w
miejscu.
https://www.facebook.com/thepanaceaofficial
https://soundcloud.com/thepanaceaofficial
https://soundcloud.com/positionchrome
TACO HEMINGWAY (PL)
Taco Hemingway jest pochodzącym z Warszawy 24-letnim raperem, który w tym roku przebojem wdarł się na
scenę szeroko pojętej muzyki alternatywnej. Muzycznie zadebiutował rapowymi nagraniami w języku
angielskim, jednak uznanie przyniosła mu twórczość po polsku. Opublikowana pod koniec 2014 roku
koncepcyjna, fabularna epka “Trójkąt Warszawski” to opowiedziana przy pomocy siedmiu piosenek klasyczna
historia trójkąta miłosnego pulsującego wśród nocnej Warszawy. Idąc za ciosem, Taco nagrał równie ciepło
przyjętą epkę “Umowa o dzieło” z czerwca bieżącego roku. Choć akcja jego utworów rozgrywa się na
stołecznych ulicach, uniwersalność poruszanych wątków pozwoliła projektowi przyjąć się z powodzeniem w
całym kraju. Współpracuje z Asfalt Records, został zaproszony na tegoroczny alter-stage festiwalu Opener,
gdzie wystąpił przy pełnej frekwencji i żywej reakcji publiczności. Taco tworzy zgrany zespół z producentem
muzycznym Rumakiem.
http://tacohemingway.com/
https://www.youtube.com/watch?v=TKO8zmF98nI
https://www.youtube.com/watch?v=U_1JvhG5NcE
KENOBIT LIVE (I)
Jeśli wydaje się Wam, że słyszeliście już wszystko to jesteście w błędzie. Nie słyszeliście jeszcze artysty, który
grając na scenie zamiast płyt, syntezatorów czy mikserów używa wyłącznie dwóch, wydałoby się już
zapomnianych, niepozornych przenośnych konsol GameBoy. Miłość do 8-bitowego świata w przypadku Fabio
Bortolotti rozpoczęła się w 1985 roku, gdy odkrył grę Circus Charlie. Ta pasja trwa do dziś. Na codzień jest
dziennikarzem zajmującym się grami komputerowymi, a po godzinach przenosi on swoją miłość do tej estetyki
na klubowe parkiety, wyciskając z poczciwych Game Boyów wszystko co się da.
http://soundcloud.com/kenobit
http://kenobit.bandcamp.com
http://www.facebook.com/pages/Kenobit/183616946613
DU:IT (PL)
Producent, absolwent Red Bull Music Academy Bass Camp. Znany ze swoich energetycznych oraz skrupulatnie
przygotowywanych setów. Możecie go kojarzyć z takich składanek jak Niewidzialna Nerka czy sygnowanych
przez Flirtini – Heartbreakes & Promises. Jego utwory bardzo trudno zaszufladkować do któregokolwiek
gatunku jako że Du:it ma wiele inspiracji. Z całą pewnością pełno w nich ciepłego brzmienia, chwytliwych
melodii, samplowanych wokali i tanecznego rytmu. Właśnie ukończył pracę na solowym albumem, który
niebawem ujrzy światło dzienne.
https://www.facebook.com/duitofficial
https://soundcloud.com/du_it
MORTEM (PL)
Polska scena muzyki drum’n’bass jest silna jak nigdy przedtem, a potwierdza to również przykład Mortema.
Pierwsze wydawnictwo Karola Ziobra na drum’n’bassowym labelu IM:LTD datowane jest na rok 2010. Od tego
czasu stopniowo buduje swoją pozycję na światowych parkietach. Kolejne lata to wydawnictwa dla Horizons
Music, Demand Rec., Critical: Modulations, a ostatnio – legendarnego labelu Goldiego: Metalheadz. Jego utwory
doceniły takie tuzy jak Alix Perez, Dbridge, Spectrasoul, Kasra, Lenzman, Dj Hype. W piątek na scenie Beats
bądźcie przygotowani na polski drum’n’bass w najlepszym wydaniu!
http://facebook.com/mortemdnb
http://soundcloud.com/mortem1
POLISH JUKE SHOWCASE (PL)
Wydawałoby się, że taniec footwork i muzyka juke to fenomen czysto chicagowski, hermetyczny i izolowany dla
tanecznych pojedynków. Stopniowo zaczyna jednak zyskiwać na popularności, w szczególności dzięki ludziom
zgromadzonym w TEKLIFE Crew. Za sprawą Mike Paradinasa i Addison Groove również Europa zaczęła
fascynować się tą stylistyką. W 2012 roku narodziła się platforma Polish Juke, promująca chicagowskie
brzmienie w tempie 160bpm i zrzeszająca Polskich producentów tego gatunku. Na koncie ma już wiele
albumów, kompilacji i EPek ciepło przyjętych przez światową scenę. Podczas tegorocznej edycji Up To Date
Festival juke’owy repertuar zaprezentują Lux Familiar, Comoc, Rhythm Baboon oraz Dubsknit.
https://soundcloud.com/luxfamiliar
https://comoc.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/RhythmBaboon
https://www.facebook.com/officialdubsknit
https://www.facebook.com/polishjuke
https://polishjuke.bandcamp.com
https://soundcloud.com/polishjuke
SNTS (??)
SNTS to artysta oraz wytwórnia płytowa, zaangażowanie w anonimowość i vinyl jako format, który jest
podstawą siły sceny muzyki elektronicznej. Artysta wierzy, że żadne słowa ani zdjęcia nie oddają tego, co niesie
ze sobą jego muzyka. Jego tożsamość nie ma znaczenia. Sprawdzajcie:
https://www.facebook.com/pages/SNTS/477350175608910
https://soundcloud.com/sntsrecords
https://www.youtube.com/watch?v=rvZJGfa4BpU
O/H (RICH ODDIE OF ORPHX + DAVE FOSTER OF HUREN/TESTE) LIVE (CDN)
O/H to jeszcze świeży mariaż dwóch gigantów sceny muzycznej: Davida Fostera i Richa Oddiego. Obaj panowie
tworzyli na pograniczu techno, noise’u i industrialu już od ponad 20 lat. Foster założył legendarny techno –
projekt Teste we wczesnych latach 90-tych, a pod pseudonimem Huren oddaje się łączeniu techno i tzw.
„power electronics”. Rich Oddie zaś, to artysta związany głównie z duetem Orphx, który tworzy z Christiną
Sealey oraz projektem Eschaton (Orphx + Ancient Methods). Orphx są również autorami remixu Michała
Wolskiego na drugim wydawnictwie Technosoul pt. Magma EP. Projekt O/H czerpie nazwę od Ontario Hospital,
słynnego szpitala dla umysłowo chorych i bezkompromisowo łączy w sobie techno, EBM i industrial z wokalami
Fostera traktującymi o absurdach współczesnego życia. Będzie to pierwszy występ duetu w Polsce.
https://ontariohospital.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/ontariohospital
https://www.youtube.com/watch?v=wm5S3kWCufY
https://www.youtube.com/watch?v=H023yLHIlIQ
https://www.youtube.com/watch?v=u7ZIGJfde34
ECHOPLEX PRES. NEUROBAND LIVE (PL)
Piotr Śliwiński aka Echoplex to jeden z najbardziej uznanych na świecie polskich artystów techno. Zapoznał się z
muzyką elektroniczną w wieku lat 9 przez vinylowy album Marka Bilińskiego oraz przez eksperymentalne
audycje Polskiego Radia. Pod koniec lat osiemdziesiątych przeprowadził się do Włoch, gdzie miał możliwość
słuchać undergroundowego radia i uczestniczyć w rave’ach. W wieku zaledwie 16 lat był już rezydentem klubu
Ladispoli. Wkrótce potem przeprowadził się do Kanady, skąd miał bliski dostęp do wszystkiego co dzieje się w
Detroit. Rozpoczął produkcje ucząc się obsługi analogowych instrumentów w wynajmowanych studiach
nagraniowych. Po powrocie do Polski w 1998 roku, poznał Damona Wilda i dołączył do Synewave Records.
Dalsza część tej niesamowitej historii to otwarcie Soleil Records i wiele tras po Europie, Japonii, Australii i
Ameryce. W tym okresie udało się Piotrowi wydać materiał na między innymi Nova Mute, M_nus, Soleil,
Synewave, Soundform, Kanzleramt, Missile, Torema, Technique i wielu innych wytwórniach. W 2013 roku zaś,
otrzymał specjalne zaproszenie od Marcela Fenglera, by wystąpić w Berghain. Wkrótce był już na pokładzie
labelu Index Marcel Fengler, dla którego obecnie szykuje materiał na album. Stał się stałym bywalcem sceny w
Berghain i przygotowuje utwory na szereg kolejnych wytwórni (remiksował również Piotra Klejmenta dla
Technosoul). Na festiwalu zaprezentuje premierowo projekt Neuroband. Czego się spodziewać? Tego dowiemy
się na scenie Technosoul 5 września 2015.
www.peterechoplex.com
https://www.facebook.com/echoplexlive
https://www.youtube.com/watch?v=b28bFhbZDBY
ROOKAS (LT)
Rookas to młody litewski DJ pochodzący z Wilna. Rozpoczął swoją karierę DJską i promotorską w 2010 roku. Od
samego początku należy do ekipy DAI, która jest odpowiedzialna za jedne z najlepszych (i najbardziej
bezkompromisowych) wydarzeń techno w stolicy tego kraju. Do tej pory gościł u siebie takich artystów jak
Abdulla Rashim, Kobosil, Polar Inertia, SNTS, Acronym, Violet Poison, SHXCXCHCXSH czy Sleeparchive. Po
litewsku rokas znaczy mgła i ten fakt jest symboliczny dla tworzenia atmosfery podczas setów artysty. Rookas
stara się zanurzyć słuchacza w swojej wizji techno, gdzie inspiracje czerpie się z najlepszych pierwowzorów
nieustannie wyostrzając słuch i wzrok na to, co przyniesie przyszłość.
http://soundcloud.com/rookas
http://www.facebook.com/dai.lt
http://www.facebook.com/rookas.lt
OLIVIA (PL)
Olivia to didżejka w pełni tego słowa znaczeniu i wyznawaczni kultu płyt winylowych. Na polskiej scenie muzyki
elektronicznej od 12 lat. Ze swoim bratem Kinzo Chrome tworzy kolektyw Chrono Bross. Była współtwórcą
(wraz z Chino) klubo-galerii Radar jednego z najorginalniejszych miejsc w Polsce sprofilowanych na muzykę
techno. Radar teraz funkcjonuje jako kolektyw didżejsko-producentski w skład którego wchodzi: Chino, Olivia i
Kinzo, a jako ekipa organizują w różnych miejscach Krakowa imprezy techno, acid i house. Olivia również
prowadzi wraz z Gosią Płysą i Łukaszem Warną – Wiesławskim audycję „Unsound Interferencje”. W audycji
opowiada o najciekawszych wytwórniach wydających szeroko rozumianą muzykę elektroniczną z pogranicza
acid, house, techno i disco. Słynie ze świetnej selekcji muzycznej i bardzo dobrych umiejętności technicznych.
Jej sety nigdy nie są takie same i zawsze zaskakują dużą odwagą i orginalnością w doborze numerów.
Najbardziej lubi surowe i mroczne brzmienie muzyki techno, kwasowość muzyki acid, głębię cosmic, prostotę
elektro i ciepło muzyki house. Dzięki swojemu bratu pokochała również muzykę disco i italo z lat 70 i 80 gatunki
dzięki którym nastąpił rozwój muzyki tworzonej z syntezatorów i nowości technicznych. Olivie inspiruje Detroit
wraz z twórcami sceny detroit techno ( Mike Mad Banks, Jeff Mills, Robert Hood, Juan Atkins, Scan 7) oraz
holenderska scena muzyczna z pod znaku Crème Organization, Bunker, Viewlexx, Clone i Rush Hour. Fascynuje
ją stylistyka science fiction z lat 70 i związane z tymi czasami retro roboty, które kolekcjonuje oraz
nieskończoność kosmosu i paranormalne zjawiska. Należała do kolektywu Oto Studio, Vestax Team Polska oraz
przez 2 lata wraz z Kinzo i Fonixem prowadziła w Radiofonii audycję Elektroniczny Azyl. Grała w większości
miast w Polsce, zorganizowała i występowała na wielu bardzo ważnych imprezach m.in na Unsound Festival i
festiwalu Nachtdigital supportował m.in: Underground Resistance, Legowelt, Xosar, Blawan, Ada, Nick
Hoppner, Carsten Jost, Linkwood, Pantha Du Prince, Marc Houle, Jacek Sienkiewicz, Dj TLR, Lee Jones, Truss aka
MPIA3, Pier Bucci, Frivolus, Alexander Robotnic, Jeff Milligan, Jacek Sienkiewicz, Fairmont, Tiger & Woods, Click
Box, Oliver Hacke, Funkineven I wielu innych.. Teraz chce zrobić kolejny krok do przodu i skupia się na produkcji
muzycznej. Dla Olivii granie to całe życie uważa ze dobry didżej kształtuje gusta a nie naśladuje innych lub
krótkotrwałe mody w muzyce dlatego zawsze wybierając kolejną płytę kieruje się sercem i swoją niezwykłą
intuicją muzyczną.
https://soundcloud.com/olivia-ungaro
https://www.facebook.com/olivia.ungaro
https://www.facebook.com/radarkrk
https://www.facebook.com/chronobross
TECHNOSOUL (PL)
Technosoul to kolektyw, który rozpoczął swoją działalność w 2008 roku za sprawą Essence’a i Dtekka. Tuż po
założeniu szeregi TS zasilili Piotr Klejment oraz Gem, natomiast w 2014 roku nieodłączną częścią załogi stali się
Michał Wolski, a także Błażej Malinowski. Na przestrzeni siedmiu lat działalności ekipa Technosoul zagrała setki
imprez w Polsce i za granicą oraz zorganizowała szereg eventów w polskich klubach. Wśród zaproszonych przez
TS gości znalazły się legendy światowego techno, jak choćby Juan Atkins, Robert Hood, Luke Slater, Aux 88,
Regis, Surgeon, James Ruskin, Shifted, Silent Servant, DVS1, Milton Bradley, Rrose, Ancient Methods… i wielu,
wielu innych. Technosoul jest nieodłącznie związany z Up To Date Festivalem, w ramach którego od samego
początku organizuje własną scenę. Dzięki nietypowym działaniom promocyjnym i akcji „Pozdro Techno”
twórcom tego projektu udało się przebić do niemalże masowej świadomości – na szczęście bez konieczności
chadzania na muzyczne kompromisy. 2014 rok był dla załogi Technosoul szczególnie ważny – to właśnie wtedy
jej działalność poszerzyła się o wydawnictwo, o tej samej zresztą nazwie. Dotychczas ukazały się trzy winylowe
krążki, które zostały przyjęte nadzwyczaj dobrze na scenie, zarówno polskiej, jak i międzynarodowej. W grudniu
tego samego roku Technosoul jako pierwszy polski kolektyw doczekał się sesji Boiler Room, czyli jednego z
najpopularniejszych dziś na świecie serwisów strumieniowych poświęconych muzyce elektronicznej.
Wydawnictwa:
Technosoul .01 Piotr Klejment – 1984 EP (incl. Perc & Sleeparchive Remixes) [Sep 2014]
Technosoul .02 Michał Wolski – Magma EP (incl. Orphx & Fluxion Remixes) [Mar 2015]
Technosoul .01.5 Ltd. Piotr Klejment (incl. Echoplex Remix) [May 2015]
Technosoul .03 Błażej Malinowski (incl. Steve Bicknell & Stanislav Tolkachev remixes) [2015]
www.technosoul.pl
www.facebook.com/technosoulpl
http://soundcloud.com/technosoulpl
http://boilerroom.tv/session/poland-technosoul-takeover/
OSMO NADIR (PL)
Osmo Nadir to artysta multidyscyplinarny. Tworzy eksperymentalne projekty audiowizualne, video art i
instalacje. Jest kompozytorem i projektantem. W 2012 r. zapoczątkował prace nad projektem. Instrumentarium
– innowacyjnej stacji-laboratorium do tworzenia muzyki i efektów wizualnych. Z prototypem projektu
supportował występ Williama Basinskiego w Białymstoku a premierowy pokaz odbył się w Centrum Sztuki
Współczesnej w Warszawie. Jedną z nowatorskich technik, które Nadir stosuje podczas swoich występów, jest
powodowanie pętli feedbacku (FLING – Feedback Loop Inducing), czyli rejestrowanie na żywo dźwięków i
obrazu otoczenia, które – elektronicznie przetworzone, stają się żywą częścią kompozycji. Jego projekty były
pokazywane m.in. w Paryżu, Berlinie, Londynie i na wielu wystawach i wydarzeniach muzycznych w kraju i za
granicą. W tym roku ukaże się debiutancki album, pt. Singularity
http://vimeo.com/80598095
http://osmonadir.com/
http://vimeo.com/osmo
RAPOON LIVE (UK)
Robin Storey to artysta o wielu zainteresowaniach i gigantycznym doświadczeniu. Urodził się w 1955 roku w
Anglii, a jego zaintersowania skupiły się na muzyce podczas studiowania sztuk pięknych na Sunderland
Univerity. Po latach fascynacji Krautrockiem, muzyką ekperymentalną Stockhausena czy industralem, w 1992
roku Robin wydał swój pierwszy album jako Rapoon. Poza wydaniem ponad 50 (!) solowych albumów, Storey
może pochwalić się wieloma wyjatkowymi projektami tworzonymi we współpracy z takimi sławami jak Joachim
Roedelius, Steven Wilson czy Nigel Ayers. Żeby tego było mało, Rapoon zajmuje się również udźwiękawianiem
filmów kina niezależnego (np. nagradzane „The Three Trials Randiego Griefa i „Effaced” Nadine Shamounki)
programów telewizyjnych (jest autorem dwóch najlepiej sprzedających się bibliotek loopów dla Sony Media)
czy spektakli teatralnych wystawianych w londyńskich teatrach. Będziemy mieli możliwość posłuchać jego
talentu w Sali kameralnej Operi i Filharomonii Podlaskiej podczas autorskiego występu A/V.
http://www.rapoon.net
https://www.youtube.com/watch?v=Qijl3AWxAcY
https://www.youtube.com/watch?v=i5aKLUp8Imo
https://vimeo.com/user28532904/theme
https://vimeo.com/user28532904/a-chair
NETHERWORLD LIVE (I)
Netherworld to pseudonim Rzymianina Alessandro Tedeschi. Jego brzmienia powstają głównie przez daleko
idącą manipulację i przetwarzanie fragmentów muzyki klasycznej i nagrań terenowych. Mając za sobą sesje
nagraniowe w takich miejscach jak podbiegunowe lodowce czy tereny występowania zorz polarnych,
Alessandro zachwyca słuchaczy kolejnymi wydawnictwami na takich wytwórniach jak Fario, Angle, Umbra, a
także doskonałym Glacial Movements, którego jest właścicielem i kuratorem. Wydawszy dotychczas takich
gigantów gatunku jak Loscil, bvdub czy Aidan Baker, Alessandro może pochwalić się jednym z najciekawszych
katalogów w sferze ambientu. Do tej pory Netherworld występował u boku między innymi Apparata,
Monolake’a czy Francisco Lopeza, ale jego występ będzie pierwszym w Polsce.
http://www.glacialmovements.com/
https://www.youtube.com/watch?v=NqkJCSDL6tE
https://www.youtube.com/watch?v=PYYzirCPrj0
https://www.youtube.com/watch?v=URLCrTcOqYs
VISONIA LIVE – Chile – światowa premiera pod kuratelą Up To Date Festival
Up To Date Festival od samego początku skupia się na wschodzących, intrygujących artystach. Visonia traktuje
swoją twórczość śmiertelnie poważnie, ale w tym podejściu zawiera się radość ekspresji i przesłanie jakie chce
przekazać światu. Dlatego Festiwal podjął się kurateli nad światowym debiutem Visonia na żywo. Według
artysty, najpiękniejszą rzeczą jaką mogą dać sobie ludzie to możliwość dzielenia się uczuciami i ideami z
nadzieją na pełne zrozumienie. Energia wszechświata może być przez nas przekazywana dalej jeśli wyrzekniemy
się strachu, wątpliwości i paniki. Jak twierdzi Visonia „wystarczy uwierzyć”. Podczas tworzenia skupia się on nie
na nutach, a towarzyszącym im uczuciach. Miłość manifestuje się w tym przypadku w wielkim poświęceniu i
dążeniu do perfekcji w tworzeniu Electro, New Wave, Techno czy Ambientu.
http://soundcloud.com/visonia
http://www.facebook.com/pages/Visonia/266764700022781
http://www.youtube.com/user/visoniavision
http://www.discogs.com/artist/2526172-Visonia
ULWHEDNAR LIVE (Szwecja) – pierwszy raz w Polsce
Mistycznie wciągające dźwięki i przeszywający chłód skandynawskich wiatrów to znak rozpoznawczy wytwórni
Northern Electronics, której jedną z wizytówek jest projekt Ulwhednar będący współpracą dwóch artystów:
Abdulla Rashim i Varg. Duet niestrudzenie eksperymentuje łącząc dwa wielkie talenty szwedzkiego techno w
zaklinającą całość. Od (wydanych na kasetach) dronowo – przestrzennych „Midvinter” i „Withatten 1892” do
winylowych albumów „LP” i „1520” obserwujemy ewolucję materiału w stronę bardziej parkietową. Doskonale
hipnotyczne i podszyte pierwotnym instynktem tanecznym sekwencje nie pozwalają pozostać obojętnym ciału,
a mroczna aura projektu działa stymulująco na umysł. Skål!
http://soundcloud.com/northernelectronics
http://soundcloud.com/abdulla
http://soundcloud.com/varg
http://www.discogs.com/artist/3431227-Ulwhednar
RECKONWRONG – Holandia – po raz pierwszy w Polsce
Reckonwrong to młodzieniec urodzony w Londynie, ale mieszkający w Amsterdamie. Tworząc muzykę
ukierunkowaną na klubowy romantyzm i emocjonalne stany parkietowe dostarcza odbiorcom swojego
pokrętnego punktu widzenia. Ten zaś, wypakowany jest fuzją techno i house, które w muzyce Reckonwrong
wydają się nie mieć żadnych granic. Wystarczy posłuchać debiutanckiej Epki wydanej na doskonałej wytwórni
Pinkman records, by stanąć jak wryty po próbie jej jakiejkolwiek klasyfikacji. Klucz doboru dźwięków, którym
operuje artysta jest absolutnie nieodgadniony. Słychać, że idzie nowe, a my czekamy na następną płytę
zapowiadaną w kuluarach na pewnym londyńskim labelu i na set artysty na Up To Date Festival!
http://soundcloud.com/reckonwrong
http://soundcloud.com/reckonwrong/reckonwrongs-rekkin-songs
http://www.facebook.com/pinkmanrecords
http://www.youtube.com/watch?v=PAN4TTyDdQw
SYNY (PL)
SYNY to duet, który tworzą Piernikowski oraz 1988. Niejako wracając do swoich korzeni, czerpiąc garściami z
klasyki i przetwarzając ją przez oryginalną wrażliwość nagrali niemal filmową płytę „ORIENT”. Mistrzowska
produkcja i epickie teksty łączą się w zwarty, spójny klimat, który niesamowicie wciąga. „Orient” to
niejednoznaczna płyta, w pewnym sensie wymagająca, ale i też niepozornie prosta w odbiorze. Materiał na
koncertach zyskuje na dynamice, jednocześnie jest osadzony w gęstej, wręcz mistycznej atmosferze. „Orient” w
gruncie rzeczy jest widmem, hiphopową transmisją z alternatywnego uniwersum wzorowanego na Polsce
końca lat 90. Słychać to choćby w warstwie brzmień, szczególnie w dubowym zwielokrotnieniu wokalu
Piernikowskiego. To w ogóle dźwiękowy szlagwort Synów. Ciągnący się długo poskręcany i przesterowany ogon
pogłosu kojarzy się z niepokojącymi odgłosami z seansu spirytystycznego – lub zdjęciem boga publikowanym w
pulpowych szmatławcach z lat 90. „Ten duchowy (a nie uduchowiony) wymiar dubu, ciągle obecny w muzyce
Synów, sprawia wrażenie, że Robert nadaje z innego wymiaru.” – Jakub Bożek Dwutygodnik.com.
http://youtu.be/jsBNB8mAI5o
http://youtu.be/Gu9lRfqfC5k
www.syny.bandcamp.com
www.latarniarecords.pl
PRO8L3M (PL)- koncert prapremierowy
PRO8L3M to projekt obok którego nie sposób przejść obojętnie. Stołeczny duet tworzony przez Oskara i Steeza
zadebiutował w 2013 kontrowersyjnym materiałem EP C30C39,
który dla jednych był długo oczekiwanym
powiewem świeżości, a dla innych niezrozumiałym i trudnym do sklasyfikowania wątpliwym fenomenem.
Mimo tego EP znalazło się wysoko w większości podsumowań 2013, a ostry i bezkompromisowy język Oskara
oraz produkcyjne skillsy Steeza znalazły ujście w kolejnej produkcji Art Brut. Cały nakład nowego wydawnictwa
rozszedł w kilkadziesiąt minut w dniu premiery, a materiał doczekał się m.in. takiego podsumowania: „Jeśli nie
zgadzacie się na rap o rapie, pustosłowie i upychanie tej muzyki w letnią, konserwatywną formę, musicie
natrafić na Pro8l3m. Oskar i Steez83 nagrali płytę, która jest jak ta scena w „Pulp Fiction”, w której Vincent
Vega robi Mii Wallace zastrzyk z adrenaliny w serce.“
Ekipa wystąpi na żywo z materiałem z mixtape’u i epki.
http://www.youtube.com/watch?v=OYatLc3a_qI
http://www.youtube.com/watch?v=IdI3Ke0xXfU
http://www.youtube.com/watch?v=alUDErfhJdw
SAM BINGA & REDDERS (UK)
W końcu coś świeżego dzieje się w szybszych odłamach muzyki tanecznej. Może to wpływ footworkowych
pociętych dźwięków z Rolanda TR-808, może to naturalna ewolucja halfstepowej rytmiki dubstepu –
pochodzący z Londynu Sam Binga odnalazł się świetnie w tej nowej fali. Zaczęło się od remiksu „Rise Again” dla
Blackjoba oraz EP’ki wydanej z Om Unit – która została znakomicie odebrana przez scenę, a utwory z niej
zagościły na tracklistach takich tuz jak: Mark Pritchard, Alix Perez, Spectrasoul, DJ DIE, Kode9. Kolejny okres
przyniósł kolaborację z Shy FX, z Addison Groove pod szyldem Modeselektora – 50 Weapons, wydawnictwa na
Critical Rec. i EXIT Rec, Ostatnimi czasy Sam Binga nie stroni od współpracy z wokalistami, np. Rider Shafique
oraz Redders – który na tegorocznej edycji Up To Date Festival wystąpi u boku Sama. Jego zręczny flow,
balansujący gdzieś pomiędzy dancehallem, a grime został dostrzeżony przez Sama co zaowocowało
wydawniczą oraz koncertową współpracą.
http://soundcloud.com/sam_binga
http://www.facebook.com/sambingamusic
http://www.youtube.com/watch?v=MXEQws-jGMI
http://www.youtube.com/watch?v=k30VQqfwuSs
NIGHTWAVE (SLO)
Nightwave czyli Maya Medvesk początek kariery wiąże z przeprowadzką z rodzinnej Słowenii do Londynu, gdzie
zaczęła grywać w lokalnych klubach. Kolejne lata przyniosły wydawnictwa pod takimi szyldami jak Unknown to
the Unknown, Svetlana Industries, Fortified Audio, Local Action, Seed Records oraz Ministry of Sound. W
swoich produkcjach reinterpretuje techno, ghetto house, grime, rave, juke tworząc wybuchową mieszankę z
charakterystyczną dziewczęcą nutą. Ze swoją muzyką zdążyła już objechać pół świata i zaliczyć największe
festiwale, w tym roku zagości w Białymstoku!
http://soundcloud.com/nightwave808
http://www.nightwave808.com
http://www.facebook.com/Nightwave808
BLABBERMOUF: DA BLABBERASTIK RHYMES TOUR (NL)
Oldschoolowe bity, funkowy klimat, superszybkie flow i niezwykły luz to domeny Blabbermoufa. Pochodzący z
Holandii artysta rozpoczął zabawę z rapem w 2003 roku, szlifując warsztat i opanowując sztukę wypowiadania z
zawrotną prędkością rymowanych słów. Razem ze swoim crew „Het VerZer” wydawał muzykę i grał koncerty
zdobywając pozycję w swoim rodzinnym kraju i na świecie. W 2009r razem z Propo’88 i Corown Da Sensei dał
początek grupie Da Shogunz, w późniejszych latach zrzeszającej ważnych graczy holenderskiej sceny rapowej.
W maju 2015 roku ukazał się solowy album Blabbermoufa „Da BlabberMouf LP” nakładem niemieckiej oficyny
Vinyldigital.de. Jeżeli tęsknisz za złotą erą hip-hopu, cenisz błyskotliwe rymy i perfekcyjny flow – białostocki
koncert Blabbermoufa uznaj za pozycję obowiązkową.
http://www.dashogunz.com/blabbermouf
http://www.facebook.com/Mr.BlabberMouf
http://www.youtube.com/watch?v=xVccXmkfpDA
http://www.youtube.com/watch?v=bLSIIGbEvLE
WŁODI/DJ B (PL)
Włodi zaczął rapować na początku lat 90. Debiutował utworem „Nie dla sławy i nie dla pieniędzy” na składance
Smak B.E.A.T. Records, co wspólnie z jego słowami „bo chęć posiadania ludziom zasłania, osobowość i
prawdziwość doznania” składa się na jego motto. Wraz z Vieniem jest współzałożycielem grupy muzycznej
Mistic Molesta, znanej później jako Molesta Ewenement. Po kilku projektach nagranych z innymi raperami,
Włodi solowo powrócił w 2014 roku świetnie przyjętym albumem „Wszystko z dymem”. Album został świetnie
przyjęty przez słuchaczy. „Wszystko z dymem” zebrało również bardzo dobre recenzje od portali muzycznych
(CGM: 5/5, T-Mobile: 9/10). Za produkcję w dużej mierze odpowiada Dj B, autor wielu przełomowych
mixtape’ów, takich jak „Sztuka Walki Wojownika” czy „Wejście Smoka”, nagrane jeszcze jako DJ Dobry
Chłopak. W 2001 roku, w eliminacjach mistrzostw świata Vestax – Extravaganza został wicemistrzem Europy
Wschodniej. Klasyczne połączenie DJ + MC już we wrześniu w Białymstoku.
http://www.youtube.com/watch?v=P47q6OzzEEQ
http://www.youtube.com/watch?v=EYXvm01AQo4
http://www.youtube.com/watch?v=-HjmeBXonlk
ADDISON GROOVE (UK)
Addison Groove czyli Tony Williams, początkowo jako Headhunter uosabiał sławną londyńską wytwórnię
Tempa, prężnie działając na scenie dubstepowej. Wszystko zmieniło się w roku 2010, gdy niespodziewanie
wydał, jak się później okazało, jeden z najważniejszych utworów muzyki basowej dekady – „Footcrab”.
Osadzony w juke’owej stylistyce, ale przesiąknięty chicagowskim klimatem utwór ten stał się klubowym
szlagierem. Kolejne lata pokazały, że Tony obrał właściwą drogę – ghetto-tech, chicago house, juke porwały
europejską scenę klubową do tańca. Ostatnimi czasy wydaje w 50Weapons – berlińskiej wytwórni należącej do
Modeselektor. We wrześniu gościmy go w Białymstoku mając nadzieję, że zarazi i Was miłością do Rolanda 808
i amerykańskiego spojrzenia na taneczną elektronikę!
http://soundcloud.com/addisongroove
http://www.facebook.com/addisongroove
http://www.youtube.com/watch?v=gWfiog1Ure4
http://www.youtube.com/watch?v=UD52QG5NBOM
CHARLIE TRAPLIN (UK)
Łącząc miłość do hip-hopu, elektroniki, metalu i psychodeli, chłopak z Brighton – Charlie Traplin wprowadza
świeżość i bezpretensjonalność w brytyjską muzykę taneczną. Szczera trapowa stylistyka jest wręcz ujmująca.
Dorastając grał na bębnach – to go nauczyło jak ważny jest rytm i sekcja perkusji w popychaniu ludzi do tańca.
W jego produkcjach znaleźć można potężną dawkę basu, perfekcyjnie wypracowane brzmienie i zupełnie
niespodziewane inspiracje. Jego didżejska selekcja wykracza daleko poza trap, co idealnie wpisuje się w filozofię
sceny Beats. gdzie nie zamykamy się na granice gatunkowe. Charlie regularnie występuje na imprezach cyklu
AllTrapMusic udowadniając swój kunszt didżejski.
http://soundcloud.com/charlie-traplin-uk-1
http://www.facebook.com/pages/Charlie-Traplin
http://www.youtube.com/watch?v=HMYilD7JD_M
http://www.youtube.com/watch?v=5styCYoaIgg
SHXCXCHCXSH LIVE (S)
Miasto Norrköping w Szwecji nie jest już industrialną potęgą. Nie jest też mekką techno. Nie przeszkodziło to
dwóm członkom duetu o niewymawialnej nazwie skupić się na produkcji ciemniejszej i bardziej
eksperymentalnej odmianie techno na tyle, by podbić serca tancerzy całego globu. Z połączenia doświadczeń
na polach hip-hopu, rocka czy innych niezwiązanych z elektroniką gatunków wyłoniła się śmiertelnie poważna
mieszanka noise’u, dronów, glitchu, industrialu i głębokich basów. Po wydawnictwach w wytwórniach Subsist i
HEM, artyści trafili pod skrzydła Avian, czyli labelu prowadzonego przez Shifted i Ventress. Debiutancki album
„STRGTHS” zwrócił uwagę wszystkich, a drugi „Linear S Decoded” przypieczętował znak jakości SHXCXCHCXSH.
Po raz pierwszy w Polsce.
http://soundcloud.com/shxcxchcxsh
http://www.discogs.com/artist/2767020-Shxcxchcxsh
http://www.youtube.com/watch?v=CQuBwx7yOXA
http://www.youtube.com/watch?v=3y7xZJbGZXQ
STEVE BICKNELL (UK)
Już w latach 80-tych Steve był rezydentem na rejwach z cyklu Energy, współtworząc podwaliny współczesnej
sceny muzyki elektronicznej w Wielkiej Brytanii. Od wielu lat organizuje kultowe już eventy pod marką Lost,
które przecierały szlaki i wciąż inspirują kolejnych muzyków. Zwaliste i galopujące sekwencje są jego znakiem
rozpoznawczym jako producenta. Najbardziej znany jest z serii wydawnictw na własnym labelu Cosmic. Bicknell
wydawał też na nim największe sławy techno jak np. Robert Hood czy Juan Atkins. Remiksował między innymi
Luke’a Slatera, Joeya Beltrama, Plastikmana czy też Błażeja Malinowskiego (Technosoul.03 ze wspomnianym
remixem ukaże się na jesieni 2015). Jako DJ, zjeździł już cały świat i grał w większości znamienitych klubów.
Wizja jego działalności nie zmieniła się od lat: niezmiennie rygorystyczny, stawiający jakość nad ilość, stroniący
od kopiowania innych i wierzący w siłę muzyki. Taki jest Steve Bicknell i z wielką przyjemnością będziemy gościć
go na scenie Technosoul.
http://www.lost.co.uk/
http://soundcloud.com/steve-bicknell
http://www.youtube.com/watch?v=plOFSHE4umg
http://www.youtube.com/watch?v=5fpMNdiXytA
JACEK SIENKIEWICZ LIVE (PL)
Jacek urodził się w 1976 roku w Warszawie. Po fascynacji hip-hopem na początku lat 90. przyszła kolej na
techno – muzykę wówczas mało znaną w naszym kraju. Przywiezione z Berlina winyle zaczął prezentować jako
DJ, ale fascynacja brzmieniami z Detroit i minimalem była tak silna, że wkrótce zdał sobie sprawę, że bycie
prezenterem to zbyt mało. Efektem prac nad własnymi produkcjami była płyta „Recognition” wydana w 1996
roku, dostrzeżona przez wąskie wówczas grono fanatyków gatunku, którą zdobył sobie uznanie zarówno w
kraju jak i za granicą. Recognition to także nazwa niezależnej wytwórni płytowej, którą założył, by
popularyzować utwory własne i zaprzyjaźnionych wykonawców. Utwory z debiutanckiej płyty oraz EP-ek
zwróciły uwagę zagranicznych DJ-ów, w tym niemieckiej legendy techno – Svena Vatha, dla którego Jacek
zremiksował jeden z utworów. Kontakt zaowocował kontraktem podpisanym przez polskiego producenta z
należącą do Vatha wytwórnią Cocoon, której agencja koncertowa zajmowała się również bookingiem występów
Sienkiewicza. W 2001 roku Cocoon Records wydała album „Techne”, a rok temu trzeci longplay „Displaced”.
Dzięki tym albumom oraz występom „na żywo” stał się artystą znanym za granicą i zyskującym coraz szersze
grono fanów. Swoje utwory na EP-kach wydał także w kilku innych niezależnych wytwórniach, jak Klang
Elektronik, WMF czy Trapez. Jacek doskonale zdaje sobie sprawę ze swoich inspiracji brzmieniami Detroit
Techno czy Chicago Acid House, ale udało mu się przez lata stworzyć brzmienie o wysokiej jakości
charakterystyczne tylko dla niego. Potwierdza to piąty album wydany na własnej wytwórni w czerwcu 2015,
który zawiera doskonale wyprodukowane utwory wypełnione zarówno solidnymi bitami jak i przestrzenną
melancholią.
http://soundcloud.com/jaceksienkiewicz
http://jaceksienkiewicz.com/
http://www.youtube.com/watch?v=rU7GdB7N37U
http://www.youtube.com/watch?v=zng9hTlN2qc
ERIC HOLM (USA)
Eric Holm to amerykański artysta mieszkający w Londynie, który zadebiutował albumem „Andøya” wydanym na
wytwórni Subtext prowadzonej przez Jamesa Ginzburga (1/2 Emptyset). 300 kilometrów na północ od koła
podbiegunowego, na wyspie Andøya, artysta podłączył mikrofon kontaktowy do słupa telegraficznego
podpierającego przewody wojskowych stacji nasłuchowych. Materiał, który powstał na podstawie tych nagrań
w intrygujący sposób przenosi klimat arktycznego odosobnienia do naszych głośników. Producencki sznyt Erica
podszytego nawiązaniami do nagrań Chrisa Watsona czy klasycznymi strukturami a’la Chain Reaction
podkreślony zostanie o autorskie wizualizacje, dzięki którym jeszcze bardziej powieje chłodem w kameralnej
sali Opery i Filharmonii Podlaskiej.
http://www.discogs.com/artist/634803-Eric-Holm
http://www.youtube.com/watch?v=LDKv8oLEXOg
http://www.youtube.com/watch?v=WYzy_VOc_GY
http://soundsofatiredcity.com/eric-holm-interview


Sprawdź inne wydarzenia @ Białystok

Up To Date Festival 2015 Białystok

Up To Date Festival 2019: X Edycja

Cz, 05 września 2019
godz: 17:00