Original Source Up To Date 2014

Festiwale
Electronic Hip-Hop House Minimal House Tech House Techno

Piątek, 19 września 2014
godz: 22:00

Węglowa

ul. Węglowa, Białystok

Pokaż na mapie Pokaż na mapie

ORIGINAL SOURCE UP TO DATE FESTIVAL 2014 – PROGRAM


 

uptodate.muno.pl

Ńemy to Producent, tekściarz, wokalista. Zwycięzca ogólnoświatowego ”The Man With The Iron Fists Remix Contest”, organizowanego przez legendę z Wu-Tang Clanu – RZA. Współtwórca wielokrotnie nagradzanego, multimedialnego wydawnictwa „Planet Luc”, nominowanego do Paszportów Polityki 2008.
W roku 2012 wybrany na „Młodego Wilka” portalu Popkiller.pl. Współpracował między innymi z: Rahim (ex Paktofonika), L.u.c, Dorota Miśkiewicz, czy Magierą (WhiteHouse). Jego muzyka to unikatowy miks gatunków i melodii, karkołomne sploty słów (ale przede wszystkim myśli), oryginalny głos – styl, którego nie da się zaszufladkować. Styl „Ń”.
Sokół i Marysia Starosta to jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich duetów hiphopowych. Sokół znany jest przede wszystkim ze swoich tekstów. Nazywany jest najlepszym polskim „storytellerem”.  Wraz z Marysią są autorami dwóch świetnie przyjętych albumów „Czysta Brudna Prawda” oraz „Czarna Biała Magia”,  Na ostatnim z nich autorami bitów są takie tuzy jak Dj Premier, czy Space Ghost Purp, zaś za deckami pojawiają się m. in Dj Eprom, Dj Nelson czy legendarny Tony Touch. Jest nam niezmiernie miło, że będziemy mogli  gościć ich w Białymstoku.
Ten Typ Mes to warszawski raper, tekściarz, producent i współzałożyciel wytwórni Alkopoligamia.com. Jako autor tekstów Typ zawsze stawiał na kontrowersję i bezpośredniość (już od debiutu z Flexxipem w 2003 r.), jako MC – na technikę i rewolucyjną formę. Kreatywność Szmidta wykracza poza studio i scenę – w 2008 roku nagrał „My”, jeden ze swoich największych hitów. Pionierski w formie utwór w całości zarejestrowano na jednej z warszawskich ulic. „My” jako singiel, pomimo szumu samochodów w tle i surowego brzmienia, promował album „Zamach na przeciętność”. Na naszej scenie zaprezentuje materiał ze swojej ostatniej bardzo udanej płyty „Love Your Life”, którą po raz kolejny udowodnił, że zdecydowanie wykracza poza standardy Polskiej sceny.
Cira to właściwie Michał Ciruk (ur. 27 marca 1983 r. w Białymstoku) – polski raper, współtwórca takich składów jak Panorama Paru Faktów czy Fama Familia z długim stażem w undergroundzie. Michał dysponuje bardzo dobrymi umiejętnościami technicznymi oraz niestandardowym spojrzeniem na świat. Niedawno wydał kolejny solowy album, na którym po raz kolejny udowadnia, że stał się raperem kompletnym idącym pod prąd wobec obecnych trendów. Cira to jedna z ikon białostockiej sceny rapowej, który jednak jest już mocno doceniany na krajowej scenie.
Trzeci Wymiar to Legendarny Polski skład hiphopowców, obecny na scenie od ponad dekady. Reprezentanci Zdolnego Śląska prezentują bezkompromisowe podejście do rapu. Ich ostatni studyjny album odbił się szerokim echem na rodzimej scenie hiphopowej. Nullo, Pork i Szad obdarzeni są niesamowitą techniką i flow, z którym mało kto może się w naszym kraju równać. Każdy, kto miał okazję być na ich koncercie wie, że to co robią Ci goście jest niesamowite. Na naszej scenie zaprezentują przekrojowy materiał ze swoich ostatnich solowych płyt oraz to co najlepsze w ich wspólnej twórczości. Przygotujcie się na 3W Flow !
Jak dotąd większość prób przeniesienia na rodzimy grunt brzmień londyńskiej muzyki miejskiej wypadła co najwyżej tak sobie. Wuzet pokazał jednak jak się robi grime po Polsku. Świetna dopracowana technika i czucie brzmienia sprawiło, że jego debiutancki legalny debiut stał się jednym z najciekawszych wydarzeń na polskiej scenie. Gdy tylko pojawił się singiel „Iluzja” od razu wiedzieliśmy, że nadszedł czas by zaprosić go na naszą scenę. Będzie świeżo, elektronicznie, ale z niesamowitą dawką energii.
Osmo Nadir to twórca eksperymentalnych projektów audiowizualnych. Tworzy instalacje, video art, komponuje muzykę i projektuje scenografie. W swoich działaniach, Osmo odwołuje się do awangardowych idei głoszonych przez twórców sztuk performatywnych z lat 60. Jedna z nowatorskich technik, którą stosuje podczas swoich występów, jest powodowanie pętli feedbacku (FLING – Feedback Loop Inducing), czyli rejestrowanie na żywo dźwięków i obrazu otoczenia, które – elektronicznie przetworzone, stają się żywa częścią kompozycji.
http://vimeo.com/80598095
Szymon Kaliski to artysta multimedialny łączący techniki lo-fi z nowymi cyfrowymi technologiami. Kaliski poszukuje indywidualnych metod ekspresji, poprzez wykorzystywanie samodzielnie zaprojektowanego oprogramowania i unikalnego sprzętu. Jego utwory intencjonalnie wypełnione są niedoskonałościami, trzaskami zawieszonymi w spowolnionych przestrzeniach dźwiękowych. Kompozycje zawsze powstają z akustycznych dźwięków, zapętlonych, zniszczonych i zrekonstruowanych. Poza muzyką Kaliski zajmuje się tworzeniem kreatywnych aplikacji zorientowanych na zagadnienia przetwarzania sygnałów, wizualizacji danych oraz sztuki generatywnej.
Thomas Köner pochodzi z Bochum. Jest uznanym artystą audiowizualnym oraz doświadczonym producentem i realizatorem dźwięku. W swoim ponad trzydziestoletnim dorobku artystycznym Thomas zdążył wystąpić i tworzyć dzieła w tak ważnych ośrodkach jak paryskie Audytorium w Luwrze i Centre Pompidou czy Muzeum Sztuki Współczesnej w Montrealu. Do tej pory realizował się w instalacjach, ścieżkach dźwiękowych, działalności radiowej czy w tworzeniu jednych z najmroczniejszych dźwięków ambientalnych. Co ważne, w duecie Porter Ricks, stawiał fundamenty europejskiej sceny techno, trafiając do ‘kanonu’ m. in. z albumem „Biokinetics”. Do Białegostoku Thomas przyjeżdża z nowym, przedpremierowym materiałem z nowego albumu, który pojawi się w sprzedaży dopiero po festiwalu. Jest to druga część trylogii zapoczątkowanej genialnym albumem „Novaya Zemlya” wydanym na wytwórni Touch.
Svreca pochodzi z Hiszpanii. Jest DJ – em, producentem, właścicielem wytwórni Semantica, łowcą talentów. Jako artysta wyróżnia się konsekwentnym brzmieniem z rejonów mrocznego i hipnotycznego techno. Jego mocno abstrakcyjne podejście do produkcji muzyki tanecznej często daje wielopłaszczyznowy rezultat, docierając do naszych uszu mnogością niespodziewanych tekstur i odrealnionego hałasu. Jako szef wytwórni Enrique również zasługuje na pokłony, gdyż w naszej ocenie prowadzi jedną z najciekawszych europejskich wytwórni związanych z techno i electro, a także bardziej eksperymentalnymi gatunkami – Semantica. Poza wspomnianym labelem Semantica, gego wydawnictwa możecie znaleźć w katalogach takich wytwórni jak Warm Up czy Jealous God.
IVVVO to płodny portugalski producent, który wyznaje zasadę prostej i skutecznej twórczości. Jednakże słuchając jego dotychczasowych albumów – „All Shades Of White” oraz „Occult” wiemy, że w tej prostocie ukrywa się drugie dno. Muzyka IVVVO jest jak on sam – bezpośrednia i spontaniczna. Słychać w niej melancholię i sentymenty, ale czuć również parkietową moc. Jako DJ, młody Portugalczyk to prawdziwy mistrz: nie ma imprezy, której nie jest w stanie rozkręcić. Nie gubi przy tym swojej muzycznej tożsamości, którą tak bardzo chcemy poznać. Po raz pierwszy w Polsce!
Lag to serbski promotor kultury, DJ i producent, którego wschodzący potencjał zauważamy już dziś. Owy potencjał wyrósł z wielu inspiracji, które nie są dziś tak oczywiste dla twórcy techno; punk-rock i muzyka klasyczna nie stanowią popularnej mieszanki wspominanej przez młode pokolenie producentów.  Lag wyraża się przez efektywne i dynamiczne DJ-sety, w których poszukuje kompromisu pomiędzy brzmieniami wyjątkowymi, a sprawdzonymi. Jako producent zaś, ma przed sobą świetlaną przyszłość. Jego ostatnie wydawnictwo na wytwórni Mord spotyka się wyłącznie z pozytywnym przyjęciem, a już wiemy, że Lag na tym nie skończy, ponieważ jego determinacja, ciężka praca i talent zawiodły go już nawet tak daleko jak Białystok. Czekamy na kolejne płyty i jego pierwszą wizytę w Polsce.
Blazej Malinowski to muzyk, dziennikarz radiowy, DJ, aktywnie wspierający warszawską scenę muzyki techno, kolekcjoner płyt oraz wszelkich przedmiotów z potencjałem dźwiękowym. W pracy twórczej oscyluje wokół takich gatunków jak techno, deep – techno, dub techno czy ambient. Współtwórca projektu Fűnfte Strasse, który obejmuje audycję radiową oraz cykliczne imprezy. Związany z takimi wydawnictwami jak Phorma, Technosoul, Silent Season oraz Minicromusic Rec.
Michał Wolski to muzyk, DJ, dziennikarz. W swojej twórczości poszukuje równowagi między cielesnym i kontemplacyjnym aspektem muzyki. Wzbudzane przez niego brzmienia można określić jako coś między techno, deep techno a dub techno, z głębokim wpływem, choć nie zawsze wprost, szeroko rozumianego ambientu. Występował obok takich artystów, jak Jacek Sienkiewicz, Rrose, Sleeparchive, Alden Tyrell, Kobosil, The Black Dog, Fluxion, Claudio PRC, Delta Funktionen i innych. Prezentował swoją muzykę na takich festiwalach, jak ChoP Festival (Chiny), NoiZe Festival (Holandia), Audioriver, kilkakrotnie w czasie Warsaw Electronic Festival i wielu innych. Swoje dźwięki zabrał również do Nowego Jorku, gdzie grał na zaproszenie wydawnictwa Blank Slate, wydającego jego muzykę, a także projektu Basement Floor. Twórca Minicromusic Rec. Od wielu lat związany z Fundacją Szutka i Technologia oraz społecznością Warsaw Electronic Festival. Połowa duetu Mech – tworzonego z Mateuszem Wysockim aka Fischerle – zajmującego się przekształceniami elementów dub-techno. Współzałożyciel projektu Fűnfte Strasse – cyklu audycji radiowych i wydarzeń poświęconych muzyce elektronicznej, w szczególności zaś techno, deep techno i dub techno. Związany z wydawnictwem Technosoul.
Reeps One to najbardziej innowacyjny beatboxer ostatnich lat. Był mistrzem Wielkiej Brytanii w 2009 i 2010 roku. Poziom jego techniki jest tak wysoki, że został odsunięty od zawodów. Jest on w stanie wydobyć najniższe do tej pory brzmienie basu zanotowane z ludzkich ust. Jego kariera dopiero nabiera rozpędu, jednak Reeps i tak już jest niesamowicie rozpoznawalny. Sam na swój styl mówi „organiczna elektronika”.
Company Fuck to jednoosobowa noisecore’owa eksplozja karaoke. Symultanicznie ogrywa (i parodiuje) on rolę DJ, MC, wokalisty oraz tancerza. Satyrycznie przedstawia muzyków, przemysł muzyczny, oraz muzykę w całości. Company Fuck to wysokoenergetyczna anegdota o innych laptopowych djach. Skompresowana historia muzyki – od hardkoru, przez rave na karaoke kończąc.
DJ Falcon1 to pięciokrotny mistrz IDA Polska
Mentalcut to DJ Magazine najlepszy polski DJ 2004, w tym samym roku wicemistrz Polski federacji ITF.
PZG aka Depizgator to człowiek chaos. Najsławniejsze nazwisko polskiego undergroundu. Nie wydaje płyt, bo ‚mu się nie chce’
http://soundcloud.com/pzg
http://www.bandmine.com/pzgtopzg
http://www.youtube.com/watch?v=QcBGksCEplM
http://www.youtube.com/watch?v=GC9lAvNi_-w

Jesteśmy na półmetku ogłoszeń artystów tegorocznego festiwalu Original Source Up To Date. W Białymstoku tworzymy festiwal o nieoczywistej formule: oddolnie, przekrojowo, inaczej. Przyświecającym nam celem jest dostarczenie najwyższej jakości wrażeń naszej rosnącej publiczności. Konsekwentnie pracujemy nie tylko nad wyróżniającym się line-upem, ale także nad szczegółami festiwalu, które tak wpływają na pozytywny odbiór naszych działań. Dziś ogłaszamy kolejnych artystów, którzy wystąpią w kompleksie powojskowych magazynów, na terenie Transgranicznego Centrum Kultury Węglowa:
· Jealous God Showcase: Silent Servant live Regis DJ set
O/V/R live (Regis & James Ruskin)
Broken English Club (Oliver Ho)
· Demigodz
· UZ
· Stray
Jak już jesteście świadomi, ceny biletów oraz ich formaty zmieniły się. W sprzedaży dostępne są dwa rodzaje karnetów: na występy w Transgranicznym Centrum Kultury Węglowa i w Operze i Filharmonii Podlaskiej oraz na wydarzenia jedynie w TCK Węglowa. Oprócz tego, można wejść w posiadanie biletu jedynie na Scenę Stan Skupienia w Operze lub biletu jednodniowego w TCK Węglowa. Pierwsza pula biletów została kompletnie wyprzedana, co oznacza, że ceny biletów (do 11.09.2014) prezentują się następująco:
Bilet jednodniowy TCK Węglowa – 45 PLN
Bilet jednodniowy Opera i Filharmonia Podlaska (Scena Stan Skupienia) – 69 PLN
Karnet Dwudniowy TCK Węglowa – 79 PLN
Karnet Dwudniowy TCK Węglowa + Opera i Filharmonia Podlaska (Scena Stan Skupienia) – 129 PLN
Jealous God Showcase
Rok 2013 przyniósł spadkobiercę nieodżałowanego labelu Sandwell District, który zmienił oblicze techno raz na zawsze. Zamieszani w jego działalność Juan Mendez (Silent Servant) oraz Karl O’Connor (Regis), połączyli siły z niezniszczalnym  Jamesem Ruskinem tworząc Jealous God – label, którego grupą docelową są „mutanty naszej ery”. Dotychczasowe cztery wydawnictwa prezentują techno wykraczające poza „tu i teraz” oraz post punkową, industrialną spuściznę artystów zaangażowanych w projekt. Wśród których są Svreca, Silent Servant, Ruskin, Broken English Club (Oliver Ho), Powell oraz autorzy mixów.
Złożony charakter projektu obejmuje zarówno działania muzyczne, plastyczne, jak i eventowe. Każde wydawnictwo stanowi małe dzieło sztuki, z dołączanym zinem, CD-mixem oraz unikatowym, limitowanym artefaktem. Za stronę wizualną projektu odpowiada oczywiście Silent Servant, który będzie również maczał palce w tak ważnej dla nas scenografii sceny Technosoul. Nie mamy nic przeciwko. Jealous God showcase w Białymstoku jest jednym z trzech tego typu wydarzeń na Świecie. Za odzwierciedlenie wizji stojącej za Jealous God odpowiedzialni będą jej autorzy w towarzystwie Olivera Ho jako Broken English Club. Planowana jest również niespodzianka, ale o tym później. Więc jeśli tylko czujesz się mutantem dzisiejszych czasów – zapraszamy.
Jealous God Showcase:
Silent Servant live
O/V/R live (Regis & James Ruskin)
Regis DJ set
Broken English Club (Oliver Ho)
+ wizualizacje i scenografia pod kuratelą Juana Mendeza aka Silent Servant
Demigodz to legendarna undergroundowa grupa wywodząca się z Connecticut. W jej skład wchodzą Apathy, Esoteric, Celph Titled, Motive, Blacastan i Ryu. Raperzy powrócili z nowym materiałem na bitach m.in. DJ’a Premiera i Marco Polo. Krążek zatytułowany „Killmatic” jest pierwszym po jedenastu latach od wydania EP-ki „Godz Must Be Crazy”, co niewątpliwie było świetną informacją dla fanów nieco mocniejszego klimatu. Z dumą ogłaszamy ich pierwszy koncert w Polsce.
Tajemniczy UZ pojawił się na scenie soundcloudowej około dwóch lat temu. Zadebiutował serią utworów Trap Shit 1/5. Dzięki temu został zauważony przez Diplo – własciciela wytwórni Mad Decent, który wydał Epkę Trap Shit 6/9 została właśnie u siebie. Nie ma prawdopodobnie na świecie drugiego tak dobrego DJ’a i producenta trapowego. Brzmienie, które UZ osiąga w swoich produkcjach miażdzy od pierwszej sekundy. To w jaki sposób rozwinął się trap zawdzięczamy głównie jemu.
Stray zaczynał jako producent drum and bassowy w roku 2009. Od początku dysponował szerokim wachlarzem amunicji muzycznej. Robił ciężkie, mroczne kawałki, jak i też lekkie liquidowe utwory. Jednak od tamtej pory sporo się zmieniło. Poza swoim tradycyjnym, stylowym dnb dał się pokazać z zupełnie innej strony, zwalniając tempo, lecz ciągle zachowując charakterystyczne dla siebie brzmienie. To właśnie jego wszechstronność pozwoliła mu zwiedzić już prawie cały glob, występować w wielu prestiżowych audycjach radiowych, trafić do kejsów tysięcy Djów. Jesteśmy zatem ciekawi co Stray spakuje do swojego kejsa do Białegostoku.

Festiwal Original Source Up To Date w Białymstoku –
ogłoszenie daty oraz pierwszych artystów
Przed Wami pierwsze oficjalne informacje dotyczące nierutynowego festiwalu Original Source Up To Date a.d. 2014. Już piaty rok z rzędu oddajemy się pasji kreowania jedynego tego typu wydarzenia w Polsce. Nasz na wskroś białostocki festiwal muzyki i sztuk wizualnych odbywa się zawsze we wrześniu. Zapraszamy zatem tradycyjnie w jego trzeci weekend: 19-20.09.2014!
Original Source Up To Date Festival to platforma łącząca muzykę z innymi dziedzinami sztuki. Eklektyczna muzyka elektroniczna oraz niebanalny hip-hop w połączeniu z innymi, nieraz bardzo odległymi aktywnościami twórczymi, mają na celu porwanie umysłu i ciała na oddaloną od codzienności wyspę, dzielnie stawiającą opór morzu banalności i tandety. Wszystko to w duchu DIY, podane w klimatycznym sosie skomponowanym według receptury znanej jedynie na Podlasiu, gwarantuje wrażenia absolutnie unikatowe.
Piąty jubileusz zobowiązuje. Kontynuując szybki rozwój festiwalu planujemy zaserwować Wam dozę nowości. Wśród nich wiele niespodzianek, z których część zdradzamy już dziś. Nasza najgłębsza scena muzyczna, Stan Skupienia, wędruje do pięknego budynku Opery i Filharmonii Podlaskiej – Europejskiego Centrum Sztuki, która dołącza do grona zacnych Partnerów festiwalu. Koncerty na Dużej Scenie OiFP rozpoczną tegoroczny OSUTD Festival w piątek, 19 września. Po inauguracji przenosimy się do naszej stałej miejscówki, czyli Transgranicznego Centrum Kultury Węglowa, gdzie aż do niedzielnego poranka upust swojej energii artystycznej dawać będzie ponad 50 artystów na 4 scenach jednocześnie.
Teraz to, na co czekacie najbardziej, czyli pierwsi artyści. Z przyjemnością ogłaszamy:
The Doppelgangaz
D.J. Detweiler (Flutedrop live)
Robert Hood pres. Floorplan live
bvdub & OiFP Orchestra live
Ceny biletów:
I pula (do 09.06)
Karnet TCK Węglowa + Scena Stan Skupienia Opera i Filharmonia Podlaska – 109 zł
Karnet TCK Węglowa – 59 zł
Bilet Stan Skupienia OiFP – 59 zł
II pula (10.06-11.09)
Karnet TCK Węglowa + Scena Stan Skupienia Opera i Filharmonia Podlaska – 129 zł
Karnet TCK Węglowa – 79 zł
Scena Stan Skupienia OiFP – 69 zł
TCK Węglowa – bilet jednodniowy – 45 zł
Sylwetki artystów:
The Doppelgangaz
Grupa z Nowego Jorku składająca się z raperów/producentów: EP oraz Matter Ov Fact. Skład powstał w 2008 roku, a już w 2011 magazyn XXL napisał o nich „jedni z topowych artystów hiphopowego podziemia”. Zespół ma na koncie kilka albumów studyjnych, w tym bardzo dobrze przyjęty HARK! z 2013 roku, dzięki któremu zdobyli popularność nie tylko w swoim kraju, lecz również na starym kontynencie oraz w Australii. 18 lutego miała miejsce premiera ich najnowszego albumu Peace Khed, którym udowodnili, że robią muzykę idącą pod prąd obecnych trendom, czym od razu przekonali nas do zaproszenia na festiwal.
Edit Select
Edit Select (Anthony Scott) to człowiek obecny na scenie brytyjskiego techno od przeszło dwóch dekad. W latach 90. nagrywał m.in. jako Percy X czy Mion, ale od 2007 roku Tony poświęcił się swojemu najmłodszemu alter ego. Jego produkcje i remixy ukazywały się nakładem licznych kultowych wytwórni (m.in. Music Man, Ostgut, Soma, CLR, Figure), a jego własny label jest platformą na której artysta współpracuje z najciekawszymi postaciami światowego techno (m.in. Mark Broom, Lucy czy Mike Parker). Kilka miesięcy temu ukazał się na rynku pierwszy pełny album Edit Select – „Phlox” – który sam w sobie jest wystarczającym powodem do zaproszenia artysty do Białegostoku. Głębokie i hipnotyczne techno to w końcu to, co na scenie Technosoul lubimy najbardziej!
D.J. Detweiler
Nikogo nie obchodzi, że D.J. Detweiler pochodzi z Hiszpanii, a mieszka w Berlinie. Wszyscy zastanawiają się skąd się wzięła jego interpretacja muzyki. Złośliwy powiedziałby, że to zwykłe muzyczne trollowanie, bo Detweiler parodiuje przecież szeroko rozpoznawalne utwory innych artystów. Każdy kto przeczyta kilka postów na jego facebook’owym profilu zauważy, że niesie to za sobą jednak większy sens. Det nie tylko kpi z showbiznesu, ale także wnikliwie ukazuje wrażliwość na muzyczny świat poprzez poruszanie tematów takich jak np. to że wielu artystów „wozi się na gwiazdy”, a tak na prawdę nie produkuje sporej części „swoich” utworów. FluteDrop jest odpowiedzią na miałkość, jaka zawitała do świata komercyjnej muzyki elektronicznej.
bvdub & OiFP Orchestra
Brock Van Wey pochodzi z San Francisco, gdzie występował jako DJ i animował scenę już od 1993 roku. Pewnego dnia zostawił całe swoje życie za sobą i wyemigrował do Chin. Od tamtej pory jego twórczość kwitnie. W ciągu kilku lat zdążył wydać już kilkadziesiąt krążków w różnej stylistyce: od dub techno, przez drum’n’bass, aż po ambient, z którego jest najbardziej znany. Muzykę Brocka można określić jako maksymalnie głęboką i ujmującą, niosącą ukojenie oraz silny emocjonalny przekaz związany z ludzkimi uczuciami i kontaktem z naturą. Kontynuując współpracę z artystą (wystąpił na Ambient Park w 2013 roku), prowokujemy projekt tworzony specjalnie na nasz festiwal: występ Brocka wraz z Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej. Co z tego wyniknie? Dowiedzą się jedynie Ci, którzy odwiedzą białostocką Operę 19 września 2014 roku.


Sprawdź inne wydarzenia @ Białystok